اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

برگزاری مراسم اختتامیه نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز ویژه بانوان

مراسم اختتامیه نخستین دوره بازی های بین المللی نوروز در تالار وحدت برگزار شد.

برگزاری مراسم اختتامیه نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز ویژه بانوان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،مراسم اختتامیه نخستین دوره بازی های بین المللی نوروز از ساعت ۱۹ دوشنبه شب با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم میهمانان مختلفی از جمله دکتر زهره جعفری سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری تهران ، غفور کارگری رئیس پاراالمپیک، مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیح ورزشکاران و سید محمد پولادگر معاون وزیر ورزش و آرش فرهادیان مدیرکل دفنر مشترک فدراسیون‌های ورزش حضور داشتند.

تیم‌های شرکت کننده و بانوان حاضر در این رویداد از دیگر نفرات حاضر در مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات بین‌المللی نوروز به شمار می‌رفتند.

معاون توسعه ورزش بانوان در آیین اختتامیه نخستین دوره بازی‌های بین المللی نوروز ویژه‌ی بانوان طی سخنانی ضمن خیر مقدم به بانوان و  قهرمانان حاضر در اولین دوره بین‌المللی بازی‌های نوروز، تلاش‌های سه روزه برگزار کنندگان را ایثارگرانه توصیف کرد و اظهارداشت: در آستانه ورود به دو‌ بهار مقارن، بهار طبیعت و بهار قران را پیشاپیش تبریک گفته و تبریکات ویژه خود را تقدیم می‌دارم.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: باعث افتخار ایران اسلامی زیبا را برای شرکت در این رقابت سالم در سایه صلح، امنیت و رفاقت و با شعار ورزش، عدالت و معنویت انتخاب کرده‌اند.

وی در ادامه توضیحاتی را در خصوص شرکت کنندگان در این رویداد ارائه کرد و افزود: این مسابقات با ۶۲۱ نفر از ورزشکاران بانوان شرکت کننده از کشورهای عراق، ازبکستان، تاجیکستان، گرجستان، فلسطین، اندونزی، مالزی، پاکستان، روسیه، نپال، تونس، کویت، امارات، قرقیزستان، بلاروس، افغانستان، لهستان، نروژ، انگلستان و ایران با حضور ۱۱۰داور بین المللی، ۱۳۹ مربی با همکاری ۱۳۰نفر از دست اندرکاران اجرایی  در ۹ رشته ورزشی شامل جودو‌، فوتسال، کاراته، وزنه برداری، کبدی، شمشیربازی، سوارکاری، چوگان و دوومیدانی طی سه روز از ۱۹ اسفند تا ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ تا این لحظه که گردهم آمده‌ایم صورت پذیرفت.

کاظمی پور ادامه داد: هم اکنون به ایستگاه آخر رسیدیم و‌ چشم‌ به دیدن روی بهاری شما روشن و‌ به انتظار دیدار مجدد شما در دومین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز در سال ۱۴۰۲خواهد نشست.

وی گفت: در پایان شادی حضور شما را به روح ملکوتی جهادگر شهید اسماعیل احمدی و همه شهیدان آزاده این مرز و بوم تقدیم کرده و برای تمامی همکاران سالی پر از صحت و سعادت وبرکت آرزو دارم.

در پایان رقابت‌های دو و میدانی نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروزگاه امروز (دوشنبه) تیم ملی دوومیدانی بانوان کشورمان موفق شد با کسب بیشترین و خوشرنگ‌ترین مدال‌ها عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کند.

بر همین اساس بانوان ملی پوش دوومیدانی کشورمان موفق شدند با کسب ۵ مدال طلا، ۵ مدال نقره و ۸ مدال برنز و مجموع ۱۸ مدال بر سکوی نخست این رقابت‌ها قرار گیرند.

پس از تیم ملی کشورمان بانوان دوومیدانی کار بلاروسی با کسب ۴ مدال طلا و ۳ مدال نقره و مجموع ۷مدال در جایگاه دوم قرار گرفتند و عنوان نایب قهرمانی بخش تیمی این مسابقات را از آن خود کردند.

همچنین دوومیدانی‌کاران تیم ملی عراق با کسب ۲ مدال طلا و یک مدال برنز و مجموع ۳ مدال سکوی سومی این رویداد بین‌المللی را تصاحب کردند.

تیم ملی ارمنستان با کسب یک مدال طلا و ۲مدال برنز چهارم شد و تیم‌های ملی کویت و قرقیزستان هر کدام با کسب یک مدال نقره مشترکا در جایگاه پنجم این مسابقات قرار گرفتند و افغانستان نیز مدالی کسب نکرد.

رقابت‌های دوومیدانی نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروزگاه ویژه بانوان طی روزهای ۲۱ و ۲۲ اسفندماه با حضور کشورهای، ایران، بلاروس، کویت، عراق، ارمنستان، قرقیزستان و افغانستان و ۱۰۰ ورزشکار به میزبانی ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول