اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

لزوم تعامل دستگاه‌های مختلف برای حل مشکل ترافیکی ارومیه

جلسه کمیته فنی شورای ترافیک شهرستان، با حضور فرماندار ارومیه و اعضای شورای ترافیک شهرستان ارومیه برگزار شد.

لزوم تعامل دستگاه‌های مختلف برای حل مشکل ترافیکی ارومیه

‍به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جلسه کمیته فنی شورای ترافیک شهرستان، با حضور فرماندار ارومیه و اعضای شورای ترافیک شهرستان ارومیه برگزار شد.

غلامحسین عماری فرماندار و رئیس شورای ترافیک شهرستان در این جلسه بر تعامل و هم افزایی دستگاه های ذیربط جهت کنترل ترافیک شهری تأکید کرد و افزود: دستگاه های متولی بایستی با همکاری مستمر به کنترل معضل ترافیک در سطح شهرستان ارومیه بپردازند.

فرماندار ارومیه با اشاره به اهمیت رفع مشکل ترافیک شهرستان، افزود: با توجه به تأکید استاندار آذربایجان غربی مبنی بر درنظر گرفتن منافع مردمی و حقوق شهروندی، موضوع ترافیک از مباحث اصلی و نیازمند توجه شهرستان هست که بایستی با نگاه آسیب شناسانه و ویژه به آن پرداخت.

وی ادامه داد: تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، فرهنگ سازی و آموزش حذف خودروهای تک سرنشین را از جمله عوامل مؤثر در کاهش زنجیره ی ترافیکی شهر اعلام کرد.

عماری در ادامه با تأکید بر ایمن سازی مسیرهای شهری و روستایی اظهار داشت: تأمین روشنایی مسیرهای شهری و روستایی، نصب تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، استاندارد سازی سرعت گیرها، آزاد سازی حریم راه ها و... از جمله اقداماتی است که دستگاه های ذیربط بایستی در اولویت کاری خود جهت ساماندهی ترافیک شهری قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به وجود ترافیک در برخی معابر شهری ارومیه، بر ایجاد پارکینگ و ساماندهی مشاغل خاص ترافیک زای بدون پروانه و هدایت آنها به نقاط معین شده تاکید کرد.

فرماندار ارومیه با بیان اینکه جمعیت شهرستان نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و اکثر ادارات، سازمان ها و مراکز دولتی و پزشکی در بافت اصلی و مرکزی شهر متمرکز است، ایجاد راهکارهای مناسب در خصوص کاهش بار ترافیکی در این وضعیت را ضروری دانست.

در این جلسه اعضای شورای ترافیک شهرستان نسبت به ارائه گزارش اقدامات انجام شده و راهکارهای فنی در حوزه ترافیک شهری پرداختند و در نهایت با بررسی مصوبات جلسات قبلی تصمیمات لازم در خصوص روانسازی و کاهش مشکلات ترافیکی شهرستان اتخاد شد.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول