اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

توضیحات بیکدلی درباره نشست نوروزی ایرانیان خارج از کشور در تهران

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه به تشریح اهداف برگزاری نشست نوروزی ایرانیان خارج از کشور در تهران پرداخت.

توضیحات بیکدلی درباره نشست نوروزی ایرانیان خارج از  کشور در تهران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با اشاره به نشست نوروزی ایرانیان خارج از کشور در تهران در تاریخ ۲۳ و ۲۴ اسفند ماه اعلام کرد: بر اساس نظر مهمانان این اجلاس، موضوعات کنسولی ایرانیان خارج از کشور یکی از مهمترین خدمات دولت به هموطنان خارج از کشور تلقی می‌شود و خدمات کنسولی روان، آسان و ارزان مورد درخواست آنهاست. 

بیکدلی با اشاره به دیداری که شب گذشته با مهمانان نشست نوروزی در تهران داشت، عنوان کرد: حدود ۵ میلیون ایرانی در بیش از یکصد کشور جهان سکونت داشته و امور مهم آنها در آنجا انجام می‌شود که ما آنها را ایرانیان خارج از کشور می‌دانیم. دولت وظایف و تکالیفی در قبال آنها دارد که بخشی از آن در حوزه ارتباط و تردد و امور کنسولی از طریق وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های ایران خارج از کشور انجام می‌شود. 

دبیر کارگروه کنسولی شورای عالی ایرانیان افزود: بسیاری از ایرانیان خارج کشور به منظور بهره مندی از امکانات کشوری که در آن اقامت دارند، تابعیت آن کشور را نیز کسب می‌کنند ولی جمهوری اسلامی ایران آنان را ایرانی می‌شناسد. آنها به عنوان شهروند ایرانی و با گذرنامه ایرانی خود به کشور رفت و آمد دارند و به اعتبار توانایی‌هایی که دارند در توسعه کشورشان نقش ایفا می‌کنند.

نشست نوروزی تهران که با حضور ۱۵۰ نفر از ایرانیان ساکن در ۶۴ کشور خارجی در تهران در حال برگزاری است قصد دارد در قالب گفت‌وگوی مسؤولان و مهمانان، نحوه بهبود ارتباط و تسهیل در تردد و خدمت رسانی به ایرانیان خارج از کشور را پیگیری کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول