اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

دستگیری 13 نفر از سرشبکه های مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: امسال 71 باند سازمان یافته مواد مخدر در این استان منهدم و 13 نفر از سرشبکه های این باندها دستگیر شده اند.

دستگیری 13 نفر از سرشبکه های مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سردار دوستعلی جلیلیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: امسال در حوزه مواد مخدر 96 تن کشفیات داشته ایم و 71 باند سازمان یافته نیز منهدم شده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: 13 نفر از سرشبکه های مواد مخدر امسال دستگیر شده اند، 10 هزار نفر معتاد متجتجر نیز دستگیر شده اند.

مبارزه با قاچاق مواد مخدر و شناسایی باندها و سرشبکه های اصلی مواد مخدر از اولویت های مهم و اساسی پلیس سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: در این رابطه از ابتدای سال جاری با اشرافیت کامل و رصد اطلاعاتی پلیس بر فعالیت و تحرکات قاچاقچیان عمده مواد مخدر، 71 باند سازمان یافته قاچاق مواد افیونی شناسایی و منهدم شدند .

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اجرای 5 هزار و 546 فقره عملیات پلیسی علیه قاچاقچیان مواد مخدر در استان، عنوان داشت: در این مدت 95 تن و 177 کیلو گرم انواع مواد مخدر از باندهای بزرگ قاچاق مواد افیونی در سطح استان کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه از مجموع عملیات های صورت گرفته 89 عملیات توام با درگیری تکاوران با قاچاقچیان مسلح بوده است، تصریح کرد: در این عملیات ها 7 قاچاقچی به هلاکت رسیدند و 639 دستگاه خودرو و موتورسیکلت از سوداگران مرگ توقیف شد.

سردار جلیلیان با اشاره به اقدامات خوب پلیس استان در مقابله با خرده فروشان مواد مخدر در سطح محلات گفت: از ابتدا سال جاری با اجرای 3 هزار و 696 مرحله طرح مقابله ای با خرده فروشان مواد مخدر، یک هزار و 511 نفر خرده فروش در محلات و نقاط مختلف استان دستگیر و به دستگاه قضائی معرفی شدند .

فرمانده انتظامی استان به ساماندهی معتادین و جمع آوری 7 هزار و 973 نفر معتاد متجاهر در استان اشاره نمود و اظهار داشت: افراد شناسایی شده برای طول درمان به مراکز بازپروری معرفی و تحت درمان می باشند.

سردارجلیلیان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون 9 نفر از عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر در استان شناسایی و دستگیر شدند، افزود: با اشراف اطلاعاتی ماموران انتظامی و پیگیری فعالیت اعضای باندهای قاچاق مواد مخدر رئیس بزرگترین سرشبکه قاچاق مواد مخدر پس از 4 سال زندگی مخفیانه در کوه های اطراف استان دستگیر شد.

وی به اقدامات پلیس در حوزه امنیت عمومی و مقابله با اشرار مسلح در سطح استان اشاره کرد و افزود: در حوزه دستگیری اشرار مسلح 16 درصد، کشف انواع سلاح جنگی گرم و سرد غیر مجاز 13 درصد و انهدام باندهای قاچاق سلاح و مهمات 53 درصد رشد داشته ایم .

سردار جلیلیان با بیان اینکه هر گونه فعالیت مجرمانه از سوی اراذل و اوباش، خط قرمز پلیس است و انتظامی استان با شدت و به جد با این افراد که موجبات سلب آرامش مردم را فراهم می کنند برخورد می نماید، عنوان داشت: با اقدامات پیشگیرانه پلیس در سال جاری با کاهش 1 درصدی وقوع تیر اندازی ها و نزاع های مسلحانه و افزایش 51 درصدی دستگیری اراذل و اوباش در سطح استان روبه رو بوده ایم.

 سیستان و بلوچستان در میزان کشف جرایم و سرقت در رتبه های برتر کشوری قرار دارد

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان در میزان کشف جرایم و سرقت در رتبه های برتر کشوری قرار دارد به آمار خوب کشف جرایم استان در سال جاری اشاره نمود و اظهار داشت: در این مدت با جدیت سخت کوشان پلیس در سراسر استان کشف سرقت های عادی 50 درصد،کشف سرقت منزل 14 درصد، کشف سرقت خودرو 34 درصد ،کشف سرقت های مسلحانه 16 درصد و کشف سرقت های به عنف 5 درصد افزایش یافته است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه 78 درصد ازمجموع کل سرقت ها عادی و 73 درصد از کل سرقت های به عنف و مسلحانه به وقوع پیوسته در سطح استان کشف شده است و در این رابطه شاخص مطلوبی در کل استان داشته ایم، اظهار داشت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی در مرکز و شهرستان های استان در این مدت 51 فقره باند سرقت عادی ،20 باند سرقت مسلحانه و 19 باند سرقت به عنف شناسایی ومتلاشی شد .

وی در ادامه به برخورد با اخلال گران نظام اقتصادی، قاچاقچیان و محتکران کالاهای اساسی مردم اشاره نمود و افزود: در سال 1401 انواع کالای قاچاق شامل لوازم خانگی، پوشاک، وسایل جانبی موبایل و قطعات خودرو، روغن خوراکی، شیر خشک، سیمان، دام زنده و دارو به ارزش میلیاردی از متخلفان اقتصادی کشف و ضمن شناسایی مجرمان، افراد شناسایی و دستگیر شده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

سردار جلیلیان با بیان اینکه برخورد با پدید قاچاق کالا و سرمایه های ملی از اولویت های پلیس استان است، از تشدید اجرای طرح های مختلف مقابله ای با این پدیده شوم خبر داد و اظهار داشت: با تلاش مأموران انتظامی استان و در نتیجه طرح های مقابله ای صورت گرفته کشف انواع کالای قاچاق در سطح استان 29 درصد افزایش یافت.

این مقام ارشد انتظامی استان همچنین در ادامه به جرایم سایبری و رایانه ای در استان اشاره نمود و بیان داشت: با افتتاح و راه اندازی مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا 24 درصد وقوع جرایم رایانه ای و سایبری در سطح استان کاهش یافت.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در این مدت با اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا تعداد 957 مورد تشکیل پرونده و رسیدگی به شکایات در خصوص جرایم سایبری کشف شده است.

وی به موضوع افزایش اعتماد سازی مردم به اقدامات و فعالیت های گسترده پلیس در اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی اشاره نمود و تصریح کرد: تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 37 درصد افزایش یافته و مردم خدمات انتظامی بیشتری دریافت کرده اند .

سردار جلیلیان به آمار حوزه رفع تصرفات اراضی ملی و برخورد با زمین خواران اشاره داشت و افزود: 130 هزار متر مربع از اراضی ملی و شهری به ارزش 168 میلیارد تومان از دست سودجویان و زمین خواران در نقاط مختلف استان آزاد شد.

به گفته رئیس پلیس استان در حوزه تصادفات شهری با کاهش 35 درصدی روبه رو بوده ایم که نیازمند همکاری بیش از پیش همه دستگاه های متولی و دخیل در حوزه ترافیک برای کاهش بیشتر خسارت های مالی و جانی تصادفات در سطح استان می باشیم.

این مقام مسئول در پایان مجدد از همراهی و مشارکت خوب تمامی شهروندان و هم استانی های عزیز، رسانه های جمعی(جراید، خبرگزاری ها، نشریات)، صدا و سیمای مرکز استان و دیگر دستگاه های اجرائی و مسئول در انجام طرح های ماموریتی پلیس تقدیر نمود.

وی با اشاره به افزایش 171 درصدی کشفیات مواد محترقه غیرمجاز از کشف 310 هزار و 751 عدد ماده محترقه غیرمجاز در سال جاری در این استان خبر داد و افزود: عاملان و توزیع کنندگان مواد محترقه که با مقاصد سودجویانه فعالیت می کردند نیز دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند .

سردار جلیلیان خط قرمز پلیس در چهارشنبه آخرسال را امنیت و آسایش برای همه مردم برشمرد و افزود: افرادی که بخواهند با رفتارهای نامتعارف موجب سلب آرامش مردم شودند به شدت و برابر قانون برخورد خواهد شد.

 

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول