اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

اقدام هلال احمر برای واردات واکسن‌های سرخجه و مننژیت/ تولید داروهای جدید دیابت در ۱۴۰۲

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی از تولید داروهای جدید دیابت در سال آینده توسط هلال احمر خبر داد.

اقدام هلال احمر برای واردات واکسن‌های سرخجه و مننژیت/ تولید داروهای جدید دیابت در ۱۴۰۲

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا عسگری گفت: در زمینه کشت گیاهان دارویی قرادادهایی با برخی استان‌ها منعقد شد و به این موضوع گسترده پرداخته شده و در زمینه اشتغال آفرینی نیز حائز اهمیت است.

مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی ادامه داد: ۵ شعبه جدید در استان‌های گلستان، یزد، قم، بوشهر و ارومیه به مجموعه تدارکات پزشکی افزوده خواهد شد.

عسگری با اشاره تأمین و واردات واکسن سرخجه گفت: همچنین سازمان تدارکات پزشکی در جهت واردات واکسن مننژیت با توجه به احتمال از سرگیری سفرهای حج و اعزام کاروان به عربستان گام‌ برداشته است.

وی گفت: در حوزه تأمین صافی دیالیز، آنژیوکت، سرم و داروهای بیهوشی اقدامات زیادی صورت گرفته و در سال آینده تولید داروهای جدید در زمینه دیابت خواهیم داشت.

مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی افزود: در سال جاری تولید آنتی بیوتیک افزایش ۵ برابری داشته و کارخانه‌های مربوطه ۳ شیفته مشغول فعالیت بوده‌اند. همچنین در سال جاری بیش از ۵ میلیون کپسول و ۱۵ میلیون مایعات دارویی مانند انواع شربت توسط هلال احمر تولید شده است.

عسگری از افزایش مراجعات به داروخانه‌های هلال احمر خبر داد و گفت: این داروخانه‌ها در تأمین داروهای تک نسخه‌ای نقش مهمی داشته است و همچنین در حال حاضر در مورد تأمین، تهیه و دپوی داروهای استراتژیک ملی باهماهنگی سازمان غذا و دارو اعلام آمادگی می‌کنیم و در خواست حمایت‌های لازم در این زمینه داریم.

وی با اعلام اینکه محدودیتی برای واردات دارو نداریم، گفت: از همه پتانسیل‌های بین المللی هلال‌احمر می‌توانیم در این زمینه بهره‌مند شویم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول