اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

متوسط بارش در تهران ۲۵ درصد کمتر از شهرهای دیگر

مدیرعامل شرکت آبفای تهران در جریان ارائه گزارش عملکرد شرکت آبفای تهران در صحن شورا بر وضعیت نامطلوب آب تهران و ضرورت صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد.

متوسط بارش در تهران ۲۵ درصد کمتر از شهرهای دیگر

به گزارش فارس، محسن اردکانی در جریان برگزاری یکصد و سی و ششمین جلسه صحن علنی شورای ششم با بیان اینکه میزان متوسط بارندگی در تهران ۲۸۰ میلی متر است، اظهار کرد: با این وجود متأسفانه میزان بارش در تهران بیشتر از ۱۸۰ میلی متر نبوده و از متوسط بارندگی کشور ۲۵ درصد کمتر است.

مدیرعامل آبفای استان تهران با اعلام اینکه امسال ۷۵ دستگاه مخزن اضطراری در تهران نصب شده است،اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۱ دستگاه مخزن اضطراری داریم و از ۳۷۰ دستگاه مخزنی که برای مدیریت بحران در شهر تهران پیش بینی شده ۲۱۶ دستگاه از محل تبصره سه در سطح شهر تهران نصب خواهد شد و آب مستمر در این دستگاه ها در جریان است. 
وی با اشاره به نصب ۴ هزار شیر آتش نشانی در پایتخت، خاطرنشان کرد: یک مخزن آبیاری فضای سبز به ارزش ۲۸ میلیارد تومان در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است. 
مدیرعامل آبفای استان تهران در ادامه یادآور شد: در کلیه نقاطی که خطوط آب و فاضلاب وجود دارد و شهرداری به دنبال اجرای طرح در این نقاط است حداکثر همکاری با شهرداری تهران وجود دارد. 
چمران: پیگیر طرح رینگ آب دور شهر تهران هستیم
مهدی چمران رییس شورای شهر تهران نیز در توضیحی در این باره اظهار کرد: ما حسب وظیفه شورایی تنها با شرکت آب و فاضلاب وارد همکاری نشدیم بلکه این موضوع را به شرکت هایی چون برق، گاز نیز تسری دادیم به طوری که ما سالهاست طرح رینگ آب دور شهر تهران را پیگیر هستیم. 
وی با اشاره به وجود بحران آب در شرایط فعلی عنوان کرد: با توجه به حجم کم بارش و نزورات آسمانی این بحران هرروز عمیق تر می شود که بخش عمده گذر از این چالش صرفه جویی است که ما از شهروندان درخواست داریم تا به این مقوله اهتمام ویژه ای داشته باشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول