اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اینجا مهر مادری توزیع می‌شود/ پایتخت نوزادان کشور

رئیس بیمارستان الزهرا( س) تبریز با اشاره بر اینکه بخش پی سی یو این بیمارستان نیز جزو برنامه های نوآوراری مرکز برای مراقبت های مادر و نوزاد است، گفت: به صراحت می‌توان گفت که بخش ان آی سی یو الزهرا پایتخت نوزادان در کشور است؛ این بخش دارای هشتاد تخت است که ناررس ترین نوزاد یعنی از ۲۴ هفتگی را در خود جای می‌دهد.

اینجا مهر مادری توزیع می‌شود/ پایتخت نوزادان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مریم واعظی، رئیس بیمارستان الزهرا( س) تبریز ظهر امروز در همایش خیرین سلامت استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: با اینکه موهبت زندگی به همه ما عطا شده است ولی قطعا این حیات یک  فلسفه ای دارد و فلسفه حیات هم خدمت به مردم است به طوریکه همه ما یک نقشی در جامعه داریم و اصلی‌ترین فلسفه خدمت به مردم در زمان نیاز است.

وی با بیان اینکه نعمت خدمت در عرصه سلامت در آن زمانی که مردم نیازمند است، یک موهبت خدا به کادر سلامت است، گفت: خداوند کار خیر را با هر دستی میسر نمی‌کند، در لحظاتی که بحرانی است اگر کمک‌های خداوند نباشد دست ما قادر به هیچ کاری نخواهد بود.

رئییس بیمارستان الزهرا(س) تبریز با بیان اینکه مرکز آموزش درمانی الزهرا با قدمت ۵۰ ساله در حال خدمت رسانی است، گفت: وقتی نام این مرکز می آید، فکر همه به خدمات زنان و مامایی می‌رود ولی در طی این نیم قرن خدمات زیادی انجام شده تا بیمارستان به این مرحله برسد.

واعظی خاطرنشان کرد: بیمارستان الزهرای تبریز جامع‌ترین بیمارستان زنان در کل کشور است که بیمارستان در سال ۱۳۵۱ با وسعت سه هزار مترمربع بود ولی از دهه هشتاد به کمک موسسه خیریه نوبر به وسعت ۲۶ هزار متر مربع رسید و همچنین در سال های اوج کرونا بخش دیگری به همت دانشگاه علوم پزشکی و موسسه خاتم الانبیا به این بیمارستان اضافه شد و وسعت ۳۴ هزار متر مربع و ۲۲۰ تخت فعال رسید.

وی با اشاره بر اینکه رسالت مرکز ارائه خدمات به دو گروه آسیب پذیر اعم از زنان و نوزادان است؛ گفت: هر دوی این گروه در بیمارستان خدمت می‌گیرند و در کنار آن ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی غربالگری انواع سرطان های زنان، غربالگری های ناهنجاری جنینی ، آموزشی دانشجویان پزشکی و سایر رشته های پیراپزشکی، از دیگر فعالیت های این مرکز جامع است.

رئیس بیمارستان الزهرای تبریز گفت: بیمارستان الزهرا یک بیمارستانی است که در همه حوزه های خدمت می‌گیرند و همه خانم ها که وارد اینجا می‌شود در همه مسائل خدمات دریافت خواهند کرد.

وی گفت: ۶۴ درصد بخش های بستری در حوره زنان و ۳۶ درصد بخش نوزادان است به طوریکه در هر ماه یک هزار تا ۱۲۰۰ بستری در ماه داریم.

واعظی با بیان اینکه این بیمارستان دارای ۱۵ بخش بستری است و بخش های بستری در نوع خود منحصر به فرد هستند، گفت: این بیمارستان دارای اتاق تکی زایمان است که همه امکانات در آن تعبیه شده است. البته بخش ویژه بعد از زایمان تاسیس شده که بهترین خدمات در کاهش مرگ و میر مادران دارد.

وی با اشاره بر اینکه بخش پی سی یو بیمارستان نیز جزو برنامه های نوآوراری مرکز برای مراقبت های مادر و نوزاد است، گفت: به صراحت می‌توان گفت که بخش ان آی سی یو الزهرا پایتخت نوزادان در کشور است؛ این بخش دارای هشتاد تخت است که ناررس ترین نوزاد یعنی از ۲۴ هفتگی را در خود جای می‌دهد.

 رئیس بیمارستان الزهرا ادامه داد: مراقبت‌های ارتقای سلامت روحی و روانی نوزادان که زودتر از موعود به دنیا می آید در این مرکز انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: دپارتمان نازایی مرکز الزهرا با بهترین شاخص‌ها و بهترین نتایج و کمترین هزینه در حال ارائه خدمات است و همچنین بخش های دیگر مکمل مرکز از جمله بانک شیر مادر است که  شیرهای مادرانی که شیر زیاد دارند به این مرکز اهدا می‌شود تا برای نوزادان نارس و یا کودکان محروم از شیر مادر داده شود.

واعظی به  بخش تغذیه وریدی نوزادان، غربالگری سرطان های زنان، غربالگری ناهنجاری های نوزادان، دپارتمان قیزیوتراپی با قیمت های ارزان، واحد آموزش و پیگیری بیمار، واحد فالو آپ، اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰ نوع درمان تخصصی و فوق تخصصی روزانه در کلینیک وجود دارد که روزانه ۲۵۰ بیمار در آن درمانگاه ها ویزیت میشوند البته شایان ذکر است که درمانگاه های در همه رشته های زنان، واحد تصویربرداری و ماموگرافی با ۴ هزار خدمت در ماه در حال فعالیت هستند.

پایان پیام/۶۰۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول