اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

روایتی از حضور اعضای هیأت علمی در بیمارستان‌های خصوصی تا تکمیل پروژه‌های بهداشتی اراک

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک وضعیت پروژه‌های بهداشتی و درمانی اراک را تشریح کرد.

روایتی از حضور اعضای هیأت علمی در بیمارستان‌های خصوصی تا تکمیل پروژه‌های بهداشتی اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علیرضا امانی امروز در نشست خبری اظهار کرد: استان مرکزی در بخش احداث اورژانس یک رکورد به ثبت رسانده و آن ایجاد ۸ اورژانس در طول ۶ ماه است.

وی با اشاره به طولانی‌شدن احداث پروژه بیمارستان ولی عصر(عج) اراک افزود: برای این پروژه دو راهکار وجود داشت،‌ نخست اینکه یا تعطیل شود و مباحث حقوقی و بررسی عملکرد پیمانکاری قبلی پیگیری شود و یا اینکه پروژه ادامه یابد و پیشرفت کار و رسیدگی به مباحث حقوقی ادامه می‌یافت که به این نتیجه منتج شد که راهکار دوم انتخاب شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در سفر رییس جمهور به استان برای پروژه بیمارستان ولی عصر(عج) ۴۰۰ میلیارد تومانی تصویب شد که تا به امروز نیمی از آن محقق شده و از نظر مالی مشکلی وجود ندارد؛ این پروژه تا امروز ۸۷ درصد پیشرفته داشته اما مشکلاتی سد راه دارد از جمله اصلاح نقشه که موجب کُند شدن پیشرفت شده است.

امانی یادآور شد: امیدواریم ساختمان پروژه بیمارستان ولی عصر(عج) تا پایان شهریور ماه سال آینده تکمیل شود و سپس اقدام به تجهیز آن کنیم.

وی همچنین در خصوص بیمارستان امیرکبیر گفت: برای این بیمارستان یک نقشه جامع وجود دارد، تامین زمین آن مشکلی ندارد؛ تنها به دنبال جابجایی ستاد دانشگاه هستیم تا از ظرفیت ساختمان ستاد برای افزایش ظرفیت درمانی امیرکبیر بهره ببریم البته هنوز پروژه خاصی تعریف نشده چرا که اولویت تکمیل پروژه های نیمه‌تمام است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه پروژه خیرساز بیمارستان زنان و زایمان نیز از پیشرفت خوبی برخوردار است و تا شهریور ماه سال آینده به اتمام می‌رسد، ادامه داد: از این پروژه پیش از این به عنوان مرکز یاد شده اما از آنجایی که بیمارستان آیت الله طالقانی اراک قدمت زیادی دارد، این مرکز در حال توسعه و تغییر و تحول است تا بتوانیم انتقال بخش زنان و زایمان را به طور کامل انجام دهیم.

امانی خاطرنشان کرد: در بیشتر موارد ۲۰ تا ۳۰ درصد باقی مانده پروژه‌های بهداشتی و درمانی از لحاظ صرف انرژی معادل ۷۰ درصد ابتدایی آن است، بحث تأمین نیروی انسانی نیز یکی از مباحثی است که باید در مورد آن چاره‌اندیشی شود.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا افزود: در روزهای گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در استان افزایش داشته که باید در این خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی گرفت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی را خسته از بیماری کرونا تحویل گرفتیم گفت: به دنبال این هستیم که ریل‌گذاری درستی انجام دهیم و به حواشی کاری نداریم.

امانی با اشاره به فشارهای وارد شده در این مدت و حواشی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: در بیمارستان ولیعصر اراک قبل از حضور بنده، رزیدنت‌های سطح ۱، ۲ و ۳ در اتاق عمل اقدام به بیهوشی مریض و یا جراحی می‌کردند بدون اینکه استاد مربوطه حضور داشته باشد البته همه اساتید این کار را نمی‌کردند. جراحی‌های رزیدنت‌ مشکلی ندارد اما زمانی که شما به عنوان استاد، حقوق هیأت علمی می‌گیرید وظیفه دارید در بیمارستان و در اتاق عمل حضور داشته باشید تا اگر احیانا رزیدنت با مشکلی مواجه شد بتوانید وی را هدایت و کمک کنید.

وی افزود: قبل از این برخی اساتید در جلسه یک ساعته حضور داشتند و جراحی را به رزیدنت محول می‌کردند و خودشان برای کسب درآمد بیشتر به بیمارستان خصوصی می‌رفتند؛ جلوی این کار را گرفتیم و در مقابل این اقدامات فشارهایی نیز صورت گرفت. حق طبیعی مریض است هنگامی که قرار است عمل شود استاد در اتاق عمل حضور داشته باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: برخی از اعضای هیأت عملی در دوره‌های قبل از ۲۰ روز ممکن تنها ۳ روز در بیمارستان دولتی حضور داشتند و مابقی را در بیمارستان‌های خصوصی می‌گذرانند در صورتی که طبق قانون باید بیمارستان دولتی باشند چرا که بابت آن حقوق دریافت می‌کنند.

داروی موسسات غیرمجاز زیبایی قاچاق است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: قرارگاه نظارت بر سلامت استان فعالیت خود را آغاز کرده و باعث کاهش میزان تخلفات شده است.

شجاعی با بیان اینکه در اراک ۳۰۰ مطب و مراکز دندانپزشکی، آزمایشگاه‌ها و تصویربرداری وجود دارد، ادامه داد: بیش از ۳۰۰ مورد تذکر در یک سال اخیر به پزشکان داده شد.

وی با اشار به بازدید از موسسات غیرمجاز زیبایی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۳۲۷ بازدید از این موسسات صورت گرفته که منجر به صدور ۱۶۵ تذکر و پلمب دائم ۱۸ مرکز شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه دارویی که در موسسات غیرمجاز زیبایی استفاده می‌شود قاچاق است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های علوم پزشکی در سال آینده بازدیدهای مشترک با اماکن و معاونت غذا و دارو از این مراکز است.

شجاعی بیان کرد: استفاده از داروی قاچاق و هرگونه تزریق در این مراکز عوارض وحشتناکی در پی خواهد داشت؛ تزریق باید تحت نظر پزشک انجام شود. مردم گول این افراد و مدارک جعلی آنها نخورند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول