اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

ثبت‌نام ۶۶ هزار نفر در کاروان‌های حج ۱۴۰۲/ فعلاً آقایان پیشتازند

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به ثبت‌نام قطعی ۶۶ هزار نفر از مشمولان حج تمتع ۱۴۰۲ گفت: از این تعداد تاکنون ۴۹ درصد بانوان و ۵۱ درصد آقایان هستند.

ثبت‌نام ۶۶ هزار نفر در کاروان‌های حج ۱۴۰۲/ فعلاً آقایان پیشتازند

اکبر رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه از دهم اسفندماه ثبت‌نام از متقاضیان حج ۱۴۰۲ آغاز شده است، اظهار داشت: سازمان حج و زیارت برای حج ۱۴۰۲، پنج اولویت اعلام کرده است که با توجه به استقبال بی‌سابقه مشمولان، ثبت‌نام‌ها به ۲ اولویت نخست خلاصه و ظرفیت کاروان‌ها تکمیل شد.

ثبت‌نام عمومی در سطح کشور برای حج ۱۴۰۲ نداریم

وی با اشاره به اولویت‌هایی که برای حج ۱۴۰۲ امکان ثبت‌نام دارند، افزود: جاماندگان حج ۱۳۹۹ که هزینه این سفر را در آن سال واریز کرده بودند، در اولویت نخست تشرف به حج آینده هستند. همچنین دارندگان فیش حج تا پایان سال ۱۳۸۵ به عنوان اولویت دوم پیش‌بینی شده بود که به دلیل استقبال مشمولان، ثبت‌نام از سایر اولویت‌ها (ودیعه‌گذاران سال ۱۳۸۶) به صورت عمومی انجام نمی‌شود.

رضایی با بیان اینکه ثبت‌نام عمومی حج تمتع آینده در سطح کشور نداریم، خاطرنشان کرد: ظرفیت عمومی کاروان‌‌ها تکمیل شده است و بخش اندکی از ظرفیت باقی‌مانده در استان‌ها به صورت روزشمار اعلام می‌شود تا سهمیه کشور برای حج تکمیل شود.

۳۶۰۰ نفر از اولویت نخست حج آینده هنوز ثبت‌نام‌ نکرده‌اند

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه ۳۷ هزار نفر از مشمولان حج آینده، جاماندگان حج ۱۳۹۹ هستند، افزود: بر اساس آخرین آمار، سه هزار و ۶۰۰ نفر از این تعداد هنوز برای ثبت‌نام حج ۱۴۰۲ مراجعه نکرده‌اند؛ در حالی که در اولویت نخست برای ثبت‌نام بودند و برای آنها در کنار اطلاع عمومی، پیامک ارسال شده است که احتمال می‌دهیم این افراد با آگاهی به هر دلیلی آمادگی اعزام ندارند تا در کاروان‌ها ثبت‌نام کنند. 

وی با بیان اینکه دارندگان اسناد تا پایان اسفند ۱۳۸۵ اولویت دوم و البته نهایی حج آینده هستند، ادامه داد: حدود ۶۶ هزار نفر برای حج ۱۴۰۲ ثبت‌نام قطعی‌ کرده‌اند و باقی افراد که رزرو موقت هستند باید برای ثبت‌نام قطعی به کاروان مراجعه کنند.

۵۱ درصد زائران حج آینده تاکنون آقایان هستند

رضایی با اشاره به بالا بودن میانگین سنی زائران حج ۱۴۰۲ گفت: حدود ۴۹ درصد از زائران که برای حج آتی ثبت‌نام کرده‌اند، بانوان و ۵۱ درصد آقایان هستند که البته هنوز با توجه به ادامه‌ ثبت‌نام در کاروان‌ها، تعداد دقیق بانوان و آقایان زائر مشخص نیست.

به گزارش فارس، حج تمتع ۱۴۰۲ بدون محدودیت از سوی سعودی‌ها برگزار می‌شود و سهمیه ایران ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر است. همچنین هزینه این سفر برای اولویت نخست یعنی افرادی که هزینه حج را در سال ۱۳۹۹ پرداخت کرده بودند، از ۴۳ تا ۷۸ میلیون تومان و برای اولویت دوم یعنی ودیعه‌گذاران تا پایان سال ۱۳۸۵ نیز از ۱۰۹ تا ۱۳۹ میلیون تومان است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول