اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

دسترسی به بزرگراه همت با ایجاد کنار گذر شرقی توسط شهرداری فردیس

شهردار فردیس گفت: بودجه ۱۴۰۲ شهرداری فردیس با اعتبار هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان مصوب شد که مهمترین اقدام پیش‌بینی شده در بودجه سال‌آتی تملکات آرامستان و بازگشایی کریدور شرقی شهر خواهد بود.

دسترسی به بزرگراه همت با ایجاد کنار گذر شرقی توسط شهرداری فردیس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، محمدرضا احمدی نژاد، شهردار فردیس، طی نشست خبری که با حضور برخی اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از اصحاب رسانه، امروز در سالن ایثار منطقه یک شهرداری این شهر برگزارشد، در مورد برج دو قلوکه در بلوار ۴۴ متری امام خمینی یا بلوار تندرستی واقع است و پیشروی این پروژه در سطح پیاده رو در سال‌های گذشته موجب تصادف یک ورزشکار نوجوان به نام مهسا آقایی دوست شد، گفت: تخلفات برج دو قلو در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی شده و حکم تخریب هم گرفته است. اما برخی تخریب‌ها غیرقابل‌انجام‌است و در صورت اجرا، اصل و اساس سازه دچار تهدید می‌شود.

 در مورد برج دوقلو آزادسازی قسمتی که رواق تعرض به معبر است را پیگیری می‌کنیم؛ چرا که طراحی یک خط ویژه دوچرخه در ضلع غرب بلوار ۴۴ متری امام خمینی و یک پیاده‌راه سراسری در حال انجام است. ضمن اینکه در بلوار ۴۴ متری امام خمینی با توجه به عریض بودن معبر، تغییر عرض معبر به صورت تندرو وکندرو را خواهیم داشت.

 ساخت و ساز بی‌ضابطه در منطقه ۲ فردیس

احمدی نژاد با اشاره به اینکه ما در ضوابط صدور پروانه دچار اشکال هستیم، گفت: در عوارض صدور پروانه، در چارچوب قانون آنچه قرار است در کمیسیون ماده ۱۰۰ پیگیری شود، پیش از اینکه مالک شروع به ساخت و ساز کند، در قالب عوارض پروانه و بهای خدمات اجازه ساخت می‌دهند و خارج از این چارچوب باید تخریب شود. اما اجرای این امر در طرح جامع و تفصیلی فردیس تا کنون امکانپذیر نشده است.

وی افزود: در فردیس مشکل ساخت و ساز دو گونه‌است. در منطقه ۱ساخت وساز تماما بر اساس اسناد قانونی انجام می‌شود و در منطقه۲ ساخت‌و‌سازها کاملا بی‌ضابطه و غیرقانونی است. در این راستا طرح شهربان را به صورت پایلوت در منطقه ۲ کلید زدیم و نتیجه تا حدی قابل قبول است. کنترل ۱۰۰ درصد ساخت و ساز غیرمجاز تقریبا محال است اما تلاش می‌کنیم کتترل شده‌تر عمل‌کنیم.

 برنامه ها برای کاهش ترافیک جاده ملارد

احمدی نژاد گفت: یکی از گره‌های ترافیکی شهر فردیس بلوار شهید سلیمانی است که پیش از این به عنوان یک مسیر بین شهری بوده و اکنون حجم قابل توجهی از تردد را در این معبر شاهد هستیم. دررویکرد درازمدت برای کاهش حجم ترافیک این معبر یک رینگ شرقی برای شهر در نظر گرفته شده که در طرح جامع هم شاخه جنوبی همت در کنار ریل تقریبا نهایی شده است و اصلاح پل فرسوده شهید کلانتری هم پیگیری می کنیم.

به گفته این مقام مسؤول،  رینگ نعل اسبی در انتهای شرقی شهر با ایجاد یک دسترسی از شاخه جنوبی همت و گذر از رودخانه به بلوار کشتارگاه می‌رسد که این بلوار هم به بلوار بیات در جنوب فردیس متصل شده و در قسمت غربی هم به جاده مشکین‌دشت می‌رسد.

وی یادآور شد: ضمن اینکه مطالعات و آماربرداری در بلوار شهید سلیمانی انجام و طرح اصلاح هندسی آن آماده‌شده است و در سال جدید اجرا می شود. قرار است تقاطع مپنا به تقاطع چراغدار تبدیل شود و دور برگردانها در بلوار شهید سلیمانی اصلاح شود.

اختلاف مرزی با مشکین دشت چه شد؟

شهردار فردیس در این خصوص گفت: با توجه به اینکه در تقسیمات کشوری شهرک شهید رستمی در اختیار بخش مشکین‌دشت قرارگرفته، این شهرک به بخش مشکین دشت تعلق خواهد گرفت و مابقی در اختیار فردیس خواهد بود.

محسن امانی،  رئیس شورای اسلامی شهر فردیس هم در این خصوص اظهارنظر کرد: طبق مصوبه هیات وزیران شهرک شهید رستمی، لوکوموتیوسازی و اطراف آن که امروز مجموعه اکومال را هم جزو آن می دانند، باید در حوزه بخش مشکین دشت قرار بگیرد.

به گفته امانی در صورت اجرای مصوبه هیات وزیران، این قسمت به بخش مشکین دشت الحاق می‌شود نه حوزه شهری و هیچ ارتباط قانونی و عرفی و ماهوی با شهر مشکین دشت و شورا و شهرداری مشکین دشت نخواهد داشت.

رییس شورای شهر فردیس اظهار کرد: ماهم می‌خواهیم مصوبه هیات وزیران اجرا شود. اما در هر صورت حتی با الحاق این قسمت به بخش مشکین دشت، چیزی به شهر مشکین دشت اضافه نمی‌شود.

امانی به مزاح گفت: ما محکم ایستاده‌ایم و نمیگذاریم یک وجب از خاکمان از دست برود!

جمع‌آوری دستفروشان

احمدی نژاد علت دستفروشی را شرایط اقتصادی دانست و گفت: قوه قاهره در این خصوص بازدارنده نیست و با اقدامات سلبی رفع نخواهد شدچون دلیل اصلی همچنان باقی است.ساماندهی این قشر هم مشکلات مختلفی از جمله ایجاد حقوق مکتسبه برای دستفروشان و .... را به دنبال دارد. قسمت اعظم سد معبر در فردیس مربوط به کسبه است. اما برنامه هایی برای مدیریت این معضل در سطح شهر داریم که در سال آتی اجرایی خواهد شد.

 بودجه ۱۴۰۲ شهرداری فردیس

شهردار فردیس گفت: بودجه ۱۴۰۲ شهرداری فردیس با رقم هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان مصوب شد که ۳۰ درصد آن را بودجه جاری و ۷۰ درصد را بودجه عمرانی تشکیل می‌دهد. بخشی به صورت تهاتر و نقد و کسری آن به صورت تسهیلات و استقراض از بانک‌ها تامین می‌شود.

وی ادامه داد: عملکرد ما بر اساس متمم بودجه، ۹۸ درصد جذب درآمد و ۷۹ درصد جذب عمرانی داشته‌ایم که در تراز شهر فردیس عدد مناسبی است.

این مقام مسؤول ادامه داد: طرح شاخص از دیدگاه من طرح زیربنایی است که مشکلی از شهر را حل کند. مثل تقاطع غیرهمسطحی که بتواند گرهی از مشکل ترافیکی شهر را حل کند. بنابراین طرح شاخصی که برای فردیس در نظر داریم این است که کریدورهای شهر فردیس را طراحی کنیم.

وی گفت: پیش بینی ساخت تقاطع غیرهمسطح در بلوار سیلو در ۱۴۰۲ خواهیم داشت اما بیشترین پیگیری و اقدام ما در حوزه بازگشایی کریدورشرقی و آرامستان خواهد بود. لایحه ای برای تملک با مشوق ۲۲ هکتار زمین آرامستان فردیس در حال تدوین است.

به گفته اعضای مدیریت شهری آیین نامه‌ای برای حمایت از رسانه‌ها در حال تدوین است که با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سال آتی اجرایی می‌شود.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول