اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

سارقین درختان جنگل رزکان دستگیر شدند

مدیر سیما، منظر و فضای سبز شهرداری فردیس گفت: سارقین اشجار جنگل رزکان (باصری) فردیس دستگیر شدند.

سارقین درختان جنگل رزکان دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، از صبح امروز (سه شنبه ۲۳ اسفندماه) تصاویر و فیلم‌هایی در فضای مجازی منتشر شد که خبر از درخت دزدی در یکی از مناطق شهرستان فردیس می‌داد.

رزکان؛ جایی در جنوب شرقی کرج است که پس از استان شدن البرز و انجام تقسیمات سیاسی به شهرستان فردیس واگذار شد. قدمت آن به دوره مشروطه و مخبرالسلطنه می‌رسد.

در زمان ساخت سد امیر کبیر در جاده کرج- چالوس که آن را چهارمین راه زیبای جهان می‌نامند، سه روستا به نام‌های رزکان، کوشک بالا و واریان می‌باید به زیر آب می رفت! اهالی اش محبور به ترک خانه‌های خود شدند. به همین سبب سازمان سد سازی، دهکده‌ای زیبا و قشنگ در جنوب کرج بنا نهاد که پیرامون آن را درختان چنار و سپیدار چون نگینی سبز احاطه نموده بودند.

البته که به مرور زمان ساکنان رزکان جاده چالوس به رزکان نو کوچ نمودند و با همدلی، هم یاری و هم اندیشی یکدیگر این دهکده بسیار زیبا را به وجود آوردند، این روستا به مرور زمان با درختان سرسبز احاطه و به یکی از مناطق خوش آب و هوای استان البرز تبدیل شد؛ شاید همین موقعیت است که باعث شد تا اینبار سارقین به فکر سواستفاده از درختان جنگل رزکان بی‌افتدند.

 

گزارش یک شهروند از سرقت درختان رزکان 

در این میان تلاش‌ها برای شناسایی سارقین ادامه پیدا کرد و نهایت شامگاه سه شنبه بود که حسین باباخانی، مدیر سیما، منظر و فضای سبز شهرداری فردیس، از دستگیری سارقین اشجار جنگل رزکان(باصری) خبر داد.

او می‌گوید؛ پرونده این سارقان در دادسرای شعبه هشت مشکین دست در حال رسیدگی است.

 به گفته باباخانی، در پی وقوع چندین فقره سرقت درختان در جنگل رزکان(باصری) و مطالبات شهروندان و شکایت و پیگیری‌های همکارانم در سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری فردیس مبنی بر برخورد و دستگیری سارقان اشجار، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول