اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پکن: رزمایش دریایی چین، ایران و روسیه امروز آغاز می‌شود

وزارت دفاع چین اعلام کرد رزمایش مشترک دریایی این کشور به همراه ایران و روسیه از امروز تا 28 اسفند در خلیج عمان برگزار می‌شود.

پکن: رزمایش دریایی چین، ایران و روسیه امروز آغاز می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت دفاع چین گزارش داد رزمایش مشترک دریایی چین، ایران و روسیه از ۱۵ تا ۱۹ مارس (۲۴ تا ۲۸ اسفند) در خلیج عمان برگزار می‌شود. 

این وزارتخانه گفت: این رزمایش‌ها به تعمیق همکاری عملی بین نیروهای دریایی کشورهای شرکت‌کننده کمک خواهد کرد. 

به گزارش فارس، مرحله اصلی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ در روز‌های آینده برگزار می‌شود. در این رزمایش، یگان‌های شناور و پروازی نیرو‌های دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین ناو‌های نیروی دریایی کشور‌های چین و روسیه که امروز (چهارشنبه) وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شدند، حضور خواهند داشت.

اوایل امسال سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در دیدار با وزیر دفاع جمهوری خلق چین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روابط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در سال‌های اخیر رو به توسعه بوده و تاکنون رزمایش هایی را به طور مشترک در دریای عمان برگزار کرده‌ایم. 

وی افزود: در دیدار با وزیر محترم دفاع چین توافق شد تا در حوزه برگزاری رزمایش‌ها، تبادل تجربیات، مباحث آموزشی و سایر زمینه‌های مشترک میان نیروهای مسلح دو کشور همکاری‌های دو جانبه توسعه یابد تا بتوانیم امنیت بهتری را برای مناطق تحت حاکمیت هر دو کشور تامین کنیم. 

پایان پیام/ 

مصطفی خوش‌چشم

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول