اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برنامه‌های هلال‌ احمر اصفهان برای استقبال از مسافران نوروزی/خدمت‌رسانی 45 پایگاه امداد و نجات در سطح استان

مدیر عامل هلال‌احمر استان اصفهان گفت: در نوروز سه محور عملیاتی امدادنوروزی، فعالیت‌های بشردوستانه، راهنمایی مسافران، هلال رحمت و دستگیری از نیازمندان توسط جمعیت هلال‌احمر انجام می‌شود.

برنامه‌های هلال‌ احمر اصفهان برای استقبال از مسافران نوروزی/خدمت‌رسانی 45 پایگاه امداد و نجات در سطح استان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محمدنوید متقی مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در نشست‌خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جمعیت هلال احمر ۵محور عملیاتی امداد و نجات، داوطلبان، جوانان، بهداشت درمان و توان‌بخشی و آموزش و پژوهش دارد که بخش امداد و نجات ما برای پوشش حوادث در مواردی از جمله نزولات آسمانی، مفقودی در کوه و کویر، تصادفات و حوادث جاده به آسیب‌دیدگان خدمت‌رسانی می‌کند که چند محور تخصصی مربوط به خود و دپو اقلام امدادی را برای مواقع اضطراری برعهده دارد.

وی افزود: گروه داوطلبان ما با شعار حلقه توانمندسازی توان توانمندان و نیاز نیازمندان کار می‌کند که مددجویان و توان‌خواهان ما به این قسمت از جمعیت هلال‌احمر مراجعه می‌کنند و همچنین افرادی که برای خدمت‌رسانی به مردم و جامعه خود داوطلب هستند برای جذب و ساماندهی با گروه داوطلبان هلال‌احمر همکاری می‌کنند. 

متقی خاطرنشان کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر به مسائل و امور مربوط به جوانان می‌پردازد که مربوط به اعضای زیر۳۵ سال است و بیشترین تعداد اعضا را در بخش‌های مختلف هلال‌احمر دارد. 

 مدیر عامل هلال‌احمر استان اصفهان گفت: تمام مراکز توانبخشی، داروخانه، مراکز فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی و پیگیری‌های دارو و درمان برون مرزی و کشوری زیر نظر معاونت بهداشت، درمان و توان‌بخشی مدیریت می‌شود. 

وی افزود: آخرین معاونت ما آموزش و پژوهش است که آموزش پرسنل، اعضا و مردم را برعهده دارد که در طول سال تمام این معاونت‌ها درگیر هستند و نسبت به شرایط با تغییر وظیفه روبه‌رو می‌شوند. 

متقی اذعان داشت: در نوروز سه محور عملیاتی امدادنوروزی، فعالیت‌های بشردوستانه، راهنمایی مسافران، هلال رحمت و دستگیری از نیازمندان توسط جمعیت هلال‌احمر انجام می‌شود.

رانندگان نوروزی در ایستگاه‌های هلال احمر میثاق نامه امضاء می‌کنند 

همچنین محمد سلیمانی سرپرست معاونت امور جوانان هلال‌احمر استان اصفهان در این جلسه اظهار کرد: طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به مسافران نوروزی امسال به بیست و سومین دوره خود رسیده که با حضور اعضای جوان عضویت هلال‌احمر اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب و اعضای کانون‌های روستایی برگزار می‌شود.

وی افزود: بعد از محدودیت‌های ناشی از کرونا با افزایش مسافرت‌های نوروزی مواجه هستیم که امسال طبق پیش‌بینی‌هایی که شد حدود ۸ میلیون مسافر را در اصفهان خواهیم داشت که ما بر اساس رسالت اجتماعی خود در مکان‌های ورودی شهر ایستگاه‌هایی راه‌اندازی می‌کنیم و چادرهای هلال احمر در زمینه راهنمای مسافران، پایش سلامت، آموزش‌های کوتاه امدادی و فضای دوست‌دار کودک آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند.

سلیمانی با بیان اینکه خدمات هلال‌احمر به مسافران از ۲۵ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۳فروردین ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: طبق قانون شصت سی، ۶۰درصد از تصادفات جاده‌ای در ۳۰کیلومتر پایانی رسیدن به شهرها اتفاق می‌افتد که به غیر از پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر در مناطق پرخطری که شناسایی شده پایگاه‌های موقت راهنمای مسافران نوروزی قرار دادیم و در کنار این موضوع طبق آمار ۴۷درصد از تصادفات جاده‌ای در ساعت ۱۶ الی ۲۰ رخ می‌دهد از این رو اجرای طرح‌های خدمت‌رسانی هلال‌احمر به مسافران در پایگاه‌های موقت، از ۱۰صبح تا ۸ شب است.

سرپرست معاونت امور جوانان هلال‌احمر استان اصفهان ضمن اشاره به شعار طرح خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی (جوانان، سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی) اذعان داشت: باتوجه به ظرفیت جوانان هلال‌احمر اصفهان که حدود ۴۰هزار نفر است تمام خدمات طرح نوروزی ما توسط این اعضا صورت می‌گیرد و پرسنل ما فقط پشتیبان هستند که با رویکرد ایمنی و سلامت مسافران در اجرای برنامه‌های هلال‌احمر یاری می‌رسانند.

وی افزود: پویش ملی بهرفت با رویکرد بهبود رفتارهای ترافیک‌ساز در سطح کشور صورت می‌گیرد که برای اجرای آن میثاق‌نامه‌ای را تنظیم کردیم تا هر راننده‌ای که به ایستگاه‌های هلال‌احمر می‌آید آن را امضا کند و براساس آن متعهد می‌شود تا در برابر خدا، خود و خانواده‌اش نکات مهم رانندگی را رعایت کند و ما برای این پویش از ظرفیت هنرمندان، اصحاب رسانه، مسؤولان و ورزشکاران استفاده می‌کنیم تا اصول آن در فرهنگ جامعه گسترده شود.

سلیمانی بیان کرد: مکان‌هایی که برای کودکان و نوجوانان تحت عنوان فضای دوست‌دار کودک ایجاد می‌شود آموزش‌های امدادی و ترافیکی را در زمان کم و به شیوه خاص به تمامی کودکان ارائه می‌دهد که توقف ماشین‌های مسافران نوروزی را به همراه دارد و در این صورت مسافران می‌توانند از تمام خدمات اعضای هلال‌احمر استفاده کنند. 

سرپرست معاونت امورجوانان هلال‌احمر استان اصفهان گفت: یکی از اقدامات طرح خدمت‌رسانی نوروزی امسال ما استقرار مربی امداد برای هر روز است که آموزه‌های کوتاه امدادی را به داوطلبان این امر آموزش می‌دهد.

وی افزود: علاوه بر ۱۳ پست ثابت برای نوروز، ۳ اکیپ سحاب به عنوان سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه با دوچرخه در میدان امام، حاشیه زاینده‌رود و باغ بهادران به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند.

سلیمانی تصریح کرد: باتوجه به اینکه ایام ماه مبارک رمضان با نوروز متقارن شده ما در کنار چادرهای خدمت‌رسانی و ایستگاه‌های هلال‌احمر طرح خیمه نماز را داریم که برای اقامه نماز برپا شده‌ است که مشاور فرهنگی در این مکان مستقر می‌شود و اجرای مسابقات و برنامه‌های فرهنگی در دستور کار قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت امورجوانان هلال‌احمر استان اصفهان گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که با ستاد مبارزه با موارد مخدر انجام شده شورای آگاه‌سازی شکل گرفته تا در کنار سایر خدمات هشدارهای لازم را به مسافران نوروزی بدهند.

در ایام نوروز ۴۵پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر به مردم خدمات ارائه‌ می‌دهند

همچنین در ادامه نشست ابراهیم عادل‌زاده، سرپرست معاونت امداد و نجات استان اصفهان اظهار کرد: در ایام نوروز ۴۵ پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر خدمات خود را به مردم ارائه‌ می‌کنند که ۳۸ پایگاه امداد جاده‌ای، ۲پایگاه امداد کوهستانی و ۱ پایگاه امداد ساحلی چادگان است و ویژه این روزها ۴ پایگاه سیار و موقت در نقاط شناسایی شده مستقر هستند.

وی افزود: در این ایام هزار و ۶۴۰ نفر امدادگر در پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر به صورت داوطلبانه مشغول به کار هستند.

عادل‌ زاده خاطرنشان کرد: باتوجه به هشدارهای آب و هوا شناسایی حوادثی از جمله باران‌های رگباری را پیش خواهیم داشت که هلال‌احمر علاوه بر پوشش حوادث جاده‌ای باید به حوادث کوهستانی، برف و کولاک، سیلاب، طوفان و دیگر حوادث طبیعی را برعهده دارد و باید به افرادی که آسیب‌دیده این حوادث هستند خدمات ارائه شود.

سرپرست معاونت امداد و نجات استان اصفهان گفت: مرکز کنترل عملیات اضطراری ما تحت عنوان ioc تمام حوادث سطح استان را کنترل می‌کند و مردم در صورتی که دچار حادثه شدند می‌توانند با تلفن امدادی ۱۱۲ تماس بگیرند و به عنوان امدادخواه از جمعیت هلال‌احمر کمک بگیرند.

وی ضمن بیان اینکه طرح امداد و نجات نوروزی هلال‌احمر از ۲۴ تا ۱۵ فروردین به مدت ۲۱ روز اجرا خواهدشد، افزود: در مراکزی که توسط فرمانداری‌ها در نظر گرفته‌شده‌ هلال‌احمر اسکان اضطراری برای افراد آسیب‌دیده از حوادث را برعهده دارد.

پایان پیام/۶۳۱۲۹/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول