اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کلنگ زنی پروژه گازرسانی به ۶ روستای شهرستان آبیک

در مراسمی، کلنگ پروژه گازرسانی به 6 روستای بخش مرکزی شهرستان آبیک در روستای کهوان به زمین زده شد.

کلنگ زنی پروژه گازرسانی به ۶ روستای شهرستان آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، عصر امروز در مراسمی با حضور لطف اله سیاهکلی مرادی نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک، علی حجتی پور مدیرعامل شرکت گاز استان، اینانلو مدیر شرکت گاز شهرستان آبیک و دیگر مسئولان کلنگ زنی پروژه گازرسانی به 6 روستای بخش مرکزی شهرستان آبیک انجام شد.

این روستاها شامل طیخور، توداران، کهوان، حاجی آباد، قاضی کلایه و کزلک می شود که پیمانکار آن مشخص شده و در قالب پیمان 1.5 ساله قرار است عملیات اجرایی گازرسانی اجرا شود.

پس  از کلنگ زنی پروژه گازرسانی این 6 روستا،  تجهیز کارگاه و... انجام و بعد از  تعطیلات نوروزی عملیات اجرایی پروژه آغاز می شود که آغاز کار روستای قاضی کلایه از روستای خوزنان و آغاز عملیات اجرایی پنج روستای دیگر از روستای آتانک صورت می گیرد.

با اجرا و تکمیل پروژه گازرسانی، طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95، 20 خانوار با 56 نفر جمعیت روستای کهوان، 11 خانوار با 25 نفر جمعیت روستای قاضی کلایه، 23 خانوار با 56 نفر جمعیت روستای حاجی آباد، 26 خانوار با 56 نفر جمعیت روستای کزلک، 42 خانوار با 95 نفر جمعیت روستای توداران و 69 خانوار با 157 نفر جمعیت روستای طیخور  از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

به گزارش فارس، گازرسانی به 6 روستای مرکزی شهرستان آبیک با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال و تحت پوشش قراردادن ۴۷۹ خانوار با اجرای بیش از ۳۹ کیلومتر لوله گذاری و احداث یک ایستگاه تقلیل فشار اجرایی می شود.

گفتنی است، فقط به سه روستای یعقوب‌آباد و بهرام‌آباد و آبیک علیا شهرستان آبیک به دلیل فاقد طرح هادی بودن گازرسانی انجام نشده و در دست بررسی قرار دارد و در صورتی که طرح هادی به شرکت گاز ارائه شود، راحت تر و ساده تر گازرسانی به این روستاها انجام می شود که با تحقق این مهم، شهرستان به سمت گازرسانی سبز سوق می یابد.

در حال حاضر، ۵۶ روستای شهرستان آبیک از نعمت گاز برخوردار هستند، 6 روستای بخش مرکزی هم که عملیات اجرایی گازرسانی آنها بعد از تعطیلات نوروز آغاز می شود و سه روستای شهرستان آبیک هم باقی می ماند که نیازمند داشتن طرح هادی و ارائه به شرکت گاز است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول