اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رونمایی از کتاب «من فقط ۱۴سال داشتم» در مراسم سومین سالگرد شهادت شهید رمضان قاسمی

برگزاری مراسم سومین سالگرد شهادت شهید رمضان قاسمی، از جانبازان هشت سال دفاع مقدس در کوهی‌خیل جویبار با رونمایی از کتاب درباره شهید با عنوان «من فقط ۱۴ سال داشتم» همراه بود.

رونمایی از کتاب «من فقط ۱۴سال داشتم» در مراسم سومین سالگرد شهادت شهید رمضان قاسمی

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، شهید رمضان قاسمی، از جانبازان هشت سال دفاع مقدس بود، اهل کوهی‌خیل جویبار با سابقه حضور ۶۰ ماهه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل یکی از این دلاورمردان شجاع خطه شمال است که سال‌ها به‌عنوان معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران منشا خدمات ارزنده‌ای بود.

رمضان قاسمی که به‌صورت مستمر از عوارض شیمیایی ریوی رنج می‌برد، پس از ابتلا به کرونا در ۲۰ اسفند ماه سال ۱۳۹۸ به یاران شهیدش پیوست.

حالا پس از گذشت سه سال در سومین مراسم سالگرد شهادتش از کتابی با محتوای خاطرات این شهید باعنوان " من فقط ۱۴ سال داشتم" رونمایی شد.

در این مراسم سالگرد عباسعلی ابراهیمی مدیر ستاد اقامه نماز مازندران به نوحه‌خوانی و ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: به تعبیر امام راحل انسانیت به ظاهر و شعار نیست، خیلی‌ها کتاب اخلاق نوشتند اما متعلق به اخلاق نیستند.

وی با بیان اینکه از خدا می‌خواهیم ما را اهل عمل قرار دهد، افزود: با شعار دادن‌ها انسان به وادی عشق و معرفت نمی‌رسد، رسالت واقعی و جایگاه اصلی زندگی این است.

مدیر ستاد اقامه نماز مازندران گفت: دنیای استعمار این نوع نگاه را درک نمی‌کند،اسلام نگاه آمریکایی اینها را نمی‌فهمد، در مقابل کسی که در مسیر عشق حرکت کرده خستگی ندارد.

وی عنوان کرد: تاریخ به ما درس عبرت داده است، اگر بخواهیم شهید قاسمی‌ها را لمس کنیم باید در راه عشق قدم برداریم، اینها عاشق دین و ولایت و خط امام حسین (ع) بودند.

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: اگر کسی مسیر را به اشتباه می‌رود باید بداند که این راه به ناکجاآباد می‌رود، بر عکس شهدایی مثل شهید قاسمیان با خدا معامله کردند.

مدیر ستاد اقامه نماز مازندران خطاب به جمع حاضر در جلسه تاکید کرد: هیچگاه غصه دین را نخورید، در قرآن آمده که حافظ دین خود خداست، در کربلا همه را به شهادت رساندند گفتند تمام شد اما امام سجاد (ع) در بستر بیماری قرار گرفتند و این مسیر را ادامه دادند تا اینکه به امام زمان (عج) رسید.

وی گفت: باید به رسالت خون شهدا به خودمان باور داشته باشیم، دشمن بیکار نیست، دشمن از درد است که این همه تبلیغ می‌کند، ما اگر خار چشم نباشیم که دشمن چنین عکس العملی نشان نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی ادامه داد: دشمن امروز روی معیشت مردم، ارتقای زندگی، ازدواج و غیره زوم کرده است، باید روی پای خودمان بایستیم دست برادری و اخوت بدهیم در مسیر شهید قاسمی‌ها در کنار نسل نو در برابر تهاجم فرهنگی در فضای مجازی و واقعی بایستیم.

مدیر ستاد اقامه نماز مازندران تاکید کرد: اگر قرار باشد کسی یک شبه ره صد صاله برود هم نسبت به مردم جفا کرده و هم به انقلاب، باید هماهنگ و هم سو در برابر کفار و منافقین بایستیم؛ دشمن اگر دشمنی نکند باید شک کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: امیدواریم در زمان مرگ‌مان پاسخگوی مسؤولیت‌های خود در این دنیا باشیم، می‌توانیم وحدت و همدلی داشته باشیم، می‌توانیم با الگوگیری از شهدا آنچه که تکالیف ماست را انجام دهیم.

*درباره کتاب خاطرات شهید قاسمی/ خاطراتی که ناتمام نماند

همچنین حجت‌الاسلام سید ولی هاشمی نویسنده کتاب خاطرات شهید قاسمی، در این مراسم به سخنرانب متنی به شرح زیر پرداخت؛

•وقتی صدام جنگ را شروع کرد اسم رمز را "یوم الصاعقه" گذاشت از زمین، دریا و هوا حمله کرد، حضرت امام راحل با فرماندهان ارتش دیدار کرد، دشمن حمله کرد بروید برای دفاع از کشور طرح بیاورید، فرماندهان نیز طرحی سه قسمتی؛ با عنوان توقف ماشین جنگ دشمن، تعقیب در مرزهای بین‌المللی و در خاک آوردند که عملی شد و جنگ تمام شد. اما آیا جنگ رزمندگان تمام شد؟

•ما نویسندگان معتقدیم که هر زمانی کتابی از یک رزمنده چاپ شود جنگ او تمام می‌شود و اینکه هر کتابی از هر شهیدی چاپ شود آن شهید متولد می‌شود، تولد دیگر زمانی است که شهید می‌شوند.

•من بر خاک پاک تمام شهدا بوسه می‌زنم برای شهید حاج مهدی (رمضان) قاسمی احترام خاصی قائل هستیم، شهید بزرگوار حدود ۲۰ جلسه به دفتر من آمدند اما بخشی از خاطرات ناگفته ماند، البته ما ۲۰ سال قبل پیگیر ثبت خاطرات شهید قاسمی بودیم که اتمامش به لطف آقای بهرام ولیپور محقق شد.

• همانطور که می‌دانید اولین قربانیان ویروس کرونا جانبازان شیمیایی ما بودند، متاسفانه حاج مهدی در بیمارستان بستری شد بعد به کما رفت پس از آن دوستان همرزمش تنها امیدمان برای تکمیل خاطرات بودند که الحمدالله محقق شد.

•همرزمان شهید بدانند که ما خدمت مقام معظم رهبری خیلی رسیدیم به فرموده ایشان ما وقت نداریم، در حال حاضر ۹۵ درصد از والدین شهدا از دنیا رفتند و قالب رزمنده‌ها هم در حال رفتن از دنیا هستند.

•خوشحالیم که کتاب خاطرات شهید قاسمی به چاپ رسید؛ این کتاب که ۱۴ فصل دارد و نام کوهی‌خیل در آن برجسته است، در سطح کشور توزیع می‌شود، البته قول ترجمه به زبان عربی را گرفته‌ایم، این شهر به ظاهر کوچک، مردانی بزرگ داشت.

به گزارش فارس، در مراسم سومین سالگرد شهادت شهید رمضان قاسمی، از کتاب درباره شهید با عنوان «من فقط ۱۴ سال داشتم» نیز رونمایی شد.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول