اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

مشترکین شرکت گاز استان از ۲۰۵ هزار مشترک عبور کردند

مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام گفت: از شروع گاز رسانی به مناطق شهری و روستایی ایلام تا کنون 205 هزار و 794 مشترک جذب شده است.

مشترکین شرکت گاز استان از ۲۰۵ هزار مشترک عبور کردند

محمود کشاورز مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام شامگاه امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با بیان اینکه از ابتدای گازرسانی به مناطق مختلف استان تاکنون  بیش از ۱۲۱ هزارو ۷۴۵ انشعاب علمک در نقاط شهری و روستایی استان نصب شده است، گفت: گازرسانی در مناطق شهری استان به اتمام رسیده و تلاش می‌شود تا پایان سال آینده، پرونده گازرسانی در مناطق روستایی نیز بسته شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ شهر استان با جمعیتی بالغ بر ۱۰۹ هزارو ۹۹۱ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند و هم‌اکنون همه شهرهای استان گازدار هستند، افزود: در حال حاضر ۵۵۵ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۴۸ هزارو ۴۸۸ خانوار از نعمت گاز برخوردار شده‌اند، با برنامه ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال آینده، همه روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان گازدار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از شروع گاز رسانی به مناطق شهری و روستایی ایلام تا کنون 205 هزار و 794 مشترک جذب شده است تصریح کرد: تا کنون 5719 کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز در اقصی نقاط استان اجرا شده است.

کشاورز با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند، تصریح کرد: گازرسانی به ۲۴ جایگاه CNG در اقصی نقاط استان، احداث ۳۰۹ ایستگاه تقلیل فشار گاز، گازرسانی به ۱۲ شهرک صنعتی استان، گازرسانی به یکهزارو ۲۵۰ واحد تولیدی و صنعتی از دیگر اقدامات این شرکت است.

وی  تعداد کل روستاهای ایلام را ۶۳۷ روستا عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۵۵۵ روستا گازدار، ۳۲ روستا در دست اجرا، ۱۴ روستا در برنامه‌ریزی آتی گازرسانی و ۳۶ روستا به دلیل شرایط خاص از جمله صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از ۵ خانوار و غیره، از لحاظ سرانه کشوری مصوب برای گازرسانی فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.

این مقام مسئول به روستاهای فاقد قابلیت گازرسانی اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد، ۱۱ روستا در آبدانان، ۳ روستا در ایلام، ۱۰ روستا در ایوان، ۶ روستا در دره‌شهر، ۵ روستا در دهلران و یک روستا در چوار هستند که در صورت موافقت شرکت ملّی گاز مبنی بر صدور مجوز و تخصیص اعتبار، این تعداد روستا نیز در آینده گازدار خواهند شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول