اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

لزوم تشکیل قرارگاه فرهنگی در اردستان

فرماندار اردستان گفت: تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی در شهرستان‌ها به ریاست ائمه جمعه، مورد توجه رهبر انقلاب قرار دارد، این‌ موضوع اتفاقی بزرگ است و رهبری در این خصوص تکلیف را برای ما روشن کردند.

لزوم تشکیل قرارگاه فرهنگی در اردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، سید محمدهادی احمدی‌طبا، فرماندار اردستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: باید شورای فرهنگ عمومی در شهرستان اردستان جایگاه راهبری داشته باشد همچنین ضروری است که در این جلسه در حد کلان شهرستان تصمیم‌گیری شود چراکه شورای فرهنگ عمومی زیرمجموعه‌های بسیاری دارد بنابراین نباید در این خصوص کم کاری کرد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در شهرستان اردستان و حتی در کل کشور تبدیل به یک چالش شده این است که آنچنان که باید نتوانستیم جوانان دهه ۸۰ را نسبت به کشور متعصب کنیم اما تعصب در جوانان دهه ۵۰ و ۶۰ بیشتر قابل‌ مشاهده است چراکه این جوانان دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و جان‌فشانی هم‌رزمان خود را در جنگ دیده‌اند.

احمدی‌طبا با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین، تصریح کرد: تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی در شهرستان‌ها به ریاست ائمه جمعه، مورد توجه رهبر انقلاب قرار دارد، این‌ موضوع اتفاقی بزرگ است و رهبری در این خصوص تکلیف را برای ما روشن کردند.

فرماندار اردستان با بیان اینکه تشکیل قرارگاه فرهنگی برای اردستان نیاز است، خاطرنشان کرد: مردم و به‌ویژه جوانان باید ارتباط خود را با قشر روحانی بیشتر کنند و در بازدیدهایی که از مدارس داشتیم، مشاهده کردیم که ارتباط جوانان و نوجوانان با قشر روحانی ضعیف شده است.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی صورت گرفته در شهرستان، بیان کرد: مستند «اردستان سرای من» ازجمله اقدامات فرهنگی است که تاکنون از سه قسمت آن رونمایی شده و امید لسا هر هفته یک قسمت این مستند رونمایی شود همچنین یادواره شهدا شهرستان نیز سال آینده برگزار می‌شود.

فضاسازی شهری در حوزه فرهنگی به‌صورت دائمی باید احساس شود

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام حسن دهشیری، امام‌جمعه اردستان اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی یک نهاد کلان‌نگر است که در آن مسائل کلی مطرح می‌شود و ضروری است که به این نهاد توجه شود همچنین از مسائل ریز و جزئی در این نهاد باید پرهیز کرد.

وی با بیان اینکه افرادی که در این خصوص مسؤولیت‌هایی به آنان واگذار می‌شود باید مورد بازخواست نیز قرار بگیرند، افزود: در این راستا باید بررسی کرد کاری که به آنان محول شده را تا چه مرحله انجام داده‌اند همچنین تکریم ارباب‌رجوع به‌نوعی مربوط به فرهنگ عمومی بوده و تکریم افراد نسبت به همکاران و به یکدیگر باید فرهنگ‌سازی شود.

دهشیری یادآور شد: فضاسازی شهری در حوزه فرهنگی به‌صورت دائمی باید احساس شود و این باعث می‌شود هنگامی‌که افراد به شهر وارد می‌شوند متوجه می‌شوند که این شهر رنگ ‌و‌ بوی فرهنگ و حجاب و عفاف دارد.

مصوبات شورای فرهنگ عمومی حکم قانون را دارد

اصغر مختاری، مشاور مدیرکل و مسؤول امور شهرستان‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی بالاترین شورایی است که در سطح شهرستان و حتی کشور وجود دارد و در آن تصمیمات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی حکم قانون را دارد و اگر در این شورا یک موضوعی مصوب شود دقیقاً به عنوان یک قانون باید اجرا شود همچنین ضمانت اجرایی نیز دارد.

 درون‌مایه بسیاری از بزهکاری‌ها و مسائل اجتماعی فرهنگ است

در پایان نیز روح‌الله صنعتکار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب فرهنگ برای کشور به‌مثابه هوا است که با آن تنفس می‌کنیم و انقلاب اسلامی ما نیز یک انقلاب فرهنگی است و بسیار مهم بوده و ضرورت دارد در این حوزه بسیار کار شود.

وی افزود: درون‌مایه بسیاری از بزهکاری‌ها و مسائل اجتماعی فرهنگ است و اگر فرهنگ در حد عالی و اعتدال خود باشد ما این آمار بزهکاری‌ها در دادگاه‌ها را نداشتیم و بنابراین باید تمام دستگاه‌های فرهنگی تکالیف خود را انجام دهند.

صنعتکار بیان کرد: یکی از کارهایی که به دنبال انجام آن هستیم بحث محلات اسلامی است و می‌خواهیم هر محله‌ای را به محوریت مسجد و امام جماعت همچنین در کنار پایگاه بسیج کار را آغاز کرده و ضعف‌ها و استعدادهای محله را شناسایی و با استفاده از استعدادها، ضعف‌ها را برطرف کنیم.

پایان پیام/۶۳۱۳۵/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول