اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

روایت زائر اولی‌ها از راهیان‌نور/ برای یک‌بار هم شده این سفر را تجربه کنید

زائر اولی‌های راهیان نور از حس و حال خوبی که در مناطق عملیاتی دریافت کرده‌اند می‌گویند و به جوانان و نوجوانان توصیه می کنند که برای یک بار هم که شده سفر به این مناطق را تجربه کنند.

روایت زائر اولی‌ها از راهیان‌نور/ برای یک‌بار هم شده این سفر را تجربه کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اسفندماه فرا رسید و زائران زیادی از مناطق عملیاتی بازدید کرده‌اند و اعزام به مناطق نورانی همچنان ادامه دارد.

در این میان، برخی برای اولین‌بار به راهیان نور می‌روند و از حال و هوای خود با ما می‌گویند.

*ادامه راه شهدا وظیفه دانشجویان است

نسرین بهادری دانشجوی دانشگاه فرهنگیان قائمشهر یکی از آنهاست، دوستانش چندین بار به مناطق عملیاتی رفته بودند و نسرین حال و هوای آنها که تجربه راهیان نور داشتند را دوست داشت و اینبار خود تصمیم به سفر گرفت.

وی می‌گوید: روایت‌هایی را که می‌شنوم از کارهایی که شهدا انجام دادند خیلی برایم عجیب است اینکه یک انسان از جانش هم می گذرد باید آرمان بالایی داشته باشد.

نسرین ادامه راه شهدا را وظیفه دانشجویان می داند و می‌گوید: باید با انجام دادن وصیت نامه شهدا به آن آرمان‌ها برسیم و آنان را دنبال کنیم.

وی به  جوانان و نوجوانان توصیه می‌کند: حتما در مناطق عملیاتی حضور پیدا کنند، کسانی که دوست دارند تلنگری در زندگی داشته باشند و عوض شوند به اینجا بیایند و آرامشی که در اینجا وجود دارد را تجربه کنند.

*شهدا برای حجاب و اسلام رفتند

زهرا صالحی دانشجوی دانشگاه فرهنگیان ساری است در شهر خودشان به دیدار قبور شهدای زیادی  رفته اما اولین تجربه‌اش است که به جایی که شهدا حضور داشته اند سفر می‌کند، حس و حال خوبی از این سفر دارد و می‌گوید: به نظرم شهدا رشادت و بزرگی خاصی داشتند که از آرزوها، خانواده، جوانی و حتی از خون خود گذشتند برای اینکه حتی یک وجب خاک را به دشمن ندهند. 

وی در ادامه به موضوع حجاب اشاره و بیان می‌کند: یکی از چیزهایی که شهدا برای آن رفتند حجاب بوده برای اینکه دشمن حجاب از سر زنان ایرانی برندارد و اگر ما این حجاب را برداریم زحمت های شهدا از بین می‌رود و خونشان پایمال می‌شود چراکه شهدای ما برای حجاب و اسلام رفتند.

*هیچ حسی به مناطق عملیاتی نداشتم

ملیکا پودینه دانشجوی دانشگاه فرهنگیان قائمشهر نیز از دیگر زائرانی است که برای اولین بار قدم در سرزمین نور می‌گذارد و این اتفاق هم از دوستانش شروع شد، به گفته خودش هیچ حسی به مناطق عملیاتی نداشت چون هیچ اطلاعاتی از این چیزها نداشت.

از دوستانش که قبلا رفته بودند حس و حال این مناطق را شنیده بود و اکنون که برای اولین بار آمده می‌گوید: احساسی در این مناطق به من دست داد که می خواهم باز هم به این سفر بیایم و در این مکان ها حضور پیدا کنم. 

ملیکا بیان می‌کند: زیباترین تصویری که از مناطق عملیاتی در ذهنم مانده طلاییه است، در شلمچه هم حس قشنگی داشتم که به لطف خدا و شهدا نصیب من شد.

*اروند به خاطر وجود شهدا آرام است

زائر اولی بعدی فاطمه دایی از دانشگاه فرهنگیان آمل است و می‌گوید: بسیار خوشحالم که در این مناطق حضور پیدا کردم، وظیفه سنگینی است که شهدا بر روی دوش ما گذاشتند و ما نسبت به آنها مسؤولیت داریم و باید بچه ها را به راه شهدا دعوت کنیم.

فاطمه می‌گوید: حس و حال اروند سنگین بود، احساس می‌کنم این آب به خاطر وجود شهدا آرام گرفته است، امیدوارم که درست زندگی کنیم به هم کمک کنیم و اگر چیزی برای من تلنگر بوده درست و موثر به بقیه منتقل کنم و وظیفه و مسؤولیتم را درست انجام دهم.

وی بیان می کند: شاید گاهی از لحظات زندگی‌ام به درستی استفاده نکردم می توانستم خودم را بسازم و این کار را نکردم، شرمنده شهدا هستم و از آنها یاری می خواهم که کمکم کنند تا راه آنها را ادامه دهم.

*مناطق عملیاتی آرامش خاصی دارد

زائر اولی دیگر سرزمین نور فاطمه رجب زاده دانشجوی دانشگاه فرهنگیان قائمشهر است و او هم از دوستانش که این سفر را تجربه کرده بودند زیاد شنیده بود و این بار خودش خواست آن را تجربه کند.

وی با بیان اینکه شهدا برای آسایش و آرامش ما رفتند و ما باید راه آنها را ادامه دهیم، می‌گوید: مناطق عملیاتی فضای خاصی است که آرامش عجیبی دارد و اگر کسی که تمایل نداشته باشد بیاید، فقط یکبار در این مناطق حضور پیدا کند باز هم می خواهد آن را تجربه کند.

پایان پیام/۸۶۰۴۱ /غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول