اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

در ماه رمضان جزءخوانی در گذر چهارباغ برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: با توجه به استقبال مردم از جزءخوانی، در ماه رمضان آینده نیز ۳٠ روز جزءخوانی را در گذر چهاباغ خواهیم داشت.

در ماه رمضان جزءخوانی در گذر چهارباغ برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام مهدی فوقی، مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت تبلیغ در جامعه فعلی اظهار داشت: استفاده از ابزار روز و توجه به شرایط زمانی، نقش تحولی خوبی را در فضای تبلیغات دینی ایفا می‌کند.

وی با تأکید بر استفاده از فضای مجازی در شرایط فعلی یادآور شد: نباید استفاده از فضای مجازی در ارتباط با نسل جوان مورد غفلت واقع شود و در این راستا توجه به خواسته‌های جوانان از نکات موردتوجه است که از ابتدا این مورد را جزو شعارهای اصلی خود قرار دادیم.

فوقی اظهار کرد: حدود ۸ جلسه آموزشی برای منتخبین مبلغین داشتیم و در این راستا بر بهره‌مندی از فضای مجازی و ارتباط با نسل جوان تأکید داشتیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه تمرکز و توجه به برنامه‌های امیدآفرین از رویکردهای جدی سازمان تبلیغات است، گفت: در بحث جهاد تبیین باید به این موضوع توجه کرد که تلاش دشمن ناامیدسازی است و ما در این مسیر موظف به امیدآفرینی هستیم که این مورد یکی از وظایف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است.

امیدآفرینی یکی از مصادیق جهاد تبیین است

وی با یادآوری اینکه یکی از مؤلفه‌های موفقیت در تبیین اسلام ناب و انقلاب اسلامی، توجه به برنامه‌های امیدآفرینی است تا نا امیدی را از جامعه دور کند، بیان داشت: تمرکز بر فعالیت‌های امیدآفرین از مهم‌ترین دستورات دینی ما است و همواره مورد تأکید ائمه بوده و در این راستا توجه به نشاط منجر به اصلاحات و آشتی‌ها خواهد شد.

فوقی خاطرنشان کرد: در تبیین اسلام ناب و تلاش‌های صورت گرفته در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی لکنت داشتیم که این لکنت با برنامه‌های تحولی برطرف خواهد شد و رهبر انقلاب نیز در دیدار با مدیران سازمان انقلاب اسلامی بر این مورد تأکید داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: در ابتدای راه قرار داریم و در این راستا برخی نگرانی‌ها وجود دارد اما این اطمینان را می‌دهم آن چیزی که به‌عنوان نشاط‌آفرینی مطرح می‌کنیم، خارج از شرع نیست زیرا چارچوب ما مبانی اسلام است.

وی تأکید کرد: نگاه نو و تحولی به تبلیغ‌، هیأت و برنامه‌های فرهنگی را در رأس فعالیت‌ها قرار دادیم و معتقدیم مصادره اسلام و انقلاب اسلامی، ظلم به اسلام و انقلاب است.

باید برای همه مردم کار کنیم

فوقی با تأکید بر اینکه در برنامه‌های اخیر یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌هایمان تبلیغات برای همه است و در این راستا شاهد استقبال خوبی بودیم، توضیح داد: سازمان تبلیغات اسلامی به تبلیغ، اسلام و انقلاب اسلامی به‌مثابه مسأله‌ای برای همه نگاه می‌کند و همانطور که مردم با حضور همیشگی خود ثابت کرده‌اند به انقلاب اسلامی مانند معجزه‌ای نگاه می‌کنند، در این مسیر ما نیز باید اجازه دهیم انقلاب اسلامی برای همه باشد و در این راستا برای همه مردم ارائه مطلب داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان یادآور شد: جزءخوانی در چهارباغ فصلی جدید را برای ما رقم زد و استقبال جوانان نشان می‌دهد باید در تدوین چنین برنامه‌هایی در مناسبت‌ها و محله‌های مختلف تلاش کرد.

وی با تأکید بر اینکه پرداختن به آموزش از اصلی‌تربیت رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی است و در یک سال اخیر بر این موضوع تأکید داشتیم، مطرح کرد: بنا به فرموده رهبر انقلاب شخصی که مسؤولیتی را می‌پذیرد اما توانایی آن را ندارد امری حرام است و باید در انتصابات آموزش‌های لازم را داشته باشیم و در این راستا یکی از مهم‌ترین ابزارها در پیشبرد اهداف توجه به آموزش است.

فوقی اعلام کرد: نیازسنجی‌ها، نظرسنجی‌ها و ارتباط بی‌واسطه با مردم از موارد مهم در تشخیص نیازهای مردم است و در این راستا این مورد از فرصت‌های بسیار خوب برای رشد است تا بر اساس نیازها، در چارچوب مبانی برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: امروز نمی‌توانیم از اصلی‌ترین خواسته‌های نسل جوان به‌عنوان شادی، تفریح سالم و ارتقا نشاط دینی در جامعه غفلت کنیم و در این راستا برنامه‌هایی که در یک سال اخیر پیگیری کردیم، برنامه‌هایی بوده که به نوع خود برای اولین بار برگزارشده است.

وی اظهار داشت: روشن‌سازی برای نوع ارتباط مبلغان با مردم، برگزاری موکب‌های مردمی، جشن فرشتگان، تأسیس معاونت برای ایجاد نشاط و ارتباط با دانش‌آموزان و برپایی مراسم‌هایی که در گذشته کمتر شاهد آن بودیم از اقدامات و مسائل انجام‌شده در مدت اخیر است.

برگزاری برنامه جزءخوانی در گذر چهارباغ

فوقی با بیان اینکه با توجه به استقبال مردم از جزءخوانی، در ماه رمضان آینده نیز ۳٠ روز جزءخوانی را خواهیم داشت، گفت: نباید محوریت مساجد را در حوزه دینی و فرهنگی مورد غفلت قرار دهیم و در این راستا تأکید امامین انقلاب بر حفظ محوریت مساجد است و برای تقویت مساجد در حال تلاش هستیم، مساجد باید محل تجمع جوانان باشد اما برای جذب جوانان به مسجد نیازمند بسط معنویت در جامعه هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در پاسخ به سؤالی پیرامون توجه سازمان تبلیغات اسلامی به کودکان و نوجوانان بیان‌ داشت: موضوع کودکان یکی از مباحث جدی جامعه است و در این راستا بنیاد نوجوان را مورد تأکید قرار داریم و امید است بتوانیم اقدام خوبی را برای مراکز تربیتی داشته باشیم، همچنین جلساتی را با مدارس تحولی داشتیم و معتقدیم باید به آموزش‌وپرورش کمک کرد و بارهای بر زمین مانده را برداریم.

وی با اشاره به نقش بانوان در جامعه نیز خاطرنشان کرد: در حوزه بانوان باید مسیری جدید را طراحی کرد و در این راستا در مسیر طراحی و قدم‌های بزرگ هستیم و آموزش‌ها و نشست‌هایی را آغاز کردیم.

فوقی ادامه داد: تقویت مراکز تأثیرگذار در حوزه بانوان و دختران از وظایف اصلی سازمان تبلیغات است که دراین‌باره اطمینانی نسبت به سازمان تبلیغات ایجادشده اما باید ورود جدی‌تری داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به نقش محوری مساجد در جامعه عنوان کرد: تقویت مساجد و خصوصاً مساجدی که برنامه‌های خاص دارند، نشست با مبلغین شاخص، تقدیر از عملکردهای خوب و آموزش، پویش محله همدل و کمک به نیازمندان از اولویت‌ها و برنامه‌های موردتوجه سازمان تبلیغات اسلامی است.

یکی از برنامه‌های ماه رمضان آزادی زندانیان است

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام ماه مبارک رمضان یادآور شد: ماه مبارک رمضان به‌جز ایام شهادت امیرالمؤمنین(ع) ماهی نشاط‌آور برای جامعه است و یکی از مواردی که دنبال آن هستیم، آزادی زندانیان است و در این راستا باید به هر بهانه‌ای شادی را میان مردم ترویج دهیم.


 پایان پیام/۶۳۱۲۵/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول