اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اجرای 79 پروژه محرومیت‌زدایی در چهارمحال و بختیاری

مسئول بسیج سازندگی سپاه قمربنی‌هاشم(ع) از اجرای پروژه‌های فنی عمرانی و محرومیت‌زدایی در زمینه ساخت و تعمیر خانه محرومان و مسکن آسیب‌دیدگان از سیل، خانه‌های عالِم، دارالقرآن، مساجد، غسالخانه، آبرسانی روستایی و جاده‌سازی در قالب ۷۹ پروژه خبر داد.

اجرای 79 پروژه محرومیت‌زدایی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سپاه قمربنی‌هاشم(ع) هوشنگ فولادی گفت: ۵۳ هزار و ۹۰۰ نفر روز اردوی جهادی به مناطق مختلف محروم استان چهارمحال و بختیاری  در قالب اردوهای سه و هفت روزه اعزام داشته‌‏ایم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) افزود: اعزام اردوهای جهادی به مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در عرصه‌های مختلف و تخصصی از جمله پزشکی، دامپزشکی، حقوقدانان و اقشار مختلف نیز ۱۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر روز بوده است.

وی در ادامه از اجرای پروژه‌های فنی، عمرانی و محرومیت‌زدایی در زمینه ساخت و تعمیر خانه محرومان و مسکن آسیب‌دیدگان از سیل، خانه‌های عالِم، دارالقرآن، مساجد، غسالخانه، آبرسانی روستایی و جاده‌سازی در قالب ۷۹ پروژه خبر داد.

فولادی ادامه داد: ایجاد ۵۳۱ میز خدمت طی ۲ سال گذشته، ایجاد طرح‌های اقتصاد مقاومتی و راه‌اندازی ۲۳۲ کارگاه، تشکیل و راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه به تعداد ۶۶۰ صندوق و راه‌اندازی ۴۵ تعاونی به همراه تشکیل جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی و تنظیم پنج سند راهبردی از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی در استان است.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به ۱۰ قطب صنایع تبدیلی و تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی به تعداد ۷۵ واحد و مددجویان کمیته امداد به تعداد ۳۰۰ واحد، تفاهم‌نامه همکاری با منابع طبیعی برای حفظ جنگل‌ها و درختکاری در ۵۶ هزار هکتار، اجرای ۵ هزار و ۱۲۱ مورد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه‌های اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی گوشه‌ای از اقدامات بسیج سازندگی است.

فولادی اظهار داشت: برگزاری ۴۰ کارگاه آموزش بهره‌برداری دام عشایری، آموزش بهبودیافتگان در قالب طرح محله کرامت به تعداد ۴۶۲ مورد، حمایت و راه‌اندازی سالن و پارک در ۲۵ محله از مناطق آلوده، برگزاری ۳۲۰ کلاس آموزشی مشاوره حقوقی، بخش دیگری از فعالیت‌های بسیج سازندگی است.

وی خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع ۶۴ هزار و ۷۰۰ بسته لوازم‌التحریر و ۵ هزار و ۸۳۱ سری جهیزیه و ۱۱۸هزار بسته معیشتی و البسه در بین نیازمندان و به‌کارگیری ۷۲ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و ۹۰ گروه جهادی در سیل شهرستان بن، اشتغال‌زایی ۳ هزار و ۲۰۰ نفر روز کار فصلی برای جهادگران، تفاهم با قرارگاه خاتم‌الانبیا برای ساخت مصلی و تفاهم با کمیته امداد در راستای جهش تولید به ارزش ۳۸میلیارد تومان، جمع‌آوری و توزیع بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی و دستگاه‌های حمایتی در قالب رزمایش مواسات و کمک مومنانه، هم برای خدمت‌رسانی به مردم استان بوده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) گفت: آبرسانی شرب و کشاورزی، اجرای طرح‌های بهداشتی، راه و مدرسه در قالب قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) و ساخت ۷۷۸ پروژه مسکن نیازمندان به صورت خودجوش توسط جهادگران بسیجی، برف‌روبی با ۹۹ دستگاه ماشین‌آلات و فعالیت ۱۶۲گروه جهادی در مناطق برف‌گیر استان برای کمک مردم گرفتار در برف، از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول