اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

واکنش بانک کشاورزی مازندران به اظهارات یک نماینده مجلس/ پرداخت ۸۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان

بانک کشاورزی مازندران در واکنش به مطلب منتشر شده از سوی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد و از پرداخت تسهیلات 81 هزار میلیارد تومانی خبر داد.

واکنش بانک کشاورزی مازندران به اظهارات یک نماینده مجلس/ پرداخت ۸۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بانک کشاورزی مازندران نسبت به مطلب منصور زارعی نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی که در حضور رئیس بانک مرکزی کشور در مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرده بود و در این رسانه منتشر شده بود واکنش نشان داد و جوابیه‌ای ارسال کرده است.

در جوابیه بانک مرکزی به اظهارات نماینده ساری و میاندورود در مجلس آمده است؛ بانک کشاورزی استان مازندران از ابتدای سال جاری تاکنون با پرداخت بیش از ۸۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات، نسبت به مدت مشابه سال قبل در این بخش ۶۸ درصد رشد داشته است. 

این میزان تسهیلات در حالی به متقاضیان بانک کشاورزی در استان پرداخت شده است که میزان سپرده مشتریان بانک در این مدت ۳۸هزار میلیارد ریال افزایش داشته است و بر اساس آمار  شعب بانک کشاورزی استان مازندران بیش از ۲ برابر منابع جذب شده تسهیلات پرداخت شده است.

در ادامه عنوان شده است؛ بانک کشاورزی استان مازندران با جذب بیش از 135 هزار  میلیارد ریال سپرده‌های مردمی، رتبه پنجم شبکه بانکی در این استان را به خود اختصاص داده و با  حدود ۹.۷ درصد منابع سیستم بانکی استان در این شاخص بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد. 

همچنین با توجه به اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و تکلیف بانک کشاورزی مبنی بر حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی دام، طیور و آبزیان، بانک کشاورزی از اوایل سال  جاری با پرداخت  بیش از ۸ هزار و ۵۰۰  میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش، نقش موثری در حمایت از تولید و حفظ اشتغال داشته و بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، بانک کشاورزی مازندران رتبه‌ی سوم کشور را در این بخش به دست آورده است.
با وجود محدودیت‌ها در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، این مدیریت در سال جاری و درقالب تسهیلات حمایتی به متقاضیان واجد شرایط معرفی شده از سوی کمیته امداد امام خمینی ۷۰۵ میلیارد ریال،  بهزیستی ۴۰۱ میلیارد ریال و مشاغل خانگی ۱۴۹ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

 لازم به ذکر است مبلغ یک هزار ۹۶۴ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و مبلغ ۶۳۵ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری نیز توسط شعب بانک کشاورزی استان مازندران به متقاضیان پرداخت شده است.

آمار مقایسه ای کل مانده مطالبات ناخالص(پرتفوی) شبکه‌ی بانکی استان مازندران (بهمن ۱۴۰۱)  نشان می‌دهد که نسبت رشد تسهیلات بانک کشاورزی مازندران  نسبت به شبکه‌ی بانکی استان ۵۱.۷ درصد رشد را نشان می‌‌دهد.

این میزان رشد در سال قبل از بهمن ۱۴۰۰ به بهمن ۱۳۹۹،  ۲۲ درصد بوده است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور این میزان رشد، بیانگر اقدام جهادی بانک کشاورزی استان در  راستای حمایت از بخش‌های مرتبط با تولید و اشتغال است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول