اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

مطالبات قطعه سازان از خودروسازان به 55 هزار میلیارد تومان رسید

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور، گفت: براساس برآوردهای انجام شده مطالبات قطعه سازان از خودروسازان حدود 55 هزار میلیارد تومان است.

مطالبات قطعه سازان از خودروسازان به 55 هزار میلیارد تومان رسید

لیلا معتمد منفرد - محمدرضا نجفی منش در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در رابطه با مطالبات قطعه سازان از خودروسازان، گفت: پرداخت خودروسازان به قطعه سازان 4 ماهه است و این در حالی است که تورم حدود 50 درصد است بنابراین وقتی قطعات خودرو به خودروساز فروخته می شود و چهار ماه بعد پول آن به قطعه ساز بر می‌گردد به منزله آن است که درصدی از پول آن قطعات به قطعه ساز پرداخت نشده است.  

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور بیان داشت: خودروسازان اخیرا برخی از قطعه سازان را به بانک ها معرفی کردند تا طی قراردادهایی سه جانبه، بتوانند بخشی از مطالبات خود را دریافت کنند که آن نیز هنوز محقق نشده است. 

وی با تاکید بر ضرورت پرداخت مطالبات قطعه سازان توسط خودروسازان، گفت: باید مطالبات قطعه سازان به صورت فوری و حداکثر به صورت یک ماهه پرداخت شود زیرا با این شرایط ادامه تولید برای قطعه ساز بسیار سخت خواهد بود. 

نجفی منش با بیان اینکه تاخیر در پرداخت هاُ، ناشی از کمبود نقدینگی خودروساز است، بیان داشت: متاسفانه خودروساز تولیدات خود را با قیمت دستوری می فروشد و همین موضوع نیز باعث کمبود نقدینگی و ضرر و زیان خودروساز شده است. 

وی با اشاره به منتفی شدن عرضه خودرو در بورس بیان داشت: از این روش خودروساز می توانست خودرو را با قیمت واقعی تری بفروش برساند که متاسفانه منتفی شد. 

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور گفت: قطعه سازان از ابعاد مختلف با مشکل مواجه هستند اول اینکه مطالبات خود را به موقع از خودرساز دریافت نمی کنند، دوم اینکه با مشکل عدم تخصیص ارز از سوی بانک ها مواجه هستند و سوم نیز به دلیل عدم تخصیص به موقع ارز کالاهای وارداتی، اجناس وارداتی در گمرک می ماند و بعضا امکان  ترخیص این کالاها از گمرک فراهم نیست  و با تاخیر ترخیص می شوند.

وی افزود: براساس آخرین برآوردها مطالبات قطعه سازان از خودروسازان حدود 55 هزار میلیارد تومان است. 

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول