اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آیت‌الله محمدی لائینی: نظارت مسؤولان بر بازار، کوچه و خیابان بیشتر باشد

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در این ایام پیش‌رو هم تعطیلات سال نو و هم ماه مبارک رمضان است نظارت مسوولان مربوطه بر بازار، اصناف و کوچه و خیابان باید بیشتر باشد تا گران‌فروشی انجام نشود و مردم به کالاها دسترسی داشته باشند.

آیت‌الله محمدی لائینی: نظارت مسؤولان بر بازار، کوچه و خیابان بیشتر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری،اظهار کرد: سال نو پیش‌رو است که امیدواریم سال پرخیر و برکت و موفقیت باشند و تقارن آن با ماه مبارک رمضان امیدواریم وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

وی گفت: در این ایام پیش‌رو هم تعطیلات سال نو و هم ماه مبارک رمضان است نظارت مسؤولان مربوطه بر بازار، اصناف و کوچه و خیابان باید بیشتر باشند تا گران‌فروشی انجام نشود و احتکار نباشد و مردم به کالاها دسترسی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه باید حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود، افزود: روزه‌خواری علنی نباید اتفاق بیفتد، چرا که ماه مبارک رمضان محترم و عزیزی است و باید حرمت نگه داریم و هم دستگاه‌های مربوطه نظارت داشته باشند.

محمدی‌لائینی بیان کرد: در ادارات، بانک‌ها، نهادها، دستگاه‌ها با ارباب رجوع خوب برخورد می‌کنند اما گاهی نارضایتی‌ها هم مشاهده می‌شود و مراجعه‌کنندگان با برخورد خوبی مواجه نمی‌شوند این نارضایتی مراجعه‌کنندگانی که صاحبان میز و صندلی هستند به‌ویژه ضعفا نباید با آنان برخورد شود و باید کرامت مراجعه‌کننده حفظ شود و کارشان راه بیفتد و بیخود امروز و فردا نکنند.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان باید در رابطه با عملکرد دستگاه‌ها در حوزه اقتصاد و شعار سال برآورد و ارزیابی و بررسی انجام دهند، افزود: باید ببینیم دستگاه‌ها و نهادها در زمینه شعار سال چه میزان موفق بودند و تلاش کردند و امیدواریم نتیجه خوبی باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: نگاهی به سالی که گذشت و روزهای پایانی آن را می‌گذرانیم در رابطه با این سال این پنج واژه را انتخاب کردم سیمای کلی سال گذشته ملت و مملکت ما مجروح، غصه‌دار، موفق، مهربان و امیدوار بودند.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: مجروح از اغتشاشات چند ماه عده‌ای آمدند خانه و زندگی، خون و ناموس و حرمت‌‌ها را مورد تعرض قرار دادند؛ چه انسان‌های بی‌گناهی که یا شهید شدند و یا خسارت‌های جسمی، مالی و جانی دیدند که این رفتار واقعا زیبنده نبود؛ سال گذشت و اغتشاشات کنترل شد اما رسوایی و سیاهی این زغال بر چهره اغتشاش‌گران باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: واژه غصه‌دار به این دلیل که بی‌نجابتی را به آنجا رساندند که به تعبیر مقام معظم رهبری دختران معصوم را در مدارس مورد حملات شیمیایی قرار دادند که کم و کیف قضیه بعدها مشخص می‌شود و همچنین عوامل جنایت مورد عفو هم قرار نخواهند گرفتو

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: اما از آن طرف واژه‌های موفق، مهربان و امیدوار به این دلیل که عملکرد دولت انقلابی در این سالی که گذشت واقعا روشن و درخشان بود و پروژه‌های عظیم سال‌ها رهاشده را به پایان و بهره‌برداری رساندند که باید در بحث جهاد تبیین مطرح شود.

محمدی‌لائینی یادآور شد: با وجود مشکلات مادی، بدهکاری‌های از پیش مانده و مشکلات اقتصادی و اغتشاشات دولت انقلابی و واقعا فعال توانست موفقیت‌های بسیاری به دست آورد.

وی اظهار کرد: واژه‌ مهربان از این بابت که مردم و رهبر ما در این سال واقعا مهربانی خود را به نمایش گذاشتند، مقام معظم رهبری عفو عمومی صادر کردند و بیش از ۸۲ هزار نفر از جمله بیش از ۲۰ هزار نفر مورد عفو و گذشت قرار گرفتند و مردم ما نیز مظهر عفو و رحمت بودند و مراتب عفو خد را نشان دادند از جمله ۶۵۵ نفر کسانی که محکوم به قصاص و اعدام شده بودند با وساطت افراد بخشیده شدند و زیبایی قضیه با پویش به عشق حضرت علی (ع) و به عشق امام حسین (ع) و عشق امام رضا(ع) می‌بخشم که نشان دهنده مهر و محبت مردم نسبت به همدیگر و اولیای دین است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: واژه امیدوار به این دلیل که با وجود سیاه‌نمایی دشمنان و سعی در ناامیدی دارند اما مردم ما امیدوار هستند بدانیم با امید می‌توانیم بر دشمنان پیروز شویم.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: ناامیدی بدترین سم و زهر است امید بهترین تشویق است؛ به این دلیل که امید کاذب نیست و تمام زمینه‌های موفقیت در ملت ما است و مردم ما امیدوار هستند و به دشمنان اعلام می‌کنیم مردم ایران با راهنمایی‌های رهبری با امیدواری راه عزت را ادامه خواهند داد و دشمنان را ناامید و ناکام خواهند کرد.

وی یادآور شد: دو شخصیت حوزوی و استانی را از دست دادیم هر دو شخصیت مازندرانی بودند که هر دو شخصیتی عالم، فاضل، متدین و ارزشمند بودند و جای خالی آنان برای‌مان نگران‌کننده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به روز ملی شدن صنعت نفت، افزود: رژیم منحوس گذشته نوکر استکبار بود و باید با انقلاب دشمن باشند و هر روز برای انقلاب نقشه بکشند.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه همه نمازگزاران را به تقوا سفارش و توصیه می‌کنم، گفت: کسانی که در دنیا اهل بخشش باشند اینها در زمره افرادی هستند که نزد خداوند حق دارند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول