اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

جمع‌بندی نیازمندی‌های کهگیلویه و بویراحمد در سفر دوم آیت‌الله رئیسی/ استاندار: هر چیزی در استان نداریم باید به گوش دولت برسد

با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران استانی نشست بررسی پروژه‌های استان و اعتبارات مورد نیاز آن‌ها پیش از سفر دوم هیئت دولت و رئیس جمهور برگزار شد.

جمع‌بندی نیازمندی‌های کهگیلویه و بویراحمد در سفر دوم آیت‌الله رئیسی/ استاندار: هر چیزی در استان نداریم باید به گوش دولت برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران استانی نشست بررسی پروژه‌های استان و اعتبارات مورد نیاز آن‌ها پیش از سفر دوم هیئت دولت و رئیس جمهور برگزار شد.

در این نشست هر یک از مسئولان مربوطه در خصوص نیازمندی ها همچنین اعتبارات مورد نیاز در سفر دوم ریاست جمهوری به استان مطالبی را عنوان کردند.

مصلح مدیرعامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب در ۴ محور باید در دست بررسی قرار گیرد اول کلنگ زنی‌ها مثل سقاوه که تجهیز کارگاه انجام شده و برآورد اعتبار مورد نیاز ۴۵۰ میلیارد تومان است.

همچنین چند مخزن 20 هزار متر مکعبی برای شهر یاسوج یاسوج مورد نیاز است که اعتبارات مورد نیاز در پروژه‌های کلنگ‌زنی ۵۱۰ میلیارد تومان است.

در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم خطاب به مدیرعامل آب منطقه‌ای گفت که شهر یاسوج حتماً به 4 مخزن 20 هزار متر مکعبی نیاز دارد که باید در سفر به آن اشاره شود که هر کدام ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد چرا که اگر در یاسوج حادثه‌ای پیش بیاید با مشکل و بحران آب روبرو خواهیم شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای در ادامه گفت: همچنین پروژه های دور اول مثل آب لیکک و سد سرپری و همچنین ابر پروژه‌هایی مانند سد تنگ سرخ و آبرسانی به دشت امامزاده جعفر و دشت دهدشت غربی را داریم که باید اعتبار برای آنها گذاشته شود.

مصلح افزود: پروژه های جدیدی مانند سد شیو را داریم که مطالعات آن تکمیل شده و همچنین سدهای ده گانه در استان مانند سد شبلیز و سد سرگچینه و سد لوداب داریم که اطلاعات آنها جمع آوری شده است کلا ۱۰ هزار میلیارد تومان در یک پروسه ۴ ساله برای این سدها نیاز است و در کمتر از دو سال این اعتبارات بر خواهد گشت که طی آن ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان آبی خواهد شد و ۷۰۰ هزار نفر هم زیر پوشش آن قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که زیرساخت اصلی استان آب است و تا آب نباشد نمی‌توان کارخانه پتروشیمی و پالایشگاه ساخت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همچنین از مصوبات سفر رهبری در سال ۷۳ و مصوباتی که در 4 دوره سفر دولت نهم و دهم داشته‌ایم یاد کرد و گفت: در حدود ۱۰۰۰ مصوبه در این دیدارها بوده که اجرایی نشده است و باید آنها را هم پیگیری کرد.

این مسئول در ادامه به برخی از نداشته ها در استان اشاره کرد و گفت: سامانه هشدار سیل نداریم رادار هواشناسی و شبکه لرزه نگاری از نیازهای استان به شمار می رود که نداریم و باید خودمان را برای گرفتن این نداشته ها آماده کنیم.

استاندار هم در ادامه گفت: هر چه را که نداریم جدی بگیرید آن چیزی که ضروری است را جمع‌بندی کنید چرا باید تنها استانی باشیم که بیمارستان سوختگی ندارد چون از قبل آن را نخواستیم و امروز باید مطالیه کنیم و حقوق خودمان را بگیریم.

در ادامه سرپرست معاون عمرانی استاندار این را گفت که شاید ما خیلی مودب بوده ایم که چیزی نخواسته‌ایم.!!.

در ادامه نماینده برق به مشکلات صنعت برق در استان اشاره کرد و گفت: در دو بخش ما مشکل داریم اول حوزه انتقال و بعد توزیع، از سالهای گذشته تاکنون ۱۰ پروژه فوق توزیع برای برخی از مناطق استان مانند لنده و گچساران و دیشموک و سی‌سخت مصوب شده که فقط در همان حد مصوبه باقی مانده است.

وی افزود: طرح هایی که آب منطقه ای اجرا می‌کند باید برق هم در کنار آن باشند نیاز مبرم به برق با مگاوات بالا داریم در سفر رئیس‌جمهور باید این پست های برق را مد نظر قرار دهیم در بحث پالایشگاه و پتروشیمی دهدشت به خط و ایستگاه داریم تا نباشد نمی‌توان پتروشیمی و پالایشگاه ساخت.

این مسئول در ادامه گفت: در بحث توزیع مشکلات ما عدیده است که یک پک کامل را آماده کرده ایم و به میزان ۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و آن را در اختیار هیئت دولت قرار خواهیم داد.

وی در ادامه با بیان اینکه در ایستگاه دژکوه مشکل داریم گفت: قرار بود در سال ۹۵ به بهره‌برداری برسد چند سالی هست که کاری انجام نشده که در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تعجب گفت: مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان می گوید ۸۵ درصد پیشرفت دارد آیا واقعا این حرف درست نیست؟.

یکی دیگر از مسئولان حاضر شهردار یاسوج بود که به وضعیت شهرهای استان اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد مردم شهرنشین شده‌اند شهر یاسوج مرکز استان از لحاظ پل‌ها و وضعیت بسیار بدی دارد پل چهارم که یک ریال تخصیص نداشته است پل اول که عمر آن تمام شده و پل سوم هم که فقط یک لاین دارد پل مختار هم که پایه های آن از آب بیرون آمده است انتظار داریم که در بحث اعتبارات شهرداری‌ها در سفر دیده شوند و باید یکی از شهرداران به عنوان نماینده بقیه شهرداری ها برای بیان مشکلات انتخاب شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات شهردار گفت که واقعاً نیاز است تا به شهرها کمک جدی شود چندی پیش وزیر کشور موافقت کرده که برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر مبلغ  2.5 میلیارد تومان برای خودروی دفع زباله واریز شود در ارزش افزوده هم حق آلایندگی خوبی ببه لیکک تعلق خواهد گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساماندهی حاشیه بشار موضوع بسیار مهمی است که باید شهرداری و شورای شهر و میراث فرهنگی و آب منطقه ای همه در کنار هم بنشینند و یک طرح خوبی برای آن در نظر بگیرند تا بتوانیم به هیئت دولت ارائه دهیم.

در ادامه شهردار یاسوج افزود: پروژه ۴۵ متری آیت الله ملک حسینی مصوبه سال ۷۰ است به میزان پنج کیلومتر بوده و 90 درصد زمین آن تملک شده اما متاسفانه راه و شهرسازی فضایی به وجود آورده که از آنها طرح دعوی در دادگاه خواهیم کرد.

شهردار یاسوج این را هم گفت که تنها استانی در ایران هستیم که خودروی پله دار برای ساختمان های بلند مرتبه در مواقع بحرانی و آتش‌سوزی نداریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست خطاب به یکی از مدیرانی که بحث سد خرسان را پیش کشیده بود گفت: هیچ کس به اندازه من پیگیر سد خرسان نبوده است و هیچکس به اندازه من از این سد اطلاعات ندارد.

فلاحی دوست مدیرعامل هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: مشکلات ما با ۵ میلیارد تومان برطرف نمی‌شود ۶۰ درصد شهرستان های ما ساختمان هلال احمر و انبار ندارند تعداد 9 پایگاه جاده‌ای در استان نیاز است که نمی توان با ۵ میلیارد تومان برای آنها کاری کرد تنها مرکز استان هستیم که داروخانه هلال احمر نداریم وزیر دستور این کار را داده اما سازمان غذا و دارو زیر بار آن نمی رود هر چند همه زیرساخت های لازم را برای آن آماده کرده ایم که استاندار در این میان دستور پیگیری داد.

مدیرعامل هلال احمر گفت: در استان نیاز داریم تا در شرایط سخت و در مناطق کوهستانی بتوانیم به کمک مردم بشتابیم برای اسکان اضطراری شهرها دنبال مکان هایی هستیم طرح آن را نیز داده‌ایم.

در ادامه انصاری‌فرد مدیرعامل فرودگاه یاسوج گفت: خبر خوبی بدهیم که به روزترین دستگاه اکسل آلمانی خریداری شده است دستگاه های داخلی چندان از لحاظ سیگنالی جوابگو نیستند با ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نصب شده است دغدغه درگاه اتوماتیک در پاویون نداریم و از استاندار تشکر می‌کنیم که پیگیر افزایش پروازهای تهران به یاسوج هستند اما بعد از سانحه سقوط شرکت‌های هواپیمایی دیگر آن چنان روی خوش نشان نمی‌دهند.

استاندار هم گفت که تاکنون سه مرتبه پیگیر این موضوع از سوی آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور بوده‌ام در مصوبات سفر هم باید این مشکل را به عرض ودلت برسانیم.

رئیس فرودگاه گفت: فرودگاه یاسوج مرز هوایی شده اما نبود نمایندگی وزارت خارجه و نبود دفتر صدور ویزا دو مشکل اساسی در این فرودگاه به شمار می رود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه هزار مسکن مهر در کهگیلویه می‌سازیم از ادارات برق و آب خواست تا هر چه زودتر مشکلات مربوط به آب و برق آن را برطرف کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد هم به مشکلات آب و فاضلاب در استان اشاره کرد و گفت: جمعا در حوزه آب ۲۳۷۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم همچنین در بخش فاضلاب ۲۶۵۳ میلیارد تومان نیاز است و در کل ما از سفر دوم رئیس جمهور به استان ۵ هزار میلیارد تومان برای تحقق پروژه‌ها در حوزه آب و فاضلاب نیاز داریم.

پایان پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول