اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پس از 10 سال، وزیر خارجه ترکیه به مصر سفر می‌کند

پس از ده سال روابط متشنج قاهره و آنکارا، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور برای دیدار و رایزنی با همتای مصری خود عازم قاهره می‌شود.

پس از 10 سال، وزیر خارجه ترکیه به مصر سفر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه ترکیه، امروز (جمعه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه این کشور، فردا، به مصر سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که چاووش اوغلو، فردا (شنبه) هجدهم مارس، به دعوت «سامح شکری» همتای مصری خود به قاهره سفر خواهد کرد و قرار است در نشست‌ها و گفت‌وگوهایی که در مصر برگزار می‌شود، دو طرف روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دهند و درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی تبادل نظر کنند.

طبق اعلام ترکیه، پس از گذشت ده سال این اولین سفر وزیر خارجه ترکیه به مصر خواهد بود. اما در مقابل، وزارت امور خارجه مصر نیز ضمن تأیید این بیانیه، اعلام کرد که چاووش اوغلو و سامح شکری رأس ساعت ده به وقت قاهره با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

روابط آنکارا و قاهره از فردای کودتای جولای ۲۰۱۳ و برکناری «محمد مرسی» همواره تنش‌آمیز بوده و در یک سال اخیر دو طرف برای بهبود این روابط تمایل نشان داده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول