اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

امام جمعه شیراز: امپراطوری آمریکا رو به افول است/ تقویت اقتصاد و تولید داخلی با عمل به شعار سال

امام جمعه شیراز گفت: تحولاتی در منطقه در حال رخ دادن است که همه نشانگر افول امپراطوری غرب و آمریکا و احیای قدرت‌ اسلام است و در کنار این تحولات باید در داخل نیز با عمل به منویات رهبر معظم انقلاب سبب شکوفایی اقتصادی شویم.

امام جمعه شیراز: امپراطوری آمریکا رو به افول است/  تقویت اقتصاد  و تولید داخلی با عمل به شعار سال

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطفالله دژکام امروز 26 اسفند ماه 1401 در خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) اظهار داشت: خدای متعال گروه‌هایی را از انسان‌ها و شیاطین به عنوان دشمنان دین و دیانت در قرآن کریم معرفی کرده که ابزار و حربه‌ی آنها برای اینکه با شما مسلمانان در بیفتند رواج فقر و فحشا است.

نماینده ولی فقیه در فارس ابتدا خاطرنشان کرد: اینکه چندین سال رهبر معظم انقلاب نام سال را اقتصادی معرفی می‌کند یعنی در مقابل شیطان، باید جبهه اهل حق آماده شود و شما که امت اسلام هستید و در مقابل شیطان صف آرایی می‌کنید باید قدرت اقتصادی پیدا کنید، و باید تولید را در کشور افزایش دهید.

به شعار سال و حمایت از دانش‌بنیان‌ها توجه بیشتری شود

خطیب نماز جمعه شیراز بیان کرد: نکته لطیفی که امسال مقام معظم رهبری نامگذاری کردند تولید دانش بنیان است برای اینکه بعضی وقت‌ها تولید اضافه شده است اما زحمت آن را کسی نکشیده بلکه خدا لطف کرده مثلا بارندگی خوب شده  و این کار شما نیست و لطف خداست و کار خود ما نیز لطف خداست ولی باید فعالیتی باشد تا خیر و برکت دیگری خدا نازل کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین باید مسئولان بگویند چه تلاش‌هایی کردند که منجر به نزول برکت الهی شد و چقدر اشتغال و کار دانش بنیان افزوده شد؟

وی افزود: ما در زمینه ایجاد اشتغال حرکت خوبی داشتیم و ناسپاسی نمی‌کنیم چه در سطح ملی و چه در سطح استانی اما این مشاغلی که ایجاد شده آیا بر اساس دانش بنیان است؟ اگر نام سال تولید دانش بنیان است به این جهت است که برای این دسته از افراد باید شغل ایجاد شود و در مبارزه با فقر این مسئله را مدنظر قرار دهیم که تولید دانش بنیان را افزایش دهیم.

دژکام در ادامه بیان کرد: در آستانه عید و ماه مبارک رمضان مطلبی که رهبر معظم انقلاب یکی دو سال پیش فرمودند و آن نهضت مساوات و همدلی است باید هر ساله باشد و در آستانه ماه رمضان به این فکر کنیم که شاید عده ای نتوانند افطاری مناسبی تهیه کنند و امروز زمان آن است که کمک کنید.

نهضت مواسات و برادری در ماه رمضان دنبال شود

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: در آستانه ماه رمضان هر فرد و مجموعه‌های مختلف هر چقدر می توانند کمک دهند تا احساس مواسات و برادری در جامعه تقویت شود و مؤمنین با یک امکان مناسبی روزه بگیرند.

وی افزود: نکته دیگر این است که شیطان دنبال رواج دادن فحشا است.این تعمد است اگر کسی نفهمیده که دست دشمنان ما خصوصا آمریکا در کار است که فساد و فحشا را در کشور ما رواج دهد یک انسان غافل است؛ اگر کسی غافل نباشد می بیند دست‌های آشکار و پنهان صهیونیست و استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده اسلام و نظام اسلامی در کار است که زنان و جوانان را به فساد و فحشا بکشانند.این کار انجام می شود و این مسئله یک مواجهه می‌خواهد.

امر به معروف و نهی از منکر بر همه واجب است

امام جمعه شیراز گفت: یک سوال مطرح است که چرا جلوی فساد گرفته نمی‌شود؛ اما این سوال را چه کسی باید پاسخ دهد؟غیرت دینی برای جلوگیری از فساد و منکرات کافی نیست و کارهایی باید انجام شود و وظیفه هر کسی باید مشخص شود. امر به معروف و نهی از منکر واجب است اما بر چه کسی؟ یک نفر باید امر به معروف و نهی از منکر کند؟ وجوب امر به معروف و نهی از منکر بر عهده همه است و هر عزیزی که ناراحت است اولین سوال متوجه خود اوست که آیا امر به معروف و نهی از منکر کرده است یا خیر؟

قضیه اول این است که تک تک ما به حسب دستور خدای متعال موظف به امر به معروف و نهی از منکر هستیم. امر به معروف و نهی از منکر لسانی بر همه واجب است و در قدم اول خود مردم باید تذکر دهند و چندی از جوانان متدین مدتی پیش تذکر لسانی را انجام دادند و این کار نتیجه داده است و نیاز به تذکر نفر دوم نبوده است و اولین حمایت را خود مردم از یکدیگر‌ می‌کنند.

دژکام تاکید کرد: این یک وظیفه عمومی است و کاری که عموم باید انجام دهند را از یک عده خاص نمی‌توان انتظار داشت.

وی افزود: شیطان دارد فحشا و منکرات را ترویج می‌کند و ما در مقابل باید تذکر بدهیم، تذکر لسانی وظیفه همگانی است و نه وظیفه یک نفر یا یک دستگاه، مسلما وقتی تذکر داده می‌شود ممکن است کسانی مقاومت کنند و با یک آمر به معروف برخورد شود که وظیفه حمایت در اینجا به عهده نیروی انتظامی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس افزود: امر به معروف و نهی از منکر و تذکر دادن وظیفه دینی و قانونی همه است اما تذکر باید مؤدبانه باشد و مؤمنی که امر به معروف می‌کند بی ادبی نمی‌کند؛ اشتباه فرد خاطی را تذکر می دهیم و ادبیات و چارچوب و آداب امر به معروف و نهی از منکر را باید یاد بگیریم.

وی افزود: کسی که گله‌مند است اول باید از خود بپرسد که آیا وظیفه خود را انجام داده است و بعد بپرسد که دستگاه‌ها چکار می‌کنند؟ دستگاه‌ها باید حامی آمر به معروف باشند و وظیفه آنها در مرحله دوم است و باید حمایت کنند تا فرد مخالف قانونی جسارتی به فرد آمر به معروف نکند.

آیت الله دژکام افزود: با همت مجموعه‌های اداری و مردمی برای ایام ماه مبارک رمضان و ایام عید قرارگاهی برای اینکه به برخی از مسائل خصوصا در زمینه فحشا، شرب خمر و... سامان دهد شکل گرفته است و امیدواریم که همه مردم خودشان به وظایفشان عمل کنند که اگر قانون مراعات شود همه به آنچه دلمان می خواهد انشاالله خواهیم رسید و مراعات قانون هم در هر جامعه‌ای پذیرفته شده است.

امام جمعه شیراز ضمن تبریک عیدباستانی نوروز در خطبه دوم سخنان خود گفت: در پایان هفته براساس آنچه در تقویم نوشته شده  روز اول ماه مبارک رمضان است که همه باید آماده شویم تا وارد مهمانی خدای متعال شویم و کسی که می خواهد مهمان خدا باشد اگر روی دوشش بار گناه نباشد خیلی کارش مرتب و راه افتاده است و برای همین است که در روزهای آخر شعبان این دعا را بخوانید که خدایا اگر تا امروز ماه شعبان که ماه پیامبر تو هست ما را نبخشیدی در این باقی مانده ماه شعبان ما را مورد بخشش و آمرزش خودت قرار بده تا با بار سبک وارد ماه رمضان شویم و از ضیافت الله بهره زیاد داشته باشیم.

آیت الله دژکام افزود: بنای بنده در خطبه‌ها این است که مسائل بین‌المللی را مدتی می گویم چون مردم عمدتا متوجه مسائل داخلی و کشور خودشان هستند و مسائل بین‌المللی را هر از مدتی مرور می کنم و نباید غافل باشیم.

دوران کدخدایی آمریکا به سر رسیده است

امام جمعه شیراز بیان کرد: اوضاع امروز جهان را اگر بخواهیم بررسی کنیم و در منطقه خودمان در غرب آسیا و اروپا و دیگر کشورها دقت کنیم مسائل بسیار تاثیرگذاری برای آینده تاریخ جهان درحال رخ دادن است و رهبر معظم انقلاب چندبار تذکر دادند که تحولات تاریخی یک روزه و یک هفته‌ای رخ نمی‌دهد و باید چند سال را مدنظر قرار داد تا ببینیم که چه تغییری رخ داده است.

وی تشریح کرد: بعد از فروپاشی شوروی چندین کشور از شوروی درست شد و آنها یک قدرت بودند و یک کشور فروپاشی شد و تبدیل به این کشورهای متعدد شد.

دژکام افزود: آمریکا‌یی‌ها که خودشان را کدخدای دنیا حساب می کردند می‌گفتند همه دنیا مثل یک دهی هست و ما کدخدایش هستیم و می‌گفتند نظم نوین جهانی درست شد و در نظم نوین جهانی هیچ قدرتی جز آمریکا قدرت تاثیرگذار اصلی نیست و دلشان خوش بود اما در واقع اینگونه نیست که در همه عالم یک قدرت به تنهایی باشد و هر چه دستور می‌دهد همه قبول کنند بلکه تحولاتی در عالم رخ می‌دهد و در همین چند ماه پیش دیدید که هنوز با خیال واهی خودشان گفتند در خلیج فارس چند کشور همراه اسرائیل کردیم، گفتند همه کشورها با اسرائیل همراه شدند اما در چند هفته اخیر عربستان با ایران با همکاری چین که قدرت دوم اقتصادی دنیا است قرارداد و تفاهم می نویسند که برخی از چیزها به طور کامل تغییر می کند و در دنیا تحولات عجیبی رخ می دهد، خودشان می گویند معلوم نیست که در ۸۰ سالگی این رژیم جعلی اسرائیل بتوانیم ادامه دهیم و از درون پاشیده شده است.به این اتفاقات دقت کنید؛ خون شهدای شما تاثیراتی در عالم دارد زیرا این عالم خدایی دارد.

وی افزود: دوره بایدن دارد تمام می شود و دوران ترامپ بود که امریکا از برجام خارج شد اما ایران سر جای خود ایستاده است؛ نمی‌خواهیم بگوییم که سختی نمی‌کشیم اما در یک نبرد سنگین با ابرقدرت دنیا هستیم و خدا گفته برای شما سختی دارد ولی کار برای خدا مزد دارد؛ اگر ضربه‌ای خورده‌اید در مقابل ضربه ای محکم به آمریکا زده‌اید.

دژکام در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند جهان در یک پیچ تاریخی است و در پیچ قبلی که 300 سال پیش بود کشورهای اسلامی دچار افول شدند اما در پیچ کنونی اگر حواستان جمع باشد و با حمایت اسلام و قران همراه باشد نتیجه این می شود که سربلندی امت اسلامی و عزت ایران قوی که مدنظر رهبری است را به همراه دارد و ایران به عنوان یکی از قدرت‌های تعیین کننده مسائل جهان رخ خواهد نمود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول