اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۱۰۰۰ هکتار از محدوده شهر گرگان دارای بافت فرسوده است

شهردار گرگان گفت: محدوده شهر گرگان چهار هزار هکتار بوده که از این میزان هزار هکتار ان بافت فرسوده است.

۱۰۰۰ هکتار از محدوده شهر گرگان دارای بافت فرسوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سید محمدرضا سیدالنگی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهر گرگان به دارالمومنین معروف بوده و به عنوان یک شهر اسلامی تلاش داریم تا موضوعات مختلف شهری را برمبنا مسجد محوری پیگیری کرده و از طریق قرارگاه های جهادی اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: در گام بعدی توازن بودجه شهری در همه محلات شهرگرگان در راستای رفع اختلافات ناشی از عدم توازن بودجه و رفع محرومیت گام های مهمی برداشته ایم.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: از تعداد ۱۰۹ محله شهر گرگان تعداد ۲۱ محله جزو محلات کم برخوردار شناسایی شده که از این تعداد پنج محله اوزینه، انجیراب، عرفان، شریعتی و شریعتی جزو کوی و محلات کم برخوردار در اولویت کار ۱۴۰۱ قرار گرفته تا نیازهای اساسی آنها برطرف شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در محله انجیراب همزمان ۱۷ دستگاه اجرایی در حال اجرای پروژه ها با اعتبار بیش از ۷۰ میلیارد تومان بوده تا علاوه بر فعالیت های عمرانی، امیدافرینی و نشاط اجتماعی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در این محلات ایجاد شود.

سیدالنگی گفت: یکی از دغدغه های شهر پایدار، محیط زیست و فضای سبز شهری بوده که در این راستا ۱۶ هزار اصله نهال مثمر در سطح شهر غرس شد. همچنین با قرارداد بین شهرداری واداره کل منابع طبیعی گلستان، پارک های جنگلی النگدره، هزارپیچ و ناهارخوران در اختیار شهرداری قرار گرفت تا توسعه فضای سبز در پارک ها انجام شود.

وی بیان کرد: در هفته درختکاری و منابع طبیعی عملیات اجرایی ۶ پارک محله ای در محلات کم برخوردار مانند اوزینه و سعادت اباد که در گذشته توجهی نشده اغاز شد و این پارک ها در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار گرگان ابراز کرد: در راستای کاهش آلایندگی تعداد ۶۱ دستگاه اتوبوس از وزارت کشور خریداری شده و همچنین در همین راستا و برای افزایش سطح تردد حمل و نقل شهری با همکاری بانک ها، ناوگان تاکسی شهری نوسازی می شود.

وی در خصوص بافت فرسوده شهری یادلور شد: محدوده شهر گرگان چهارهزار هکتار بوده که از این میزان هزار هکتار آن در بافت فرسوده قرار دارد که با وقوع حوادث طبیعی مانند زلزله این بناها و ساختمان ها تخریب شده و امکان به خطر افتادن جان مردم عزیز بسیار است‌. برای نوسازی این واحدهای مسکونی مشوق هایی مانند تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض ساخت و اخذ پروانه ساخت و همچنین تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده است.

سیدالنگی با بیان اینکه میانگین سرانه تولید زباله مردم شهر گرگان روزانه ۷۰۰ گرم است خاطرنشان کرد: تفکیک زباله از مبدا در محلات مختلف در دستور کار قرار گرفته و با توجه به اینکه میانگین روزانه سرانه تولید زباله مردم گرگان نسبت به میانگین سرانه تولید کشوری دو برابر و ۷۰۰ گرم بوده لذا از مردم عزیز تقاضا داریم در کاهش تولید زباله و حفظ محیط زیست کمک نمایند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول