اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

جزئیات ثبت‌نام جدید خودروهای خارجی/ متقاضیان خودروهای وارداتی اولویت‌بندی شدند‌

مدیر طرح واردات خودرو گفت: بین ۱۲۰ هزار نفر ثبت نام کنندگان خرید خودروی وارداتی که پول در حساب وکالتی داشتند، بعد از پالایش های انجام شده، بین ۳۴ هزار نفر قرعه کشی انجام شد و افراد برای خرید خودروی خارجی، اولویت بندی شدند.

جزئیات ثبت‌نام جدید خودروهای خارجی/ متقاضیان خودروهای وارداتی اولویت‌بندی شدند‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی ضیغمی امروز در‌ نشست خبری که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: از بین ۱۲۰ هزار نفر ثبت نام کنندگان خرید خودروی وارداتی که پول در حساب وکالتی داشتند، بعد از پالایش های انجام شده، بین ۳۴ هزار نفر قرعه کشی انجام شد و افراد برای خرید خودروی خارجی، اولویت بندی شدند. 

مدیر طرح واردات خودرو بیان داشت: متاسفانه تعداد زیادی از متقاضیان خرید خودروهای وارداتی به دلیل اشتباه خودشان و یا اشتباه بانک‌ها، حسابشان وکالتی نشده بود و با وجود اینکه پول در حسابشان موجود بود، اما به علت عدم وکالتی شدن حساب، در قرعه کشی نوبت دهی خودروهای وارداتی شرکت داده نشدند. 

ضیغمی بیان داشت: ‌افرادی که اعتراض دارند می‌توانند اعتراض خود را به دبیرخانه وزارت صمت یا سازمان حمایت تحویل دهند و یا در سامانه ۱۲۴ مکتوب کنند تا بعد از ایام نوروز، به شکایات آنها رسیدگی شود. 

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت بیان داشت‌: در موضوع انصرافی‌ها، موضوع به بانک‌ها اعلام شده است و بانک‌ها مکلف هستند نسبت به رفع مسدودی حساب متقاضیان اقدام کنند، البته برخی از بانک‌ها همکاری خوبی نداشته‌اند و تعدادی از بانک‌ها نیز تاکنون نسبت به این امر اقدام نکرده‌اند، اما با توجه به مذاکراتی که صورت گرفته است، بانک‌های باقیمانده نیز نسبت به رفع مسدودی حساب متقاضیان اقدام می‌کنند و متقاضیانی که مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به حساب خود برای خرید خودروهای وارداتی واریز کرده بودند، می‌توانند پول خود را برداشت کنند. 

وی بیان کرد: منتظر هستیم مجوز عرضه خودروهای وارداتی دریافت شود، ‌در صورتی که این مجوز دریافت شود، امشب عرضه خودروهای وارداتی در سایت مربوطه صورت می‌گیرد و متقاضیان می‌توانند نسبت به انتخاب خودروی خود اقدام کنند. 

وی بیان داشت:  تاکنون ۲ هزار خودرو به کشور وارد شده است و بنابراین در عرضه‌ای که احتمالا امشب انجام خواهد شد  ۱۱۰۸ خودروی چانگان عرضه می‌شود که ۲۴۰ دستگاه از این خودرو‌ها تیپ ۲ چانگان و ۸۸۶ دستگاه خودرو نیز تیپ۳ چانگان خواهد بود.

وی اضافه کرد: البته 300 دستگاه خودروی هیوندا النترا نیز مجوز عرضه گرفته است اما از آنجا که تا ایام نوروز فرصت زیادی باقی نمانده است، عرضه این خودرو به بعد از‌ تعطیلات نوروز و احتمالاً  بعد از پنجم فروردین، موکول می‌شود.

‌وی بیان داشت: برندهای خودروهای موجود در کشور عبارتند از خودروهای چینی، فیات، میتسوبیشی، کیا، چانگان، هیوندای و خودروهایی که مجوز گرفته‌اند و یا مذاکره برای آنها در حال انجام است،‌ شامل جتا، اوپل، داچیا، سئات‌، دانگ فنگ، سانگ یانگ، نیسان و غیره است‌.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۲ شرکت ثبت سفارش واردات خودرو را انجام داده‌اند، گفت: تقریباً تمام مدل‌ها و برند‌ها قابلیت واردات را دارند به جز خودروهای آمریکایی و فرانسوی، بنابراین با تامین  ارز، خودروها وارد خواهند شد‌.

وی در مورد این که وزارت صمت براساس تعهد قرار است تا انتهای نیمه اول سال آینده ۱۰۰ هزار خودرو وارد کند، بیان داشت: انبوه واردات در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۲ خواهد بود.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت بیان داشت: بعد از اینکه مجوز ثبت نام برای انتخاب خودرو صادر شد هر نفر می‌تواند دو اولویت خودرو انتخاب کند.

وی همچنین با اشاره به قیمت عرضه خودروهای وارداتی بیان داشت: به طور مثال قیمت علی الحساب برای چانگان تیپ دو ۸۵۰ میلیون تومان و برای چانگان تیپ ۳ حدود ۹۰۰ میلیون تومان است، اما قیمت قطعی در زمان ارسال دعوتنامه برای افراد مشخص می شود.

وی اظهارداشت: قیمت علی الحساب، عمده هزینه های ارزش خودرو شامل علی الحساب هزینه های ترخیص، حمل و بیمه را شامل نمی شود.

ضیغمی بیان داشت: وزارت صنعت لیست مربوطه را به شرکت های وارد کننده ارسال می کند و پس از آن افراد باید با آن شرکت ها قرارداد منعقد کنند ،و رنگ خودرو را انتخاب کنند و مابه التفاوت قیمت را پرداخت کنند که پس از آن تحویل خودرو حداکثر سه ماه به طول خواهد انجامید.

وی ربا تاکید بر اینکه متقاضیان نگرانی برای تحویل خودرو نداشته باشند زیرا قراردادهای مربوطه منعقد شده است. ضیغمی بیان داشت: پس از انجام تحویل خودروهای وارداتی به متقاضیان، امکان ثبت نام مجدد برای خودروهای وارداتی جدید و ثبت نام مجدد برای خودروهای وارداتی وجود خواهد داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول