اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

اتمام عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی از اتمام عملیات آواربرداری ۱۸۰۰ واحد تخریب شده در مناطق زلزله زده خوی خبر داد.

اتمام عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی

جعفر برزگر  مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه از اتمام عملیات آواربرداری ۱۸۰۰ واحدمسکونی احداثی در مناطق زلزله زده شهرستان خوی خبر داد و گفت: در حال حاضر عملیات آواربرداری واحدهای تخریب شده با استقرار۱۶۳ دستگاه ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر دستگاه‌های خدمات رسان استان به اتمام رسید و طی چند روز آینده در حال لکه گیری این عملیات در منطقه هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به تامین مصالح ساختمانی از جمله میلگرد و سیمان رایگان ، اسکلت‌های فلزی ، آجر و بلوک‌های سقفی همزمان با عملیات آواربرداری ، کار بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده خوی آغاز  و تاکنون در ۱۲۷ واحد مسکونی عملیات بتن ریزی فنداسیون به  اتمام رسیده است.

برزگر اضافه کرد: همچنین با نصب ۴۹ اسکلت فلزی،  عملیات دیوارچینی و بتن ریزی سقف در مناطق روستایی آغاز  شده است و دیوارچینی  ۶ واحد مسکونی  و اجرای سقف ۳ واحد مسکونی در این مناطق به پایان رسید.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت:  ابلاغ دستورکارهای تعمیرات در مناطق زلزله زده شهرستان خوی به سرعت ادامه دارد و این دستورکارها تاکنون به ۲۲ هزار و ۸۹۷  واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله زده شهرستان خوی برای تعمیر و سکونت شهروندان ابلاغ شده است.
وی افزود: ابلاغ دستورکارهای تعمیری در سطح روستاها و شهر فیرورق به اتمام رسید و واریز بلاعوض های تعمیری به حساب مالکان این واحدها در مناطق زلزله زده آغاز شده است.

 این مقام مسوول خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۲ هزار و ۸۹۷ واحد مسکونی که دستورکارهای تعمیرات برای مالکان آنان ابلاغ گردیده تاکنون فرآیند پرداخت بلاعوض تعمیرات  ۶۵۰۰ واحد مسکونی به حساب مالکان انجام یافته است.

وی خاطرنشان کرد: مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد مورد نیاز جهت شروع عملیات پی کنی و بتن ریزی از محل اعتبارات داخلی بنیاد  مسکن تامین و به واحدهای مسکونی روستایی آواربرداری شده توزیع شده است.

پایان پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول