اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

رئیسی: دست‌اندرکاران برگزاری حج با هم‌افزایی در خدمات‌رسانی به زائران به وظایف خود عمل کنند

رئیس‌جمهور با تأکید بر تمهید مقدمات بهره‌برداری بهتر زائران خانه خدا از معنویت و برکات اعمال حج، دستگاه‌های مجری و دست‌اندرکار امور حج را موظف کرد، با تقسیم صحیح وظایف، شرایط مناسبی برای خدمات‌رسانی مطمئن به حجاج فراهم کنند.

رئیسی: دست‌اندرکاران برگزاری حج با هم‌افزایی در خدمات‌رسانی به زائران به وظایف خود عمل کنند

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز شنبه در جلسه شورای‌عالی حج و زیارت با اشاره به اهمیت و جایگاه آیین الهی حج و کارکردها و تأثیرات معنوی، اجتماعی و سیاسی آن برای امت بزرگ اسلامی، گفت: همه دست‌اندرکاران و دستگاه‌های مرتبط با برگزاری آیین حج با هم‌افزایی و انسجام در خدمات‌رسانی به زائران خانه خدا به وظایف خود عمل کنند.

رئیس‌جمهور با تأکید بر تمهید مقدمات بهره‌برداری بهتر زائران خانه خدا از معنویت و برکات اعمال حج، دستگاه‌های مجری و دست‌اندرکار امور حج را موظف کرد، با تقسیم صحیح وظایف و داشتن انضباط در عمل و رفتار، شرایط مناسبی برای خدمات‌رسانی مطمئن و آرامش‌بخش به حجاج فراهم کنند.

رئیسی با مهم دانستن نقش شورای‌عالی حج در پیشبرد امور این فریضه مهم الهی، از این شورا خواست با ترسیم نقشه راه و سازماندهی امکانات، از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری باشکوه آیین حج، شامل انتقال و خدمات‌رسانی استفاده کند.

در جلسه شورای‌ عالی حج همچنین مسائل و نیازها و اقدامات مربوط به حج سال آینده و دیگر سفرهای زیارتی به عتبات عالیات از جمله عراق و سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

کاهش مدت زمان سفر حج تمتع و همچنین همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی در اعطای وام قرض‌الحسنه ۶۰ میلیون ریالی به زائران عتبات عالیات از جمله مصوبات این شورا در جلسه امروز بود.

همچنین مبلغ ۳۵ میلیون دلار با نرخ مصوب ۲۸۵ هزار ریال به منظور اجرای عملیات سفرهای زیارتی به عتبات مقدسه عراق و سوریه در نظر گرفته و مقرر شد به هر متقاضی سفر زیارتی به حج و عتبات عالیات مانند سایر مسافران به مقاصد خارجی، مبلغ ۵۰۰ دلار اختصاص یابد.

به موجب مصوبه دیگری مقرر شد تمام زائران خانه خدا در سال آینده به وسیله شرکت‌های هواپیمایی داخلی و با مسئولیت و مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری به عربستان منتقل و به کشور بازگردانده شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول