اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی اردستان کمتر از یک ماه است

رئیس دادگستری شهرستان اردستان گفت:خوشبختانه در شعب دادگاه اردستان متوسط زمان رسیدگی کمتر از یک ماه است و در حوزه قضایی این شهرستان پرونده‌ای که تا پایان سال ۹۶ ثبت شده باشد، وجود ندارد.

متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی اردستان کمتر از یک ماه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، مهدی طارمی رئیس دادگستری شهرستان اردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در مجموعه دادگستری شهرستان اردستان کارمندان در دو بخش قضایی و اداری مشغول به خدمت‌رسانی هستند که در بخش قضایی‌ ۷ نفر و حدود ۲۵ نفر از پرسنل در بخش اداری هستند و در شورای حل اختلاف شهرستان نیز ۱۵ نفر کار می‌کنند.

وی افزود: در طول سال ۱۴۰۱ ورودی پرونده به مجموعه حوزه قضایی شهرستان اردستان تعداد ۶ هزار و ۵۱۲ فقره پرونده بوده، همچنین از ابتدای امسال تا روز گذشته به همین تعداد نیز پرونده خروجی داشتیم و حدود هزار و ۴۰۰ پرونده در جریان رسیدگی است.

طارمی با بیان اینکه ۱۵ شعبه قضایی اعم از دادسرا، دادگاه و شورای حل اختلاف در شهرستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: هر شعبه به صورت میانگین بین ۹۰ تا ۱۰۰ پرونده باقی‌ مانده بیشتر ندارد و خوشبختانه دادگستری شهرستان اردستان بر اساس شاخص‌های اعلامی از سوی معاونت راهبردی قوه قضائیه از شهریور تا بهمن ماه به جز یک ماه، رتبه اول را داشته است.

رئیس دادگستری اردستان تاکید کرد: متاسفانه در شهرستان اردستان علی‌رغم اینکه در حوزه جرائم خشن و سنگین مسأله خاصی ندارد و خوشبختانه در استان در رتبه‌های بالا قرار داریم اما یک هشدار به مسؤولان شهرستان می‌دهم و آن هم این است که باید برای بنیاد خانواده کاری کرد چرا که در معرض آسیب قرار دارد.

وی بیان کرد: در بحث زمان رسیدگی به پرونده‌ها، خوشبختانه در شعب دادگاه اردستان متوسط زمان رسیدگی کمتر از یک ماه است و در حوزه قضایی اردستان پرونده‌ای که تا پایان سال ۹۶ ثبت شده باشد، وجود ندارد.

طارمی با اشاره به اغتشاشات اخیر، گفت: خوشبختانه در حوزه قضایی اردستان هیچ تجمع اغتشاشی و علنی در معابر نداشتیم که این موضوع نیز به بوم شهرستان، نجابت و همراهی مردم با نظام و ولایت برمی‌گردد.

پایان پیام/۶۳۱۳۵ /ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول