اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

روستای آقمشهد ساری وقفی است/ خروج جنگل از حالت وقف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به تعیین تکلیف جنگل آقمشهد ساری، گفت: براساس رای دادگاه جنگل آقمشهد تعیین تکلیف و از وقفیت خارج شده ولی روستای آقمشهد وقف است.

روستای آقمشهد ساری وقفی است/ خروج جنگل از حالت وقف

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به‌مناسبت طرح آرامش بهاری با اشاره به وجود ۱۵هزار موقوفه در استان مازندران، اظهار کرد: با بهره‌گیری از اماکن متبرکه سقانفارها ۸هزار و ۵۰۰ اماکن متبرکه داریم.  

وی افزود: موقوفات استان ۱۶۷ رقبه درمانی دارد و برخی فقط وقف بوده و درآمد ندارد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه ۲۸هزار رقبه کشاورزی موقوفات در دست مردم و یا در ۴۵۰ هکتار کشت توسط اوقاف صورت می‌گیرد، اضافه کرد: بیش از ۴۰۰ رقبه آموزشی و بیش از یک‌هزار رقبه خدماتی در استان نیز وجود دارد. 

حیدری جناسمی با اعلام اینکه  ۷۰ درصد موقوفات به نذر و نیت ابا عبدالله الحسین است، گفت: بیشترین موقوفات استان مربوط به شهرهای ساری و بابل است.  

وی با اشاره به اینکه ۵۰ هزار سند موقوفات به ثبت رسیده است افزود: مردم در سال‌های اخیر با وقف‌های جدید به تعداد ۲۸۲ مورد صورت گرفت. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران یادآور شد: موضوع دیگر بحث وقف هسته‌ای بوده که این مساله دلدادگی مردم را به انقلاب می‌رساند.  

حیدری با اشاره به اینکه اوقاف ۳۰۰ طرح در یقاع متبرکه در حال اجرا دارد، گفت: ۳۰درصد این طرح‌ها ازجمله در امامزاده‌های عبدالله آمل و امامزاده عباس ساری به اتمام رسید. 

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در سطح ۳۰۰ امامزاده‌های استان مازندران، تصریح کرد: بحث تجلیل خادمان، هیات امنا و خیمه معرفت را در سطح امامزاده‌‌های استان خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: امامزاده‌های بین راهی بحث تحویل سال بهار طبیعت در امامزاده‌های شاخص استان خواهیم داشت و بسیاری از اماکن متبرکه و ادارات طی این ایام کشیک هستند و باتوجه به ماه مبارک رمضان در ۶۵ امامزاده بحث افطاری ساده را خواهیم داشت.   

حیدری جناسمی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید از برنامه‌های مهم اوقاف است، خاطرنشان کرد: طرح زراعت چوب  نیز از دیگر برنامه‌ها است که حدود ۲۰۰ هکتار از امامزاده‌های وقفی استان انجام شده است. 

وی یادآور شد: خدمات اوقاف در بحث سیل، توزیع بسته‌های معیشتی، مهر تحصیلی، کمک به سیل‌زدگان و حتی زلزله‌زده خوی خدمات خوبی داشتیم. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: اعزام زائران اولی‌ها به مشهد مقدس، حمایت از تحصیل، کمک‌های خیریه، آزادی زندانیان غیرعمد و سایر از دیگر خدمات اوقاف است. 

حیدری جناسمی با تاکید بر اینکه مسافران در بحث ماه رمضان حرمت ماه مبارک رمضان را داشته باشند، خاطرنشان کرد: حتی مکان‌هایی در سطح امامزاده‌ها تدارک دیده شده که لازم است مسافران حرمت ماه مبارک رمضان را نگه دارند.

وی در بحث تعیین تکلیف جنگل  آقمشهد ساری، گفت: براساس رای دادگاه جنگل آقمشهد تعیین تکلیف و از وقفیت خارج شده ولی روستای آقمشهد وقف است.

  پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول