اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

سال پر کار و پر ماجرای هلال احمر

همت و تلاش مضاعف در پرتو آموزش و آمادگی کامل نیروهای امدادی هلال احمر ایران حالا زبانزد جوامع بین‌المللی شده است.

سال پر کار و پر ماجرای هلال احمر

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، راضیه عالیشوندی، رئیس حوزه ریاست جمعیت هلال احمردر یادداشتی که در اختیار این خبرگزاری قرارداده، آورده است: طلیعه بهار و قرار گرفتن در حلول تحویل سال همواره یکی از زیباترین و به یاد ماندنی ترین لحظات  و روزها است.

در تکاپوی تدارک برای استقبال از بهار طبیعت و نو شدن سال، این روزها فکر و ذهن هر خانواده ایرانی می‌شود. اما در میان فرزندان سرزمین عزیزمان، ایران اسلامی با بر تن کردن لباس خدمت سپید و سرخ جمعیت هلال احمر، از این اصل مستثنی شده و  در گرو خدمت بی منت به هم نوع می‌نهند و نوروز را فارغ از حضور در خانواده که برای آرامش هموطن خویش سپری می‌کنند.

با نگاهی عمیق به این مسئله در آخرین روزهای سال ۱۴۰۱هجری خورشیدی، آنچه از ذهن می‌گذرد از جنس همین حضورهای ایثارگرانه و فداکارانه اعضای این نهاد خیریه و عام المنفعه در یک سال گذشته است. سالی که سرشار از اتفاقات و رویدادهای مختلف و پر اهمیت برای جمعیت هلال احمر بود.

حوادثی که حقیقتا میزان خدمت و نمایش حضوری خالصانه ، هدفمند و پرنگتر با برنامه ریزی بیشتر هلال احمر نسبت به سال های گذشته شد. سالی که این نهاد مردمی جسن تولد صد سالگی خود را با حضور رییس فدراسیون صلیب سرخ جهانی و چندین جمعیت ملی دیگر جشن گرفت و فرصتی شد تا ظرفیت های بی بدیل هلال احمر به نمایش گذاشته شود.

درخشش هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی و موفقیت‌های چشم گیر این نهاد مردمی در موضوعاتی چون انجام موفق عملیات‌های متعدد امداد و نجات، ارائه طرح های ابتکاری به فدراسیون و تاثیرگذاری زیاد برای کاهش ابتلا به کرونا منجربه کسب مدال هانری داویسون شد.

دریافت جایزه هانری داویسون از سوی رئیس جمعیت هلال احمر در واقع شایستگی جمعیت هلال احمر جمهور اسلامی ایران را در عرصه جهانی ثابت کرد. امداد رسانی و نجات جان هموطنان عزیز آبادانی از زیر خروارها آوار متروپل با همه نگرانی‌ها برای ریزش بخش دیگر این ساختمان در حین عملیات نجات و حضور بر بالین ده‌ها زحمی متاثر از خارج شدن قطار از ریل و امدادرسانی و نجات آن ها در سالی که گذشت هرگز از دفتر خاطرات خدمت جانانه اعضای این مجموعه مردمی پاک نمی‌شود.

شاید عامل اصلی و پراهمیت  برای تصمیم رییس  جمعیت هلال احمر از همان روزهای ابتدای مسئولیت ایشان در هلال احمر مبنی بر ایجاد شرایط بهتر برای امدادگران و نجات گران همین جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های خالصانه‌ای بود که در هر حادثه و صحنه  خدمتی از خود به نمایش می‌گذاشتند. وعده افزایش حقوق امدادگران بیمه تامین اجتماعی آنان پس از دو دهه در سال

جاری با همت دکتر کولیوند در کمتر از ۶ ماه محقق شد تا سایه ارامش و امنیت خاطر آنان شود.

مردم بندر خمیر استان هرمزگان نیز امسال  و در سایه ارامش هلال در جریان زلزله ای مهیب ۶.۳ ریشتری  آنجا را از یاد نخواهد برد.
حضور ۹۳ تیم آماده و زبده امدادی  در مناطق زلزله زده  و حضور کمتر از ۷ دقیقه پس از وقوع زمین لرزه شاهد عزم این نهاد برای بودن در کنار مصیبت دیدگان و کاهش  درد و رنج و زحمت آنهاست.

از جنوب ترین نقطه کشور که بگذریم، شمال غرب نیز پرچم افتخار خدمت  بی پیرایه و بی چشمداشت هلال احمر امسال به خوبی برافراشته شد. مردم صبور و با اراده خوی روزها در پی وقوع زمین لرزه های مهیب ، نتوانستند بدون وحشت و ترس زندگی کنند.

درست در زمستان سرد بی سابقه امسال هزاران نفر از مردم خوی استان آذربایجان غربی به ناچار میهمان اردوگاه‌های اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر شدند. چادرهایی که با گرمی دل امدادگران و نجاتگران جای جای کشور عزیزمان برپا شد تا مرهم موقتی باشد به درد و رنج حادثه دیدگان.

خوی نیز در دفتر خاطراتش یقینا از جان فشانی‌های هلال احمر خواهد نوشت.
صحنه‌های بین المللی و حوادث بسیار تاسف بار و دلخراش آن نیز امسال، میزان خدمت به بشریت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بود.

ملت برادر و همسایه افغانستان کمک‌های بی دریغ جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را در حادثه زلزله محیب این کشور فراموش نخواهد کرد. امدادگران و نجاتگران زبده و آماده کشورمان با حضور در مناطق زلزله زده این کشور، پایبندی خود به اصول و اهداف انسان دوستانه و فرا مرزی هلال احمر را به نمایش گذاشتند.

آن طرف ترها همین چندی پیش سوریه و ترکیه شاهد یکی از سهمگین ترین زمین لرزها شد و ده‌ها هزار نفر از مردم این دو کشور را به کام مرگ و ویرانی کشاند. رسم همسایگی و البته به ابعاد وسیع تعاریف اهداف و اصول جمعیت هلال احمر ایران، حضور پر نقش و تاثیر گذار امدادگران و نجاتگران ، تجهیزات و امکانات لازم در مناطق زلزله زده این دو کشور را سبب شد.


افتخار آفرینی و جان فشانی امدادگران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در صحنه  کمک رسانی عملیات جست و جو و نجات این حادثه، زبان تقدیر و تشکر ویژه مقامات ارشد ترکیه و سوریه را در پی داشت. همت و تلاش مضاعف در پرتو آموزش و آمادگی کامل نیروهای امدادی ایران اسلامی حالا زبانزد جوامع بین‌المللی  شده است؛ به گونه‌ای که تنها مورد تقدیر صلیب سرخ جهانی در جریان امداد رسانی به این زمین لرزه شدید، ایران عزیزمان بود.

سال پر ماجرای جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اکنون به تجربه‌ای ارزشمند و به یاد ماندنی برای آغاز سال جدید تبدیل شده است.

تجاربی که با مدیریت میدانی و جهادی رییس محترم جمعیت هلال احمر رنگ ویژه‌ای به خود گرفته و بلکه عامل موفقیت در همه امور را می توان ، ناشی از همین همراهی، حضور دوشادوش نیروهای عملیاتی بودن دکتر کولیوند است.
اکنون در طلیعه نوروز و بهار طبیعت که با رمضان بهار قرآن و ماه میهمانی خدا قرین گشته است. از خداوند منان ، سالی آرام و بدون سانحه، حادثه و مصیبت برای کشور عزیزمان ایران و سایر جوامع آرزومندم.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول