اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برپایی 34 پایگاه راهنمایی مسافران نوروزی در سمنان

34 پایگاه اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران نوروزی در استان سمنان برپا شد.

برپایی 34 پایگاه راهنمایی مسافران نوروزی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مسافران و زائران، با اشاره به اهمیت ماندگاری مسافر در استان اظهار کرد: برای معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان، راهنمایان در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی ورودی شهرها و بناهای تاریخی مستقر هستند.

وی گفت: راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در ورودی و داخل شهرها نقش بسزایی در افزایش ماندگاری مسافران دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: 21 بازارچه صنایع‌دستی با 218 غرفه، دو بازارچه دائمی در گرمسار و شاهرود، 12 فروشگاه مجاز فروش صنایع‌دستی در استان آماده معرفی و ارائه صنایع‌دستی به مسافران است.

کرم‌زاده با بیان اینکه 11 سیاه‌چادر در استان آمادگی پذیرایی از مسافران را دارند، گفت: معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، بازارچه‌ها و فروشگاه‌های صنایع‌دستی از طریق بروشور و کیو.آر.کد انجام می‌شود.

استاندار سمنان نیز در این جلسه گفت: در حوزه راه‌ها در محدوده دهیاری‌ها، در راستای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به مسافران نوروزی ۱۴۰۲، خودروهای هشداردهنده با چراغ‌های گردان مستقر شدند.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: نظارت بر بازار و همچنین مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی و رستوران‌ها برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران و هم استانی‌ها در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ بیش‌ازپیش و به‌صورت ویژه در دستور کار باشد.

استاندار سمنان با تأکید بر تأمین سوخت موردنیاز در جایگاه‌های عرضه سوخت در استان گفت: بنرهای اطلاع‌رسانی مراکز خدماتی، نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، اصناف و سایر بخش‌های کشیک برای استفاده مسافران و زائران در ورودی شهرها نصب شود.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول