اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

«سرو کهن» اولین اقامتگاه بومگردی شهر ابرکوه+ فیلم

اولین اقامتگاه بومگردی شهر ابرکوه، تحت عنوان «سرو کهن» در محله گردشگری پشت آسیاب به همت دو جوان کارآفرین با بهره‌گیری از ظرفیت خانه‌های بسیار قدیمی غیرقابل‌سکونت، بعد از بازسازی و مرمت که به مدت 5 ماه به طول انجامید، احداث و امروزه میزبان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.

«سرو کهن» اولین اقامتگاه بومگردی شهر ابرکوه+ فیلم

به گزارش خبرنگار فارس در ابرکوه، اقامتگاه بومگردی سرو کهن اولین میزبان گردشگران پس از بازدید از پیرترین موجود زنده ایران (درخت کهن‌سال سرو ۴۵۰۰ ساله) است که با هشت اتاق کاه‌گلی ظرفیت اقامت برای ۲۲ نفر را در محیطی کاملاً سنتی فراهم کرده است.

مجموعه اقامتگاه سرو کهن، موزه کوچک مردم‌شناسی و ابزار و ادوات قدیمی ابرکوه است و امکان پخت نان محلی در تنورهای گلی با شعله هیزم، طبخ غذای سنتی و آش‌های محلی بر روی اجاق و آتش را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. با ورود به محوطه این اقامتگاه یک خانه خشتی قدیمی را مشاهده می‌کنید که بر دیوارهای نمای بیرونی آن چراغ‌های نفتی و سبدهای دست‌باف روستاییان آویخته و کناره‌های دیوارها با کوزه‌هایی سفالی و اشیاء سنتی تزئین شده است.

 

پایان پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول