اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افتتاح ۵۰ نوروزگاه در مبادی ورودی شهرهای مازندران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از استقرار بیش از ۵۰ نوروزگاه در ورودی شهرهای مازندران خبر داد و گفت: با برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در مبادی ورودی شهرهای مازندران در صدد هستیم تا آنها را به کانون انتشار فرهنگ مازندران تبدیل و از جلوه‌های فرهنگی دیار علویان صیانت کنیم.

افتتاح ۵۰ نوروزگاه در مبادی ورودی شهرهای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، روح‌الله سلگی ظهر امروز در آئین افتتاح همزمان نوروزگاه‌های مازندران، نوروز را فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ غنی دیار علویان دانست و اظهار کرد: همه هنرمندان، دلسوزان و علاقمندان به دیار کهن مازندران را دعوت می‌کنیم که کمک کنند نوروز را به فرصتی برای بازخوانی آداب و رسوم کهن دیار کهن طبرستان تبدیل کنیم.

وی با یادآوری برخی از زوایای فرهنگی مازندران افزود: موسیقی اصیل کتولی و امیری و گویش زیبا و دلنشین این دیار در حال فراموشی است، باید صنایع دستی لاک تراشی، جاجیم بافی، چنته و...را از بوته فراموشی در بیاوریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با تاکید بر لزوم معرفی آثار فرهنگی و هنری دیار علویان افزود: نوروز بعنوان تبلور شادی و تحول طبیعت و روح آدمی، فرصتی برای ایجاد نشاط در سرزمین علویان است.

سلگی از استقرار بیش از ۵۰ نوروزگاه در ورودی شهرهای مازندران خبر داد و افزود: با برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در مبادی ورودی شهرهای مازندران در صدد هستیم تا آنها را به کانون انتشار فرهنگ مازندران تبدیل و از جلوه‌های فرهنگی دیار علویان صیانت کنیم.

وی با اشاره به تلاش مذبوحانه معاندان در ایجاد گسست نسلی خاطرنشان کرد: بدخواهان به دنبال انقطاع نسل جوان از ریشه‌های غنی تاریخی و دینی در مازندران هستند‌.

‏سلگی یادآور شد: باید با بهره‌گیری از ابزار هنر و تصویرگری شاخصه های بالندگی مردم مازندران تاریخ این دیار را برجسته سازیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۱/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول