اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام سوری: هتک حرمت سربازان اوکراینی به قرآن کریم، نشان از افراط‌گرایی آن‌هاست

مدیرکل اداره اوقاف دمشق هتک حرمت سربازان اوکراینی به قرآن کریم را نشان از افراط‌گرایی آنان دانست و تصریح کرد که آمریکا و غرب مرتکب تروریسم علیه اسلام شده‌اند.

مقام سوری: هتک حرمت سربازان اوکراینی به قرآن کریم، نشان از افراط‌گرایی آن‌هاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خضر شحرور» مدیرکل اداره اوقاف دمشق، در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» ضمن اشاره به تروریسم غربی‌ها علیه دین اسلام، تصریح کرد که مشاهده صحنه‌های مربوط به هتک حرمت قرآن کریم توسط سربازان اوکراینی دل انسان را می‌لرزاند و افراط‌گرایی آنان را آشکار می‌کند.

مدیرکل اداره اوقاف دمشق در این باره تاکید کرد: آمریکا و غرب علیه اسلام مرتکب تروریسم شدند. آن‌ها کسانی را آوردند و لباس اسلام به تن آن‌ها پوشاندند؛ همان‌هایی که انسان‌های بی‌گناه را کشتند، شکمشان را باز و سرشان را از تن جدا می‌کردند. غربی‌ها این نیروهای خود را از منطقه‌ای به منطقه دیگر منتقل می‌کردند، آن‌ها همان کسانی هستند که در سوریه مردم را کشتند. آن‌ها همان کسانی هستند که به لیبی برده شدند تا مردم آنجا را بکشند. آن‌ها همان کسانی هستند که غربی‌ها به اوکراین بردند تا علیه روسیه بجنگند.

شحرور در ادامه گفت: پس از جنایات بزرگ ضدبشری که غرب در سوریه و جهان اسلام ما مرتکب شد، حالا باید وضعیت پیش‌روی همه ما روشن شده باشد. غربی‌ها از طریق اتاق‌های اطلاعاتی خود، کشور ما و زیرساخت‌های آن را ویران کردند؛ آن‌ها خون سوری‌ها را ریختند و با محاصره اقتصادی آن‌ها را فقیر کردند.

وی افزود: من از آنچه در این صحنه‌ها دیدم، احساس درد کردم؛ دردی که خشم و نفرت را برمی‌انگیزد و تأیید می‌کند که این مردم تمایلی به گفت‌وگوی بین تمدن‌ها ندارند، بلکه شاهد برخورد تمدن‌ها هستند. این اقدامات دنیا را به سمت جنگ مذهبی جدید می‌کشاند، جنگی که با پوشش فرقه‌گرایی به راه خواهد افتاد.

شحرور خاطرنشان کرد: این صحنه‌ها بسیار دردناک و مایه رنج هر مسلمانی بود. فقط کسی که عقل و اخلاقش را از دست داده باشد، چنین چیزی را می‌پذیرد. این [سربازان اوکراینی] دشمنان انسانیت و فضیلت هستند و لیاقت این را ندارند که مدعی انسانیت و تمدن باشند.

مدیر اوقاف دمشق گفت: غرب در حرکتش به تبعیت از آمریکا اخلاق و احترام حتی به کتاب مقدس خود را هم [قبل از قرآن] از دست داده است؛ ما از این اقدامات تعجب نمی‌کنیم، زیرا آن‌ها حتی فضیلت و اخلاقیات دین خود را هم از دست داده‌اند. غربی‌ها اکنون همجنس‌گرایی را قانون می‌کنند که این خلاف اخلاق و آداب و مذاهب است.

طی روزهای گذشته ویدئوهایی از مناطق درگیری‌های اوکراین در صفحات مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد تعدادی از نظامیان اوکراینی در اقدامی موهن و شنیع صفحات قرآن کریم را پاره کرده و آتش می‌زنند. این امر موجب واکنش‌های بسیاری در جهان اسلام شد.

«رمضان قدیروف» رئیس‌ جمهوری خودمختار چچن با انتشار ویدئویی در واکنش به این اقدام خطاب به سربازان اوکراینی گفت: «این فاشیسم و ​​شیطان‌پرستی واقعی در شماست. اگر حداقل یک چچن یا یک مسلمان در آن نزدیکی بود، چگونه جرأت می‌کردید به قرآن کریم دست بزنید؟ اگر مشابه همین عمل با ملت و فرهنگ و مذهب کشور شما انجام می‌شد، دیگر جرأت انجام این عمل کفرآمیز را نداشتید. من از هیچ تلاش و امکاناتی برای یافتن و مجازات عاملان دریغ نمی‌کنم و از خداوند متعال می‌خواهم من را یاری کند».

«سعد الفقی» از علمای الازهر مصر در این خصوص به شبکه روسیا الیوم گفته بود که اسلام هرگونه اهانت به کتب مقدس همچون تورات، انجیل و قرآن را ممنوع می‌داند. او تأکید کرد: «اهانت و پاره کردن کتاب‌های مقدس بر خلاف قوانین بین‌المللی است. حداقل کاری که دولت اوکراین باید انجام دهد، عذرخواهی از همه مسلمانان جهان به خاطر این جنایت است. این گونه اقدامات احمقانه موجب فتنه‌انگیزی میان پیروان ادیان و مذاهب می‌شود».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول