اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

آماده‌باش نیروهای حفاظتی و جنگلبانی در تعطیلات نوروزی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور از آماده‌باش کامل نیروهای حفاظتی و جنگلبان در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.

آماده‌باش نیروهای حفاظتی و جنگلبانی در تعطیلات نوروزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس،سرهنگ رضا اکبری فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور گفت:در تعطیلات نوروزی بیش از ۱۰۰۰ واحد گشت خودرویی، موتوری و پیاده مسئولیت حراست و پاسداری از عرصه‌های منابع طبیعی را برعهده دارند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در ادامه گفت: خط ارتباطی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ به‌صورت شبانه روزی پاسخگوی دریافت گزارش‌های مردمی است و دوستداران منابع طبیعی هرگونه آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع و یا هرگونه تخریب و تصرف منابع طبیعی از سوی  افراد سودجو را می‌توانند به این سامانه اعلام کنند.

وی با بیان اینکه برخی افراد فرصت‌طلب از تعطیلات نوروزی استفاده می‌کنند و به تخریب و تصرف منابع طبیعی دست می‌زنند، هشدار داد: با هماهنگی انجام شده با مقامات قضایی با متصرفان منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب در ایام  تعطیلات نوروزی به‌شدت برخورد می‌شود و این دسته افراد به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

اکبری به مردم توصیه کرد: از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع، پرتاپ ته سیگار، چوب کبریت و اشیایی مانند شیشه و قوطی فلزی که در تابش نور خورشید باعث ایجاد حریق در جنگل‌ها و مراتع می‌شوند خودداری کنند و از شکستن شاخه درختان و آسیب به محیط‌طبیعی پرهیز کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی اکبری اظهار امیدواری کرد: با مشارکت مردم و همیاران و دوستداران طبیعت شاهد شکوفایی ایرانی سرسبز و قوی باشیم. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول