اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تظاهرات هزاران نفر در واشنگتن علیه ماشین جنگی آمریکا

هزاران معترض با حضور در خیابان‌های واشنگتن از دولت آمریکا خواستند که از نظامیگری و استفاده از تحریم‌ها علیه کشورهای دیگر دست بردارد.

تظاهرات هزاران نفر در واشنگتن علیه ماشین جنگی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران معترض روز یکشنبه به خیابان‌های «واشنگتن» آمدند و از آمریکا خواستند که از نظامیگری و استفاده از تحریم‌ها علیه کشورهای دیگر دست بردارد.

به نوشته روزنامه «مورنینگ استار» این تظاهرات در بیستمین سالگرد حمله آمریکا به عراق صورت گرفت. در سال ۲۰۰۳ نیز   ۱۱ میلیون نفر در سراسر ایالات متحده علیه جنگی تظاهرات کردند که بر اساس برخی برآوردها منجر به کشته شدن بیش از سه میلیون عراقی شد. آمریکا و متحدانش برای توجیه جنگ مدعی استفاده عراق از سلاح های کشتار جمعی بودند، اما این ادعا بعدها رد شد.

 به نوشته مورنینگ استار، تظاهرکنندگان خواستار  پایان دادن به هزینه‌های هنگفت آمریکا برای جنگ نیابتی با روسیه در اوکراین، کنار گذاشتن نظامی‌گریی و تحریم‌ها علیه کشورهایی مانند سوریه و توقف کمک‌های گسترده آمریکا به رژیم آپارتاید اسرائیل شدند. تظاهرکنندگان همچنین جنگ سرد جدید با چین را محکوم کردند.

سازمان دهندگان این تظاهرات گفتند که هدف از برپایی این تجمع مردمی هشدار دادن در مورد تهدید «جنگ جهانی» و تاثیری است که ادامه نظامی‌گری ایالات متحده در داخل و همچنین سراسر جهان دارد.

یکی از تظاهرکنندگان گفت: «ما یاد و خاطره افرادی را که در جنگ‌های آمریکا از افغانستان گرفته تا عراق، سومالی، فلسطین و یمن جان خود را از دست داده‌اند گرامی می‌داریم و از مقامات آمریکایی می‌خواهیم  کمک مالی به جنگ‌های بی‌پایان را متوقف کنند.»

معترضان همچنین نقش رسانه‌های آمریکا از جمله روزنامه «واشنگتن پست» را در ترویج «ماشین جنگی آمریکا»  مورد انتقاد قرار دادند. یکی از روزنامه نگاران حاضر در این تظاهرات در مقابل دفاتر روزنامه واشنگتن پست گفت: «چه جنگ در خارج از کشور باشد و چه جنگ در داخل، می‌توانید روی واشنگتن پست به عنوان دروغگو و جنگ افروز حساب کنید.»

«برایان بکر» مسئول «ائتلاف ضد جنگ» در آمریکا، روزنامه واشنگتن پست را به عنوان  اتاق پژواک برای ماشین جنگ نئومحافظه‌کاران توصیف کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول