اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

استرالیا تحریم‌های ضد ایرانی جدید اعمال کرد

دولت استرالیا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در حمایت از اغتشاشات اخیر و همچنین به بهانه ادعای ارائه پهپاد از سوی ایران به روسیه خبر داد.

استرالیا تحریم‌های ضد ایرانی جدید اعمال کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت فدرال استرالیا در دور چهارم تحریم‌های ضد ایرانی دوشنبه (۲۰ مارس، ۲۹ اسفند) اعلام کرد تحریم‌های مالی هدفمند به سبک ماگنیتسکی و ممنونعیت سفر را علیه ۱۴ فرد دیگر و همچنین تحریم‌های مالی علیه ۱۴ نهاد ایرانی مسئول «نقض حقوق بشر» در ایران اعمال می‌کند. 

پنی وانگ وزیر خارجه استرالیا در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت «چهار عضو پلیس اخلاقی» ایران که به ادعای او در ارتباط با «بازداشت» مهسا امینی و «بدرفتاری» با او مسئول بودند، جزو افرادی هستند که هدف تحریم قرار گرفتند. 

به گزارش ای‌بی‌سی، همچنین تحریم‌هایی علیه ۱۳ فرد و یک نهاد اعمال شده که دولت استرالیا مدعی است در ساخت و تامین پهپاد به روسیه مشارکت دارند. 

در حالی که بارها ادعای ارائه پهپاد از سوی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین رد شده، وزیر خارجه استرالیا مدعی شد «این فهرست نشان می‌دهد عواقبی متوجه کسانی خواهد بود که از روسیه حمایت می‌کنند». وی در ادامه با گرفتن ژست انسان‌دوستانه گفت: استرالیا در کنار مردم ایران و مردم اوکراین است. 

استرالیا از کشورهای متحد آمریکا اواسط بهمن هم در حمایت از آشوبگران و طرح ادعای کمک پهپادی ایران به روسیه، شماری از مقامات ارشد ایران و بنیاد تعاون بسیج را تحریم کرده بود.

به گزارش گاردین، تحریم‌های مذکور ممنوعیت سفر به استرالیا و مسدود شدن دارایی‌های ۱۶ نفر از جمله «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و شماری از مقامات ارشد نیروی مقاومت بسیج و بنیاد تعاون بسیج را شامل می‌شد.

چندی قبل وزارت خارجه ایران سفیر استرالیا در  تهران را  به دلیل دخالت دولت این کشور در امور داخلی ایران و اتخاذ معیارهای دوگانه، به وزارت خارجه ایران فراخوانده بود.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه  ایران هم در توییتی به وضعیت پناهجویان در زندان‌های استرالیا اشاره کرد و نوشت: «استمرار مرگ‌های زنجیره‌ای پناهجویان و مرگ ۵۰۰ بومی در زندان‌های استرالیا ممکن است تنها نوک کوه یخ نقض حقوق بشر در آنجا باشد.  آیا جامعه بین‌المللی کانبرا را پاسخگو خواهد کرد؟ استاندارد دوگانه!»

 سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از آن هم  به تحریم‌های استرالیا علیه ایران واکنش نشان داده و در این‌ خصوص اعلام کرد: «اقدام جدید ضدایرانی استرالیا در حالی صورت گرفته که دولت این کشور سال‌هاست به طور سازمان یافته حقوق اولیه بومیان استرالیا، زندانیان و پناهجویان را نقض کرده و همچنین به عناصری از گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب ضدایرانی پناه داده است».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول