اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۸۰درصد از زمین و تجهیزات شهربازی های گلستان استاندارد لازم را ندارند

مدیرکل استاندارد گلستان گفت: با نظارت و بازرسی های انجام شده حدود ۸۰ درصد زمین و تجهیزات بازی پارک های گلستان استاندارد لازم را ندارند.

۸۰درصد از زمین و تجهیزات شهربازی های گلستان استاندارد لازم را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سیدمهدی حسینی در نشست خبری با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: چهار محور استانداردسازی و تدوین، اندازه شناسی، تایید صلاحیت آزمایشگاه های همکار و ارزیابی انطباق در سطح استان توسط اداره کل استاندارد مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد‌.

وی تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد تنها دستگاه نظارتی عالیه بوده که زیرنظر مستقیم رئیس جمهور مدیریت می شود و به عنوان یک دستگاه مستقل و قانون ۶۰ ماده ای جامع و کامل می تواند در حوزه نظارت و بازرسی ورود کرده و پرونده های تخلف را تععین تکلیف و به عنوان یک ضابط واحدهای صنفی متخلف را پلمپ کند.

مدیرکل استاندارد گلستان خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در سازمان ملی استاندارد رخ داده و اداره کل استاندارد گلستان توانسته در این مدت اقدامات مهم، مفید و بازدارنده ای در راستای ایمنی و سلامت مردم عزیز انجام دهد.کلیه فعالیت های ابلاغی به اداره استاندارد استان تا پایان بهمن ماه امسال بصورت ۱۰۰ درصد انجام شده و در بیشتر حوزه های فعالیت رشد بیش از ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

وی در حوزه برنامه ابلاغی نازل های سوخت استان گلستان ادامه داد: برنامه ابلاغی سازمان ملی استاندارد کشور در حوزه بازرسی از نازل های سوخت استان گلستان، تعداد یکهزارو ۲۷۸ مورد بوده که برای نخستین بار از تمامی نازل های سوخت در تمامی شهرستان های استان انجام شده و در این راستا تا پایان بهمن ماه یکهزارو ۳۰۰ مورد بازرسی انجام شده است. همچنین برنامه ابلاغی در حوزه ترازوها چهارهزارو ۳۲۲ مورد بوده که در همین مدت بیش از پنج هزار ترازو مورد تست و آزمون قرار گرفت.

حسینی گفت: تعداد ۸۵۰ نازل سوخت در استان گلستان فعال بوده که در بازرسی های انجام ۱۰ درصد انها دارای مشکل بودند.این نازل ها از چرخه توزیع سوخت خارج می شوند و بعد از اصلاح به چرخه برمی گردند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه حوزه نظارت و بازرسی اداره کل استاندارد از بازار، واحدهای تولیدی، خدماتی و غیره جزو مطالبات مردم بوده و اداره کل استاندارد با هیچ فرد، واحد تولیدی، صنفی و غیره  با هدف حفظ حقوق، سلامت، امنیت و ایمنی مردم تعارف و مماشات ندارد.

مدیرکل استاندارد گلستان ابراز کرد: طبق ماده ۱۷ قانون سازمان ملی استاندارد هرکالا و محصولی که با بهداشت،ایمنی و سلامت مردم سروکار داشته ، اداره استاندارد موظف به ورود بوده و باید به لحاظ داشتن استاندارد و الزامات لازم مورد آزمون، تست و نمونه گیری قرار گیرد.

وی درخصوص نظارت و بازرسی از واحدهای خدماتی یاداور شد: در سال گذشته برای نخستین بار واحدهای خدماتی مانند هتل ها، هتل اپارتمان، مدارس دولتی و غیردولتی مقطع ابتدایی، سالن های ورزشی، دفاتر پیشخوان، سالن های ورزشی و غیره مورد ارزیابی قرار گرفت تا آیتم های موردنظر در ارائه خدمت به مردم را داشته باشند.

حسینی خاطرنشان کرد:یکی از مواردی که اداره کل استاندارد مورد نظارت و بازرسی قرار می دهد آسانسورها و زمین و تجهیزات بازی پارک های سراسر استان است‌. در بازرسی های انجام شده از زمین و تجهیزات بازی در پارک ها، حدود ۸۰ درصد آنها استاندارد لازم را نداشتند و به شهرداریهای مربوطه بمدت یک هفته برای استاندارد سازی و یا جمع اوری این تجهیزات اخطار صادر شد. تعداد هزار گواهی تایید استاندارد لازم برای یکهزار اسانسور در سطح استان صادر شده و در فروردین  امسال در راستای طرح عیدانه تمامی اسانسورهای دستگاه های اجرایی، مراکز درمانی و اسانسور عمومی مورد نظارت، بازرسی و آزمون قرار می گیرند تا از سلامت انها اطمینان حاصل شود.

وی گفت: تعداد ۱۵ پروانه حلال برای محصولات استان گلستان صادر شده و ۲۰ محصول و کالای استان نیز در شرف اخذ و دریافت اینروانه هستند.

مدیرکل استاندارد گلستان بیان کرد: در۲۶  بازرسی های انجام شده از واحدهای صنفی زرگری ها، عیارسنجی طلاها مورد تست و آزمون قرار گرفت که در این رابطه ۱۹ مورد تایید و برای هفت مورد پرونده تشکیل و حدود ۴۰۰ گرم طلای غیراستاندارد تخریب شد.

وی درخصوص اجرای  طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد  ابراز کرد: این طرح با هدف نظارت عالی و ارزیابی کیفیت کالا و خدمات در راستای صیانت از سلامت و ایمنی مردم توسط سازمان ملی استاندارد از ۱۵ اسفندماه امسال تا ۱۵ فروردین سال اینده اجرا می شود‌.

حسینی گفت: در این طرح بسترهای لازم برای آرامش خاطر و اطمینان مردم و استفاده کنندگان از کیفیت خدمات در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان فراهم می شود. خلق مشارکت های بین دستگاهی و هم افزایی در جهت ارائه خدمات بی منت یکی از اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول