اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

النجباء: خشم ما از ترور حاج‌قاسم جوش‌وخروش گذرا نیست

سخنگوی جنبش «النجباء» در عراق با تأکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبه پارلمان این کشور درباره خروج نیروهای بیگانه، گفت «خشم ما از ترور حاج قاسم و ابومهدی یک جوش و خروش گذرا نیست که به سادگی فراموش شود».

النجباء: خشم ما از ترور حاج‌قاسم جوش‌وخروش گذرا نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نصر الشمری» سخنگوی جنبش «النجباء» در عراق در گفت‌وگویی تلویزیونی، رسیدگی به پرونده ترور فرماندهان مقاومت را تکلیفی تاریخی برای کلیه مسئولان عراقی دانست.

بنابر گزارش وبگاه النجباء، سخنگوی این جنبش گفت: «جنبش النجباء نه وارد پارلمان و دولت شده و نه حتی بخشی از چارچوب هماهنگی احزاب شیعی است؛ ما فقط در کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت حضور داریم؛ اما در قبال این پرونده، موضعی ثابت داشته و هرگز آن را تغییر نخواهیم داد، حتی اگر تنها بمانیم. خشم ما از ترور حاج‌ قاسم و ابومهدی، یک جوش‌وخروش گذرا نیست که به‌ سادگی فراموش شود».

نصر الشمری در ادامه با اشاره به شواهدی مبنی بر دست داشتن برخی عناصر دستگاه اطلاعاتی عراق در جنایت فرودگاه بغداد، ادامه داد: «یک افسر امنیتی ماه‌ها قبل از ترور، از برنامه‌ریزی برای آن خبر داد که او را منتقل و از صحنه محو کردند. همه می‌دانند که مصطفی الکاظمی در این عملیات تروریستی نقش یا مشارکت داشته و این سؤال مطرح است که آیا رسیدن وی به نخست‌وزیری، پاداش بود یا به‌منظور سرپوش گذاشتن بر پرونده؟ به‌مرور زمان، دست داشتن خیلی‌ها در ماجرای ترور برملا خواهد شد».

وی ضمن بیان این که «هنگام شهادت، پرونده مذاکرات با عربستان در کیف سردار سلیمانی بوده»، خاطرنشان کرد: «چه‌بسا از مهم‌ترین دلایل شتاب بخشیدن به این ترور، موضوع مذاکره با عربستان بود که با میانجی‌گری عادل عبدالمهدی جریان داشت و الکاظمی هم در رایزنی‌ها به او کمک می‌کرد. عبدالمهدی بود که از چینی‌ها خواست برای آرامش منطقه در ترمیم روابط ریاض ـ تهران نقش ایفا کنند».

معاون دبیرکل النجباء در پایان این مصاحبه با انتقاد شدید از فقدان تحرک سیاسی لازم برای اخراج اشغالگران از خاک عراق، تصریح کرد: «مصوبه پارلمان نیاز به گام عملی دولت دارد که متأسفانه دولت‌های مختلف، یکی پس از دیگری، گوش ما را با حرف پر کرده‌اند».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول