اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

رئیسی: پالایشگاه آبادان نمونه بارز «ما می‌توانیم» است/ 1401، سال رشد اقتصادی و افزایش تولید و سرمایه‌گذاری بود

رئیس جمهور گفت: امروز پالایشگاه آبادان جلوه ارزشمندی از ما می‌توانیم و ما می‌خواهیم است که موجب اشتغال برای هفت هزار نفر بطور مستقیم شده است.

رئیسی: پالایشگاه آبادان نمونه بارز «ما می‌توانیم» است/ 1401، سال رشد اقتصادی و افزایش تولید و سرمایه‌گذاری بود

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور امروز در آیین بهره برداری از پتروپالایشگاه آبادان اظهار کرد: امروز ما در پتروپالایشگاه آبادان در حالی حضور داریم که جلوه ارزشمندی از ما می‌توانیم و ما میدانیم مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه پالایشگاه آبادان نمونه بارز ما می‌توانیم است، افزود: در ورودی یک احداث ۱۰۰ درصد ایرانی و یک سازه که توسط کارشناسان خارجی در سال‌ها قبل ساخته می‌شود مشاهده می‌شود که باعث افتخار و غرور است.

رییس جمهور گفت: این یک کار جهادی و رکورد در وزارت نفت است که باید تداوم یابد. این پالایشگاه موجب اشتغال برای هفت هزار نفر بطور مستقیم و ۱۵ هزار نفر بصورت غیرمستقیم شده است.

وی ادامه داد: این پالایشگاه مانع خام فروشی که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود، می‌شود. اینکه چهار میلیون لیتر به میزان بنزین کشور و پنج میلیون لیتر به گازوئیل کشور اضافه شود جای افتخار دارد.

سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: این پروژه برای مردم ما پیام امیدواری و برای دشمنان و برای کسانی که نمیتوانید را به ما القا کردند پیام دارد، که با تکیه با توان داخلی به دانش لازم رسیده‌ایم.

وی بیان کرد: گروه نفت امسال در رشد اقتصادی ۱۵ درصد سهم داشته است.

شاهد رشد اقتصادی ۴ درصدی هستیم

رئیس جمهور ضمن اشاره به روند رشد اقتصادی کشور عنوان کرد: امروزه رشد اقتصادی کشور به لطف خدای متعال، برخلاف دهه‌ی گذشته که متاسفانه در حوزه اقتصادی، دهه‌ی مشکل‌داری بوده است شاهد رشد اقتصادی ۴ درصدی است. 

وی با تاکید بر نیاز به تلاش جهت رساندن رشد اقتصادی دیگر بخش‌ها به حد مطلوب افزود: رشد اقتصادی، رشد تولید و رشد سرمایه در نفت پانزده درصد است و در آب و برق نیز این رشد، درصد بالایی را شامل می‌شود. 

رئیسی با بیان اینکه ظرفیت گسترده‌ای در کشور وجود دارد عنوان کرد: باید از ظرفیت‌ها استفاده شود و زمینه برای جوانان عزیز و برومند ما که آماده‌ی کار هستند فراهم شود. 

رئیس جمهور در رابطه با مسوولیت‌های اجتماعی عنوان کرد: خوزستان سرزمین مقاومت در برابر دشمن است. ما به خوزستان مدیون هستیم و دینمان را باید با خدمت‌گذاری به مردم ادا کنیم. 

وی افزود: همه‌ی بخش‌ها، همه‌ی وزارت‌خانه‌ها و مدیران محترم بدانند هر کاری که برای مردم خوزستان انجام می‌شود جزو وظایف ما می‌باشد؛ برخی از این وظایف باید در گذشته انجام میشد و عقب ماندگی وجود دارد. 

رئیسی ضمن تاکید بر اهمیت مسوولیت‌های اجتماعی نسبت به جوانان خوزستان، بیان کرد: یکی از اقدامات موثر پالایشگاه آبادان این بود که هفت هزار اشتغال مستقیم و پانزده هزار اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرد که کار بزرگی است. 

وی افزود: امروزه شاهد ظرفیت تولید ۲۱۰ هزار بشکه نفت در این پالایشگاه هستیم که در اینجا به فراورده‌های مورد نیاز کشور تبدیل می‌شود و زمینه را برای صادرات فراهم می‌کند. 

رئیس جمهور در تبیین اثرات این پروژه که در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: آنچه مسلم است این است که این حرکت هم جلوه‌ی تولید و افزایش تولید و جلوگیری از خام فروشی را در پی خواهد داشت و هم جلوه‌ کار تولید دانش بنیان و اشتغال‌زایی را به نمایش خواهد گذاشت. 

دوران خام‌فروشی در حال گذر است

وی افزود: دوران خام فروشی در حال گذر است و به وارد تبدیل نفت به فراورده شده‌ایم. همچنین بنده به وزیر نفت نیز تاکید کردم که در کنار مدیریت تولید، مدیریت مصرف را نیز فعال کنیم. ما ۷/۷ درصد افزایش سرمایه‌گذاری داشتیم اما با این وجود اگر مدیریت مصرف نداشته باشیم با مشکل مواجه می‌شویم.

رئیس جمهور در رابطه با مشکلات و معضلات خوزستان و رسیدگی به آن‌ها عنوان کرد: در مسئله آب و فاضلاب در برخی شهرهای استان نواقصی وجود دارد که استاندار خوزستان به آن اشاره کردند و هر چه سریع‌تر باید به آن‌ها رسیدگی شود تا ان‌شالله هرچه زودتر مرتفع شوند. 

وی ضمن تاکید بر لزوم رسیدگی به جوانان افزود: ازدواج، اشتغال و مسکن از مشکلات جوانان است؛ جوانی که توانست ازدواج کند، شغل محترمانه‌ و مسکنی به عنوان سرپناه داشته باشد به آرامش می‌رسد. 

رییسی با یادآوری و مرور مجاهدت‌های مردم خوزستان و به ویژه آبادان و خرمشهر در دفاع مقدس گفت: امنیتی که در حال حاضر داریم مرهون نیروهای مسلح و انتظامی و ارتش و سپاه و مرزبانی و همچنین هوشیاری مردم است. 

وی افزود: دشمن درصدد لشکرسازی است و به تعبیر حاج قاسم، می‌خواهد از حرم جمهوری اسلامی ایران برای خودش نیرو بگیرد و زمینه‌هایی را برای سواستفاده پیدا کند اما ما نباید اجازه بدهیم. 

رئیس جمهور عنوان کرد: یکی از زمینه‌های سواستفاده دشمنان، همین مشکلات است و مانند مگس‌هایی هستند که بر زخم‌ها می‌نشینند اما هر کجا که به این زخم‌ها توجه شده روحیه‌ی نشاط جریان پیدا کرده است. 

وی افزود: این صفا و نشاطی که در مردم خوزستان هست و این امنیتی که در این استان وجود دارد نیاز به کار و تلاش مضاعف دارد و مدیران محترم خوزستان باید کار مضاعف انجام دهند. 

در رفتار جهادی باید دشمن را مقابل چشم دید

رئیسی خطاب به مدیران خوزستان گفت: آقایان مدیر، در کار جهادی نمی‌توان آرام حرکت کرد؛ در رفتار جهادی باید دشمن را مقابل چشم دید. 

وی با بیان اینکه همگامی مردم با دولت دشمن را ترساند و تحریم را به آشوب تبدیل کردند افزود: دشمن، جنگ ترکیبی راه انداخته که ما با تلاش و اراده‌ی خود با آن مبارزه کردیم، در این یک سال و چند ماه گذشته با تلاش مردم بسیاری از آن کارهایی که گفتند نمی‌شود شد و ما متوقف نمی‌شویم و در شرایط تحریم و تهدید پروژه پالایشگاه آبادان را داشتیم.

رئیس جمهور ضمن اشاره به مسئله اشتغال و تاکید بر مشکل مسکن در خوزستان بیان کرد: آقای استاندار همچنان مسئله‌ی اشتغال برای همه را در دستورکار داشته باشد. اینکه اشتغال‌زایی و فعال کردن اقتصاد را از روستاها آغاز کردید اقدام خوبی است اما مسئله اشتغال بسیار مهم است. 

وی با یادآوری کم‌کاری‌ها دوره‌های قبل در ساخت  مسکن افزود: مسئله مسکن نیز از دغدغه‌های مردم و وعده‌های ما بوده و از مصوبات قانون می‌باشد و نیاز کشور است کما اینکه اگر حجم معینی مسکن ساخته نشود با عقب ماندگی مواجه خواهیم شد. مسئله اشتغال و مسکن نیز در سال ۱۴۰۲ ‌با جدیت پیگیری می‌شود تا جوان خوزستانی تحصیلکرده ما احساس بیکاری نکند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول