اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

فرهنگیان چشم‌انتظار حقوق اسفند/ اختلاف سازمان برنامه و بودجه و آموزش و پرورش در محاسبه حقوق معلمان

تعداد زیادی از فرهنگیان در تماس با خبرگزاری فارس نسبت به عدم واریز حقوق‌شان گلایه کردند و خواستار پیگیری رسانه‌ای شدند؛ پیگیری‌ خبرنگار فارس حاکی از است که این تأخیر به دلیل اختلاف سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش در محاسبه حقوق معلمان است.

فرهنگیان چشم‌انتظار حقوق اسفند/ اختلاف سازمان برنامه و بودجه و آموزش و پرورش در محاسبه حقوق معلمان

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، امروز، آخرین روز اسفند است و همه مهیای آمدن فصل بهار می‌شوند اما در این میان هنوز حقوق یک میلیون فرهنگی در آموزش و پرورش هنوز پرداخت نشده است. تعداد زیادی از فرهنگیان در تماس با خبرگزاری فارس نسبت به عدم واریز حقوق‌شان گلایه کردند و خواستار پیگیری رسانه‌ای شدند. 

یکی از معلمان استان گیلان که سابقه 23 سال فعالت دارد به خبرنگار فارس گفت: همه ادارات حقوق اسفند را زودتر می‌دهند و کارمندان‌شان حتی از مرخصی‌های باقیمانده سال استفاده می‌کنند و چند روز آخر را سر کار نمی‌روند اما ما تا آخرین روز کاری، سرکار رفتیم و امروز که 29 اسفند است، خبری از پرداخت حقوق‌مان نیست.

وی با بیان اینکه نسبت به رسانه‌ای کردن مطالبات‌ حقوقی‌مان گلایه‌مند هستیم، افزود: واقعیتش این است که خیلی برای فرهنگیان ناامید کننده است که باید برای دریافت حقوق‌شان فریاد بزنند؛ همه ادارات حقوقشان را دریافت کردند اما فرهنگیان باید در رسانه‌ها منتظر خبر پرداخت حقوقشان باشد.

این معلم همچنین از اطلاع‌رسانی‌های غلط نیز گلایه کرد و ادامه داد: ما از مسؤولان آموزش و پرورش توقع داریم که آنها به ما اطلاع‌رسانی کنند نه اینکه اخبار پرداخت حقوق در کانال‌های مختلف پخش شود و صحت هم نداشته باشد. 

خبرنگار فارس پیگیر این موضوع از طریق وزارت آموزش و پرورش شده است و شنیده‌های موثق حاکی از اختلاف بین سازمان برنامه و بودجه و آموزش و پرورش بر سر پرداخت اعتبارات احکام قطعی رتبه‌بندی معلمان است. احکام اولیه همان رتبه یک است که به همه معلمان مشمول داده شد و احکام قطعی، رتبه‌ای است که بعد از بررسی شاخص‌ها و سنجه‌ها توسط ارزیابان حرفه‌ای و هیأت ممیزی صادر شده است.

یک منبع آگاه در وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار فارس گفت: سازمان برنامه و بودجه خواستار لغو احکام قطعی و پرداخت حقوق معلمان است که آموزش و پرورش درخواست داشت این احکام پرداخت شود.

وی با بیان اینکه هنوز از اعتبار 38 هزار میلیارد تومان رتبه‌بندی باقی مانده است، گفت: سازمان برنامه و بودجه هنوز مابقی اعتبار رتبه‌بندی را پرداخت نکرده است.

به گزارش فارس،  علی احمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه نیز عنوان کرده است که « مشکل قانونی این است که آموزش و پرورش بالاتر از سقف قانون بودجه سال ۱۴۰۱ درخواست دارد که خزانه نمی‌تواند اقدام کند».

 پیگیری‌های خبرنگار فارس حاکیست که حقوق اسفند معلمان امروز با همان احکام اولیه رتبه‌بندی پرداخت می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول