اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

دعوت یونسکو از ایران برای حضور در کنفرانس آب ملل متحد/ تجربه مناسب ایران در تامین آب شرب پایدار بهداشتی

دومین کنفرانس آب سازمان ملل متحدد از روز دوم فرودرین در نیویورک شروع به کار می‌کند و از نماینده یونسکو از جمهوری اسلامی ایران برای حضور در این اجلاس دعوت کرده است.

دعوت یونسکو از ایران برای حضور در کنفرانس آب ملل متحد/ تجربه مناسب ایران در تامین آب شرب  پایدار بهداشتی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دومین اجلاس آب ملل متحد در سال 2023 به میزبانی 3 کشور، ایالات متحده، هلند و تاجیکستان از روز دوم تا چهارم فروردین‌ماه به مناسبت روز جهانی آب برگزار می‌شود.

هدف این اجلاس دسترسی مردم جهان به آب سالم و بهداشتی تا سال 2023 است. بر اساس اطلاعات مندرج در گزارش‌های سازمان ملل، سالانه در دنیا به دلیل دسترسی نداشتن به منابع آب شرب بهداشتی جان خود را از دست می‌دهند. از سوی دیگر حدود 4 میلیاردنفر در دنیا هم اکنون با مشکل دسترسی به منابع آبی مواجه هستند.

*دعوت یونسکو از ایران برای حضور در کنفرانس آب سازمان ملل متحد

به گزارش فارس، نماینده یونسکو در مرکز مدیریت آب شهری ذیل سازمان ملل از جمهوری اسلامی ایران دعوت کرده تا به عنوان رئیس شورای حکام آب به عنوان بالاترین مرجع سیاست‌گذاری آب در غرب آسیا در این اجلاس حضور داشته باشد.

به گزارش فارس، هم اکنون 100 درصد از شهرها و 85.6 درصد از جمعیت روستایی کشور به آب شرب پایدار بهداشتی دسترسی دارند و تجربه ایران در این حوزه می‌تواند زمینه حل مسائل مردم جهان و ارتقای رفاه آنان را فراهم کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول