اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

بررسی رزومه مربی جدید تیم ملی/ از کارنامه فنی ناامیدکننده تا استوری‌های عجیب و جنجالی

مربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان کارنامه فنی موفقی ندارد و مشخص نیست بر اساس چه رزومه‌ای انتخاب شده است.

بررسی رزومه مربی جدید تیم ملی/ از کارنامه فنی ناامیدکننده تا استوری‌های عجیب و جنجالی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اولین تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان روز گذشته با حضور کادرفنی جدید آغاز شد و ملی‌پوشان زیرنظر امیر قلعه‌نویی و دستیارانش کار را برای ۲ دیدار دوستانه مقابل روسیه و کنیا آغاز کردند.

هرچند قرار است با اضافه شدن یک دستیار خارجی و یک مربی ایرانی پس از اتمام اردوی اول، ترکیب کادرفنی جدید تیم ملی تکمیل شود اما حضور یکی از بازیکنان اسبق تیم ملی در جمع دستیاران قلعه‌نویی حواشی زیادی ایجاد کرده است.

رحمان رضایی به عنوان یکی از لژیونرها موفق تاریخ فوتبال کشورمان که سابقه خوبی در فوتبال ایتالیا دارد، در شرایطی به عنوان مربی به کادر امیر قلعه‌نویی اضافه شده است که رزومه ناموفقی را در مربیگری از خودش ثبت کرده است.

رضایی ۴۸ ساله علاوه بر بیش از ۵۰ بازی ملی، سابقه کار در تیم‌هایی مثل رایکا بابل، برق نوین فارس، ذوب آهن به عنوان سرمربی و همچنین در راه‌آهن و تراکتور به عنوان دستیار، دارد که اثرگذاری محسوسی در این تیم‌ها از او دیده نشد.

مدافع اسبق و مربی فعلی تیم ملی که در دومین دوره حضور قلعه‌نویی در تراکتور با او همکاری می‌کرد، در آن زمان در تبریز دچار مشکلاتی غیرفوتبالی شد. در زمان سرمربیگری‌اش در ذوب‌آهن نیز یکی از بدترین نتایج تاریخ این باشگاه اصفهانی را در لیگ برتر ثبت کرد و اگر مدیران ذوب‌آهن تصمیم به تغییر وی در پایان نیم فصل نمی‌گرفتند، شاید در پایان فصل این تیم ریشه‌دار به دسته پایین تر سقوط می‌کرد.

شاید یکی از دلایل بیکار ماندن رضایی پس از خداحافظی از ذوب آهن در ۲ فصل اخیر را هم بتوان به ناتوانی او در امور فنی مرتبط دانست زیرا افراد بسیاری از برخی ارتباطاتِ خاص لژیونر اسبق اطلاع دارند و عجیب است که رضایی با وجود چنین ارتباطاتی بیکار مانده است.

از طرفی این مربی که همگان خاطره درگیری‌اش با علی بداوی در بازی ایران مقابل عمان (جام ملت‌های ۲۰۰۴) را به خاطر دارند، در روزهای ابتدایی اغتشاشات کشور با انتشار یک استوری عجیب نشان داد التزام و تعهدی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارد.

در چنین شرایطی باید دید آیا چنین فردی با این سابقه و این میزان تعهد به کشور حاضر است خالصانه برای اعتلای پرچم جمهوری اسلامی در قامت مربی تیم ملی فوتبال تلاش کند؟ فردی که پس از حذف تیم ملی از جام جهانی ۲۰۲۲ در شرایطی که هیچگاه قبل از آغاز این رقابت‌ها حمایتی از شاگردان کارلوس کی‌روش نداشت، با انتشار یک استوری علیه مرد پرتغالی او را به تبانی با انگلیسی‌ها متهم کرد!

با این شرایط انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی توجیه قانع‌کننده‌ای برای انتخاب رضایی داشته باشند زیرا علاوه بر مسائل فنی، به نظر می‌رسد نمی‌توان او را فردی دانست که تمام تلاشش را برای موفقیت پرچم سه رنگ ایران به کار می‌گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول