اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

راه اندازی آمبولانس موتوری «موتولانس» در بندرعباس

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از آغاز به کار دو پایگاه موتورلانس در شهر بندرعباس در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

راه اندازی آمبولانس موتوری «موتولانس» در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمود حسین پور رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از آغاز به کار دو پایگاه موتورلانس در شهر بندرعباس در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

وی افزود: توسعه پایگاه‌های موتورلانس می‌تواند، راهکار مناسبی در مقابل افزایش درخواست برای خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و کمبود آمبولانس، در سطح استان باشد.

موتور آمبولانس ها، دارای تمام تجهیزات پزشکی لازم جهت ارائه خدمات به بیماران در  موارد فوریت های پزشکی است. استفاده از موتورلانس، بخصوص در مناطق پرتردد و شلوغ و همچنین در ساعات پیک ترافیک، کمک شایانی به کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار می کند و این مهم می تواند نقش مهمی در کاهش اثرات سوء ناشی از حوادث و بیماری ها داشته باشد. در مواردی که بیمار بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط تیم موتورلانس، نیاز به اعزام به مراکز درمانی داشته باشد؛ تیم آمبولانسی پشتیبان به محل اعزام و بیمار را به بیمارستان منتقل خواهند کرد.

حسین پور در ادامه افزود: تیم های موتولانس در بحران ها و حوادث پر تلفات هم میتواند به عنوان گروه تریاژ و سطح بندی مصدومان فعالیت داشته باشند.

در حال حاضر دو دستگاه موتورلانس در پایگاه مشیردوانی و یک دستگاه موتورلانس در پایگاه اسکله حقانی مستقر و آماده ارائه خدمات به همشهریان عزیز می باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول