اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

مسلمی‌نایینی: برگزاری هم‌اندیشی‌های متخصصان اقتصادی برای تحقق مطالبه رهبری

رئیس جهاد دانشگاهی با تأکید بر ضرورت تلاش مسوولان برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در زمینه مهار تورم و رشد تولید، گفت: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی با برگزاری هم‌اندیشی‌های استادان و متخصصان تلاش دارد نظرات کارشناسی را به مسوولان ارسال کند.

مسلمی‌نایینی: برگزاری هم‌اندیشی‌های متخصصان اقتصادی برای تحقق مطالبه رهبری

حسن مسلمی‌نائینی رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس در رابطه با نقش جامعه دانشگاهی در تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در زمینه شعار سال ۱۴۰۲ «مهار تورم و رشد تولید»، گفت: در حال حاضر مشکلات اقتصادی و تورم به بحث اصلی در کشور تبدیل شده است چرا که با وجود تورم نمی‌توان هیچ کار موثری و مفیدی انجام داد و به طور کلی تمام امور مختل می‌شود.

وی افزود: نه تنها نهادها و تولیدکنندگان بلکه حتی خانواده‌ها هم در صورت وجود تورم نمی‌توانند به اهداف خود برسند و انتظارات خود را محقق کنند، بنابراین باید تورم مهار شود.

مسلمی نایینی ادامه داد: کنترل تورم و بررسی روش‌های آن بسیار مهم است زیرا وقتی تورم وجود داشته باشد طرح‌های علمی، فنی و تولیدی با مشکل مواجه می‌شود و کارهای صنعتی و غیرصنعتی که مدت دار است مختل می‌شود چرا که نمی توان هزینه آن را برآورد کرد و در این صورت تولیدات نه تنها مفید نیست بلکه زیان آور می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی با تأکید بر ضرورت کنترل تورم اظهار داشت: باید تورم کنترل شود تا بتوان برای اجرای طرح‌های تولیدی برنامه ریزی کرد و مقام معظم رهبری به مسأله مهمی تأکید کردند.

* تأکید بر ضرورت توجه به حوزه علوم انسانی

مسلمی نایینی با بیان اینکه همچنین نامگذاری یا به عبارت دقیق‌تر هدف‌گذاری سال جدید با عنوان «مهار تورم و رشد تولید»، همانند چند سال اخیر حاکی از ضرورت تمرکز و توجه به حوزه علوم انسانی است، عنوان کرد: مهم‌ترین مسائل، معضلات و ضرورت‌های کشور (مهار تورم، رشد تولید، سلطه بخش غیرمولد بر اقتصاد کشور، بیکاری، حاشیه نشینی، فقر و محرومیت، اعتیاد، طلاق و ...) مسائل و موضوعات حوزه علوم انسانی است و راه حل این مسائل نیز در حوزه علوم انسانی نهفته است.  

* ارسال نظرات کارشناسی متخصصان اقتصادی به نهادها

به گفته وی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی سلسله جلسات هم اندیشی با حضور استادان و متخصصان به ویژه استادان حوزه اقتصاد برنامه ریزی کرده است، نخستین جلسه هم اندیشی با حضور ۱۶ نفر از استادان و متخصصان اقتصاد در زمینه تورم و راهکارهای کاهش آن برگزار شد،اقتصاددانان حاضر در جلسه با وجود توافق نسبی بر آثار سوء تورم بر تولید، توزیع درآمد و معیشت و رفاه مردم و در نتیجه لزوم سیاستگذاری در مسیر مهار و کاهش آن به واسطه تفاوت نگرش در خصوص ریشه های تورم راهکارهای متفاوتی را ارائه کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: ان‌شاءالله جمع بندی نظرات و نتایج این جلسه و جلسات بعدی به بخش‌های داخل جهاد و سازمانهای و نهادهای مربوط در کشورمان ارسال خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول