اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

احداث و تکمیل 15 ساختمان‌ دولتی با زیربنای 45 هزار مترمربع در استان مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در حوزه احداث ساختمان‌های دولتی با 15 پروژه فعال شامل ساختمان دولتی، ایستگاه هواشناسی و کتابخانه ها و….. با زیربنای 45 هزار مترمربع توسط این اداره کل در حال احداث است.

احداث و تکمیل 15 ساختمان‌ دولتی با زیربنای 45 هزار مترمربع در استان مرکزی

حمید انعامی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد:  اداره کل راه و شهرسازی تعداد 26 قرارداد در دست اجرا در کریدرهای اصل استان را دارد که ارزش ریالی این قراردادهای بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد که شامل پروژه‌های احداث باند دوم و تعریض از طرفین و احداث با 5 دستگاه پل بزرگ از مجموع پروژه‌های می‌باشد.

وی تصریح کرد: این اداره کل در سال 1401 هفت قرارداد به منظور احداث باند دوم دلیجان نراق، تکمیل عملیات خاکی، زیراساس و اساس پل طریز آباد، اجرای عملیات خاکی، ابنیه فنی، زیراساس، آسفالت محور فرمهین-آشتیان، اجرای عملیات تکمیلی جاده دسترسی به فرودگاه اراک، تکمیل باند دوم مامونیه به اتوبان ساوه تهران، اجرای عملیات تکمیل محور مامونیه به زاویه و تکمیل تقاطع غیر همسطح ناحیه صنعتی خیرآباد جمعاً به مبلغ بالغ بر 320 میلیارد تومان منعقد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: پل سنجان به طول پل 620 متر  با 16 پایه 2 کوله و 15 دهانه با هزینه کرد 70 میلیارد تومان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید و پل نقاطع سه راهی خنداب با پیشرفت فیزیکی 39 و پیشرفت مالی 39 درصد از ابتدای سال با ساخت 9 تیر 24 متری و اجرای سر ستون و ساخت دو کوله اجرا شد.

انعامی گفت: محور خمین-قورچی باشی به طول کل محور 17 کیلومتر از خمین تا قورچی باشی 4.5 کیومتر بهره‌برداری شده و 4.5 کیلومتر تعریض از طرفین تا اساس با پیشرفت فیزیکی 62 و پیشرفت مالی 30  درصد از ابتدای سال 2.2کیلومتر  به عرض 9 متر آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه خمین-گلپایگان با پیشرفت فیزیکی 27 درصد و پیشرفت مالی 20 درصد از ابتدای  سال  1.1کیلومتر به عرض 10.3 آسفالت شده است، ادامه داد: پروژه فرمهین-آشتیان-راهجرد طول کل محور 75 کیلومتر، 4 کیلومتر بهره برداری شده، 2 کیلومتر حوالی روستای شهراب آسفالت بیندر 50 کیلومتر تعریض از طرفین و 3 کیلومتر آسفالت تمام عرض با پیشرفت فیزیکی 65 درصد و پیشرفت مالی 50% از ابتدای سال 5.1 کیلومتر به عرض 7.8 متر آسفالت رگلاژی به عرض 3 سانتی متر - 3.15 به عرض 12 بیندر به اجرا در آمده است.

انعامی با بیان اینکه محور مامونیه به آزادراه ساوه-تهران با پیشرفت فیزیکی 20 درصد از اسفندماه با شرکت بنادر قرارداد منعقد شده، مأمونیه-زاویه به طول 9 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 35 درصد، کمربندی محلات-زیرآب به طول 17 کیلومتر باپیشرفت فیزیکی 65 درصد، محور دلیجان نراق به طول 11 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 45 درصد و باند دوم فرودگاه اراک به طول 3.8 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 5 درصد، محور ازنا-شازند  با پیشرفت فیزیکی 45 درصد از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا است.

وی گفت: در حوزه احداث ساختمان‌های دولتی با 15 پروژه فعال شامل ساختمان دولتی، ایستگاه هواشناسی و کتابخانه ها و….. با زیربنای 45000 مترمربع در حال احداث می‌باشد که پروژه کتابخانه مرکزی اراک و بیمارستان 144 تختخوابی خمین از پروژه‌های شاخص می‌باشد که به صورت میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها بالغ بر 55 درصد است.

به گفته وی در سال 1401، 16 کیلومتر پروژه احداث باند دوم در محورهای توره-بروجرد و ازنا-شازند که جزو نقاط حادثه خیز و پرتصادف بوده به بهره برداری رسیده که تاثیر به سزایی در کاهش تصادفات در محور های مذکور داشته است.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول