اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا ۳ فرد و ۴ نهاد را در ارتباط با ایران تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۷ فرد و نهاد ایرانی و ترکیه‌ای را به اتهام همکاری با ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

آمریکا ۳ فرد و ۴ نهاد را در ارتباط با ایران تحریم کرد

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد اسامی سه فرد و چار نهاد را در فهرست تحریم‌های مربوط به ایران قرار داده است.

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته اسامی ۲ شهروند ایران و یک شهروند ترکیه به عنوان افراد تحریم‌شده دیده می‌شود. خزانه‌داری آمریکا همچنین چهار شرکت را تحریم کرده که سه مورد آنها در ایران و یک مورد در ترکیه مستقر هستند. 

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد «شبکه خرید مرتبط با برنامه پهپادی و تسلیحاتی ایران» را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 

خزانه‌داری آمریکا مدعی شده این شبکه خرید به نیابت از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران فعالیت می‌کند. در این بیانیه همچنین تصریح شده این تحریم‌ها در ادامه تحریم‌هایی است که روز ۹ مارس (۱۸ اسفند) علیه ایران اعمال شده بود. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز ۱۸ اسفند اعلام کرده بود اسامی ۱ فرد و ۴۵ شرکت را به بهانه ارتباط با بخش‌های پتروشیمی و هواپیماسازی ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. بخشی از این تحریم‌ها که شبکه‌ای  متشکل از یک فرد و ۹ شرکت مستقر با چین بودند با تحریم‌های امروز ارتباط دارند. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا در روز ۱۸ اسفند در دو بیانیه درباره تحریم‌های جدید اعمال‌شده علیه یک فرد و ۴۵ شرکت به دلیل ارتباط با ایران توضیح داده بود.

در بیانیه نخست ادعا شد آمریکا ۳۹ نهاد که بخشی از یک «شبکه بانکی مخفی» برای تسهیل دسترسی شرکت‌های تحت تحریم ایران به شبکه مالی جهانی بوده‌اند در فهرست سیاه قرار داده است.

خزانه‌داری آمریکا مدعی شده بود این شبکه امکان دسترسی شرکت پتروشیمی خلیج فارس و شرکت پتروشیمی تریلیانس به نظام مالی بین‌المللی را فراهم کرده و تجارت آنها با مشتری‌های خارجی را پنهان کرده‌اند.

در بیانیه دوم تصریح شد شبکه‌ای متشکل از یک فرد و ۹ شرکت که در چین مستقر هستند به دلیل حمایت از برنامه پهپادی ایران تحریم شده‌اند. خزانه‌داری آمریکا مدعی شده بود این شبکه مسئول فروش و انتقال هزاران قطعه مربوط به صنایع هوا-فضا به ایران بوده است.

تحریم‌ها علیه ایران

دولت آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی اسلامی ایران و پیشبرد جنگ اقتصادی علیه این کشور تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف وضع کرده است. واشنگتن شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از این تحریم‌ها ملزم می‌کند.

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» وزارت خزانه‌داری یا «FTI» که در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه‌داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشورهای مخالف با سیاست‌های کلان واشنگتن به شمار می‌رود.  

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مأموریت ادعایی خود را «اجرای راهبردهای دولت آمریکا برای مبارزه با تأمین مالی تروریسم در سطح داخلی و بین‌المللی، تدوین و اجرای راهبردهای ملی در خصوص مبارزه با شبکه‌های پولشویی و تأمین مالی تروریسم» اعلام می‌کند. 

این دفتر شامل چهار زیرمجموعه است: ۱-دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفاک) ۲- دستیار وزیر در امور اطلاعات و تحلیل ۳- دستیار وزیر در امور تأمین مالی تروریسم و ۴- شبکه اجرای قوانین مربوط به جرائم مالی.

«اتاق ساکت جنگ اقتصادی»

یکی از مهم‌ترین اهداف و محورهای فعالیت «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» را هدایت جنگ اقتصادی علیه ایران، ضربه زدن به گروه‌های محور مقاومت و تبدیل کردن نظام مالی آمریکا به یک اهرم فشار علیه اقتصاد کشورهای ناهمسو با این کشور تشکیل می‌دهند. 

«سی‌ان‌ان» در گزارشی در سال ۲۰۱۰ «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» را «اتاق جنگ ساکت» علیه ایران توصیف کرده و درباره آن نوشته است: «آنها در واقع، مسئول فلج کردن اقتصاد ایران هستند.» «سی‌ان‌ان» نوشته فعالیت‌های این دفتر معمولا بدون جار و جنجال انجام می‌شوند اما اثرگذار هستند. 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول